Komunikaty PR

Niemcy kuszą młodych ekologów

2020-09-30  |  10:00

Nikt nie ma wątpliwości, że w dzisiejszych czasach temat ekologii i dbania o środowisko naturalne jest niezwykle istotny dla każdego. W sieci właśnie pojawił się spot, w którym pasjonatka przyrody dowiaduje się, że jej przyszłość może wiązać się z językiem niemieckim. Ten nakręcony z przymrużeniem oka film powstał na zlecenie m.in. Ambasady Niemiec i jest częścią szerszej kampanii, mającej na celu zachęcanie młodych Polaków do nauki języka naszych zachodnich sąsiadów.     

Wybraliśmy ekologię jako jeden z tematów promujących język niemiecki, ponieważ nasz kraj oraz pochodzące z niego firmy i organizacje robią naprawdę bardzo wiele w tej dziedzinie oferując młodym osobom mnóstwo atrakcyjnych możliwości rozwoju – mówi  Karin Ende (Leiterin der Spracharbeit, Dyrektor Działu Językowego, Stellvertretende Institutsleiterin, Zastępca Dyrektora Goethe-Institut Warschau) – Mamy specjalistyczne studia poświęcone zmianom klimatu, prowadzimy wiele pionierskich badań, a liczne niemieckie marki tworzą innowacyjne, proekologiczne rozwiązania, tworząc przy tym miejsca bardzo interesującej pracy, także w Polsce. – dodaje.

Zachęcamy do obejrzenia spotu promocyjnego: Link

Wachlarz możliwości rozwoju dla młodych osób

W filmie bohaterka śni, że jej proekologiczny projekt zwycięża w prestiżowym konkursie dla młodych naukowców. Niemiecki rynek w rzeczywistości faktycznie oferuje bardzo wiele możliwości osobom, które chcą się rozwijać w tym kierunku. W Niemczech istnieje kilka czołowych uczelni, które koncentrują się na zmianach klimatycznych, a jedną z nich jest Uniwersytet w Hamburgu, współpracujący z prestiżowym Towarzystwem Popierania Rozwoju Nauki im. Maxa Plancka. To organizacja, której przedstawiciele zdobyli do dziś aż 16 Nagród Nobla!

Przyszłość związana z ekologią wcale nie musi jednak oznaczać kariery typowo naukowej. Jedną z wielu możliwości rozwoju może okazać się kierunek Zrównoważony Rozwój w Branży Modowej i Kreatywnej na akademii AMD w Berlinie, gdzie wykłady i ćwiczenia poświęcone są innowacyjnym materiałom, technologiom produkcji, funkcjonowaniu ekosystemów i zapewnianiu uczciwych warunków pracy. Niemcy są zresztą jednym z liderów świadomej i ekologicznej mody. W 2019 roku już ponad 300 tamtejszych marek posiadało rygorystyczny certyfikat GOTS (Global Organic Textile Standard), a podczas Berlin Fashion Week, odbywają się Neonyt – największe targi na świecie poświęcone zrównoważonej modzie.

Kolejnym obszarem, w którym ekologia może iść w parze z przyszłą karierą, są studia na kierunkach związanych z technologią. Klimat poprawiać można przecież także poprzez tworzenie rozwiązań, które przyczynią się do ograniczenia emisji Co2 czy efektywnego i bezpiecznego przetwarzania odpadów. Mowa więc tu o tworzeniu innowacji, a w tym temacie niemiecki system szkolnictwa także ma wiele do zaoferowania. Aż 23 uczelnie z listy 100 najbardziej innowacyjnych uniwersytetów w Europie wg agencji Reuter’s, znajduje się właśnie w tym kraju.

Osoby, którym stan klimatu leży na sercu, mają więc bardzo wiele możliwości, by na niemieckich uczelniach zdobywać wiedzę i w przyszłości zmieniać świat na lepsze. Na stronie www.daad.pl znajduje się wiele przydatnych informacji dla tych, którzy rozważają naukę za Odrą.

Język Twojej Pasji

Wspomniany spot jest częścią kampanii Język Twojej Pasji, która kierowana jest do młodych osób szukających ciekawych możliwości zawodowych. Na www.jezyktwojejpasji.pl można znaleźć ważne informacje i ścieżki rozwoju dla fanów muzyki, technologii, mody czy branży kosmetycznej.  Inicjatorem akcji są – oprócz Ambasady Republiki Federalnej Niemiec – Goethe-Institut w Warszawie i Krakowie, Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej (DAAD), Zentralstelle für Auslandsschulwesen (Centralny Wydział Szkolnictwa Za Granicą) oraz Willy-Brandt-Schule w Warszawie.

___

Kampania Język Twojej Pasji realizowana jest wspólnie przez Ambasadę̨ Republiki Federalnej Niemiec, Goethe-Institut w Warszawie i Krakowie, Niemiecką Centralę Wymiany Akademickiej (DAAD), Zentralstelle für Auslandsschulwesen (Centralny Wydział Szkolnictwa Za Granicą), Willy-Brandt-Schule w Warszawie. Przedsięwzięcie w imieniu partnerów koordynuje Goethe-Institut w Warszawie.

Ambasada Niemiec reprezentuje Republikę Federalną Niemiec w Polsce i realizuje liczne projekty, mające na celu pielęgnowanie dobrych relacji między dwoma krajami. Goethe-Institut e.V. jest instytutem kultury Republiki Federalnej Niemiec działającym na całym świecie. Promuje on znajomość języka niemieckiego za granicą, wspiera międzynarodową współpracę kulturalną i upowszechnia całościowy wizerunek Niemiec, informując o ich życiu kulturalnym, społecznym i politycznym. Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej (DAAD) to stowarzyszenie niemieckich uczelni, które wspiera proces internacjonalizacji szkolnictwa wyższego w Niemczech oraz współpracę pomiędzy niemieckimi i zagranicznymi instytucjami nauki. DAAD przyznaje stypendia wybitnym studentom
i naukowcom oraz udziela informacji nt. studiów i badań naukowych w Niemczech. Polsko-Niemiecka Szkoła Spotkań i Dialogu im. Willy’ego Brandta w Warszawie jest jedną z ponad 140 szkół niemieckich za granicą. Jej celem jest kształtowanie osobowości uczniów w środowisku wielonarodowościowym i wielokulturowym. Centralny Wydział Szkolnictwa za Granicą (ZfA) wspiera szkoły za granicą Niemiec. Jego doradcy opiekują się prawie 100 szkołami w Polsce realizującymi program DSD, który przygotowuje do uzyskania dyplomu językowego Konferencji Ministrów Kultury (DSD).

Kontakt:

Paulina Makuch

paulina.makuch@grayling.com

tel.601 092 042

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy
Kariera Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)
Kariera Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
2025-03-27 | 09:00

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Muzyka

Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat

Lider zespołu Feel przyznaje, że 2025 rok jest szczególnym w ich karierze, świętują bowiem 20-lecie istnienia. Muzyk nie kryje wzruszenia i jest dumny z tego, że udało im się przetrwać w branży przez tyle lat i odnieść duży sukces. Swój jubileusz grupa będzie świętować w piątek, 23 maja podczas Sopot Hit Festival. Z tej okazji nie zabraknie niespodzianek. Na scenie pojawi się chociażby Zespół Pieśni i Tańca Śląsk.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.