Nowa kolekcja Charytatywnych Misiów Pepco już w sklepach
Są pluszowe i niezwykle przyjazne, a przede wszystkim dzielą się dobrem. Charytatywne Misie goszczą w sklepach Pepco od 2019 roku i są dostępne przez cały rok w różnych odsłonach. 100 proc. zysku z ich sprzedaży przeznaczane jest na realizację projektów społecznych na rzecz dzieci. Na półki sklepów Pepco trafiła właśnie nowa kolekcja tych sympatycznych pluszaków, inspirowana pomysłami pracowników firmy.
Misie w nowych ubrankach będą dostępne w sklepach co najmniej przez najbliższe 10 miesięcy i polecają się na różne okazje. Jedną z nich może być zbliżający się Międzynarodowy Dzień Pluszowego Misia, który przypada 25 listopada. Cały zysk ze sprzedaży Charytatywnych Misiów w Polsce firma Pepco przekaże Fundacji Świętego Mikołaja, która przeznaczy go na sfinansowanie projektu „Przystanie Świętego Mikołaja”, skierowanego do dzieci z Ukrainy.
– Z Pepco współpracujemy nieprzerwanie od 2020 roku. Wspólnie pomogliśmy już setkom dzieci, 236 zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin otrzymało stypendia na rozwój swoich talentów, w czasie pandemii kupiliśmy 110 laptopów do nauki zdalnej dzieciom w najtrudniejszej sytuacji. Pepco wspiera także młodzież z małych miejscowości, która prowadzi swoje autorskie projekty lokalne w ramach Akademii Liderów. Razem pomogliśmy także
7 tysiącom dzieci z Ukrainy. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że w tym roku, dzięki Charytatywnym Misiom, będziemy mogli pozyskać dodatkowe środki na działania Przystani Świętego Mikołaja. Są to świetlice działające w całej Polsce, w których odbywają się lekcje języka polskiego, spotkania z psychologami oraz zajęcia integracyjne dla ukraińskich dzieci, które musiały opuścić swój kraj z powodu wojny – mówi Joanna Paciorek, dyrektor Fundacji Świętego Mikołaja.
– Każdy z nas był dzieckiem i na pewno wie, jak wspaniałym przyjacielem jest pluszowy miś. To stały towarzysz zabaw i pocieszyciel w smutku. Ta myśl przyświecała nam, kiedy pracowaliśmy nad projektem Charytatywnych Misiów. Chcieliśmy, aby nasze pluszaki dawały radość nie tylko dzieciom, które na co dzień się nimi bawią, ale także wspierały te, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej. Cieszymy się, że klienci pokochali nasze Charytatywne Misie, a cała akcja rozszerza się na kolejne rynki. W ten sposób wspólnie niesiemy pomoc potrzebującym – mówi Katarzyna Wilczewska, manager ds. komunikacji korporacyjnej Pepco.
Na początku Charytatywne Misie były dostępne tylko w Polsce, a obecnie są w sprzedaży także w Rumunii, Bułgarii, Czechach, Serbii, Chorwacji, we Włoszech oraz na Litwie, Słowacji i Węgrzech. Na każdym rynku pomagają innej organizacji społecznej, ale wszystkie łączy jeden cel – wsparcie rozwoju i edukacji dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.
![Znana marka modowa w Atrium Biała Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1702154147,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Znana marka modowa w Atrium Biała
![Blisko 200 000 kajzerek sprzedanych w sklepie Lidl Polska na Pol’and’Rock](/files/_uploaded/glownekonf_1859552224,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Blisko 200 000 kajzerek sprzedanych w sklepie Lidl Polska na Pol’and’Rock
![Udane półrocze Galerii Katowickiej](/files/_uploaded/glownekonf_883516087,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Udane półrocze Galerii Katowickiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Dom i ogród
![](/files/1922771799/pawlikowska-indianie-dzungla-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Beata Pawlikowska: Wiele razy planowałam życie w różnych miejscach z dala od Polski. Kupiłam nawet kawałek dżungli w Amazonii
Podróżniczka zaznacza, że choć do tej pory przemierzyła świat wzdłuż i wszerz, odwiedzając wiele nietuzinkowych zakątków, to najbardziej ze wszystkich ukochała sobie dżunglę amazońską. Ma do tego miejsca ogromny sentyment, lubi tam wracać i ładować życiowe akumulatory. Jak zaznacza, przebywanie wśród Indian, którzy są niezwykle dobrzy, prawdomówni i uczciwi, przywraca jej wiarę w ludzi i w lepszy świat. Beata Pawlikowska cieszy się również z tego, że kiedyś udało jej się kupić kawałek dżungli i ten wyjątkowy nabytek ma dla niej szczególne znaczenie.
Handel
Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE
![](/files/1922771799/zeranska-branza-beauty-2,w_133,r_png,_small.png)
Z najnowszego raportu „Kosmetyczna Polska”, który opublikowano po siedmiu latach od poprzedniego raportu o stanie sektora, wynika, że krajowa branża kosmetyczna jest w dobrej kondycji, z roku na rok się rozwija, a jej znaczenie zarówno dla polskiej gospodarki, jak i eksportu rośnie. Zmieniają się odbiorcy polskich kosmetyków, co związane jest z brexitem i sankcjami nałożonymi na Rosję. Prognozy zakładają dalszy wzrost wartości sektora, jednak stoi przed nim wiele wyzwań, z których najważniejsze dotyczą implementacji przepisów Europejskiego Zielonego Ładu.
Ochrona środowiska
Ocieplenie się klimatu oznacza poważne zmiany leśnego ekosystemu. Sosny, świerki czy modrzewie będą stopniowo zastępowane innymi gatunkami
![](/files/1922771799/swierkosz-gatunki-drzew-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sosna zwyczajna, świerk pospolity, modrzew europejski i brzoza brodawkowata zajmują dziś 75 proc. powierzchni lasów w Polsce. Te cztery gatunki są najbardziej wrażliwe na wzrost temperatury i jego pośrednie skutki. Wielomiesięczne okresy suszy i gwałtowne huragany osłabiają drzewostany, które następnie padają ofiarą patogenów pojawiających się w naszym klimacie. – Nie grozi nam wylesienie, tylko wyparcie jednych gatunków przez inne. W konsekwencji czeka nas rewolucyjna zmiana ekosystemów – ocenia przyrodnik, dr hab. Krzysztof Świerkosz, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego.