Komunikaty PR

Nie samą pracą… - czyli jak Polacy lubią spędzać swój wolny czas

2021-10-06  |  12:30
Biuro prasowe

Dzień w pracy dobiega końca, zamykamy służbowe laptopy, wyciszamy telefon i w końcu możemy cieszyć się czasem dla siebie i swoich najbliższych – to moment, na który codziennie czeka wielu z nas. Jak jednak najchętniej spędzamy czas wolny? Jak często odwiedzamy restauracje czy wychodzimy do kina? Według PAYBACK Opinion Poll, preferencje polskich konsumentów są w tych aspektach dość różnorodne.

Seans w domowym zaciszu

Oglądanie filmów i seriali – to właśnie tę kategorię wskazuje ponad połowa ankietowanych (54%), jako ulubiony sposób spędzania czasu w domu. Jeśli jednak respondenci mieliby wybrać między jednym gatunkiem a drugim – szala nieznacznie przechyla się na korzyść filmów, które wskazuje 43% osób versus 36% respondentów oglądających równie chętnie zarówno seriale, jak i filmy. Do ulubionych tytułów zwykle zasiadamy włączając platformy streamingowe, z których korzysta prawie połowa respondentów (49%). Z kolei 33% z nich wybiera telewizję.

Wśród innych preferowanych sposobów spędzania wolnego czasu w domowym zaciszu, na drugim miejscu (bez niespodzianki) znalazło się przeglądanie internetu, które wskazała blisko połowa ankietowanych PAYBACK (47%), a na kolejnym – czytanie książek, po które sięga co trzeci respondent (30%).

Co ciekawe, pandemia i lockdowny nie sprawiły, że mieliśmy więcej przestrzeni do relaksu i nie zainspirowały nas do znalezienia sobie nowego hobby. Połowa respondentów badania PAYBACK stwierdziła, że miała podobną ilość czasu wolnego, a 80% ankietowanych nie odkryła w trakcie trwania obostrzeń dodatkowych zainteresowań – komentuje Katarzyna Grzywaczewska, Dyrektor Marketingu w PAYBACK Poland.

A jak organizujemy sobie wolny czas poza domem? 61% badanych umawia się na spotkania ze znajomymi lub rodziną. Trzech na dziesięciu respondentów wybiera się do restauracji, pubu lub kawiarni, wyjeżdża poza miejsce zamieszkania lub uprawia sport, a 20% kupuje bilety do kina, teatru lub galerii sztuki.

Restauracje i kina – to za nimi tęskniliśmy najbardziej

Na pytanie o rozrywki, których najbardziej brakowało nam podczas lockdownów, ankietowani dość zgodnie wskazali możliwość wyjścia do restauracji czy pubu (46% badanych) lub na seanse kinowe (37% respondentów). Na dalszych miejscach znalazły się między innymi zakupy w galeriach handlowych oraz koncerty i festiwale, które wybrało odpowiednio po 26% i 25% osób biorących udział w PAYBACK Opinion Poll.

W tym gronie szczególnie ciekawie przedstawia się duża popularność kin, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę alternatywę w postaci oferty serwisów streamingowych. Możliwość obejrzenia ciekawej premiery filmowej na srebrnym ekranie stanowi jednak zupełnie inną jakość, zwłaszcza po tygodniach spędzonych w domu. Potwierdza to miniony weekend, kiedy tysiące widzów odwiedziły kina, aby obejrzeć najnowszą część przygód agenta 007 – tłumaczy Mariusz Spisz, Członek Zarządu, Multikino S.A.

W kinach respondenci PAYBACK najczęściej oglądają komedie, które wybiera ponad połowa ankietowanych (51%). 37% badanych kupuje natomiast bilety na filmy akcji, 23% decyduje się na horrory i thrillery, a 21% – propozycje z gatunku science fiction. Do kina zwykle chodzimy z naszymi partnerami (50% osób). Seanse ze znajomymi organizuje 17% respondentów, a 14% odwiedza kino całą rodziną.

Na pytanie o największą zachętę, aby często odwiedzać kina, 42% respondentów badania PAYBACK wskazało tańsze bilety, a niewiele mniej, bo 39% – ciekawe premiery. Dlatego też sieci kinowe aktywnie zabiegają o klientów, proponując im obok nowego repertuaru udział w atrakcyjnych promocjach cenowych i programach lojalnościowych, które przekładają się na wyższą frekwencję – dodaje Mariusz Spisz.

Kiedy od obiadu dzieli nas jedno kliknięcie

Czy Polacy lubią zamawiać jedzenie na wynos lub z dowozem? Z oferty lokali gastronomicznych umożliwiających nam zjedzenie posiłku w domu, biurze czy innym dogodnym dla nas miejscu korzysta aż 81% respondentów. 22% z nich zamawia na wynos często, a około 59% sporadycznie.

A jak często jadamy w restauracjach, kawiarniach czy pizzeriach? Wachlarz odpowiedzi jest w tym przypadku bardzo szeroki, bez wskazania zdecydowanego faworyta. I tak, raz w tygodniu ten typ lokali odwiedza 15% z nas, raz na dwa tygodnie 13%, raz na trzy tygodnie lub raz w miesiącu 22%, z kolei 26% rzadziej niż raz w miesiącu, a 14% ankietowanych – w ogóle nie jada poza domem. Codziennie lub kilka razy w tygodniu gośćmi np. restauracji jest natomiast około 10% respondentów.

Decydując się na posiłek w lokalu gastronomicznym, najczęściej odwiedzamy restauracje (46% respondentów), niewiele mniej z nas, bo 42% wybiera pizzerie, a 24% – kawiarnie lub cukiernie. Klientami barów szybkiej obsługi jest z kolei 14% ankietowanych.

 

PAYBACK Opinion Poll

To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 30 sierpnia – 3 września 2021 r. metodą ankiety online na grupie 705 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Spacer wspomnieniowy po Turzynie z Joanną Olszowską – część 2 Biuro prasowe
2024-09-26 | 11:05

Spacer wspomnieniowy po Turzynie z Joanną Olszowską – część 2

Druga część spaceru po naszym najbliższym sąsiedztwie – osiedlu Turzyn – obdbędzie się oczywiście z przewodniczką miejską i naszą sąsiadką, Joanną Olszowską.
Hobby G2A.COM – globalny marketplace z cyfrową rozrywką zdobywa prestiżowe nagrody
2024-09-25 | 11:30

G2A.COM – globalny marketplace z cyfrową rozrywką zdobywa prestiżowe nagrody

G2A.COM, największa na świecie platforma marketplace z ofertą cyfrową, została wyróżniona w Londynie podczas prestiżowych eCommerce Awards 2024. Firma z polskimi
Hobby Crimen – Mercenary Tales zadebiutuje na PlayStation VR2!
2024-09-11 | 09:30

Crimen – Mercenary Tales zadebiutuje na PlayStation VR2!

Spółka Carbon Studio wyznaczyła termin premiery na PlayStation VR2 epickiej gry utrzymanej w komiksowym, zawadiackim stylu. Już 13 września br. wielbiciele dobrego humoru i wartkiej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Margaret: Wymowa języka francuskiego jest dla mnie bardzo wymagająca. Teraz znowu zaśpiewam w tym języku i mam nadzieję, że pójdzie mi lepiej

Wokalistka już po raz drugi w swojej karierze została zaproszona do udziału w show French Touch. Pięć lat temu na scenie towarzyszył jej Willy William i w duecie zaśpiewali utwór „Ego”. Margaret zaznacza, że nie było to łatwe zadanie, bo po prostu nie zna języka francuskiego. I do tej pory w tej kwestii nic się nie zmieniło, bo choć podoba jej się brzmienie tego języka i lubi słuchać Francuzów, to jej samej dużą trudność sprawia wymowa poszczególnych słów. Dlatego też i tym razem liczy na wyrozumiałość artysty, z którym będzie współpracować.

Media

Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi

W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle aktorka zdradza, że zawodowo jest teraz mocno zaangażowana w dwa projekty. Pracuje nad kolekcją bielizny dla znanej marki i nad kanałem wideo, w którym będzie testowała menu w różnych warszawskich restauracjach i rozmawiała z ciekawymi gośćmi. Przed wakacjami Monika Mrozowska zaskoczyła też diametralną zmianą fryzury, ale jak podkreśla – ta metamorfoza nie była wyrazem ekstrawagancji, nie chodziło też o charakteryzację do nowej roli.

Transport

Pozytywne doświadczenia w podróży mogą poprawić kondycję fizyczną i psychiczną. Naukowcy zbadali to za pomocą teorii fizyki

Naukowcy z Australii sprawdzili, w jakim stopniu turystyka wpływa na naszą kondycję oraz jaki ma wpływ na ciało i psychikę. Wykorzystali do tego teorię stosowaną do tej pory w fizyce. Wnioski nie są jednoznaczne. Podróżowanie sprzyja poprawie zdrowia, pozytywnie oddziałując na najważniejsze układy w organizmie, i opóźnia proces starzenia, ale wyjazdy mogą mieć też negatywne konsekwencje, w postaci np. większego narażenia na choroby zakaźne, wypadki czy przemoc.