Nowa pasta Colgate Smile for Good w tubce nadającej się w pełni do recyclingu
Weber Shandwick
ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com
- Tubka pasty Colgate Smile for Good jako pierwsza tubka Colgate została uznana przez RecyClass za całkowicie zdatną do recyklingu. Firma Colgate-Palmolive zdecydowała podzielić się swoją technologią, aby i inni producenci mogli pozytywnie oddziaływać na środowisko.
- Aby ułatwić konsumentom świadomy wybór, wszystkie składniki pasty oraz ich działanie zostały transparentnie opisane na opakowaniu, również w języku polskim.
Colgate wprowadza innowacyjną, w pełni transparentną linię past do zębów Smile for Good, stworzoną w sposób odpowiedzialny wobec konsumentów i środowiska. To pierwsza linia past producenta, która na kartoniku posiada przejrzyście opisane składniki i ich działanie w języku polskim, aby ułatwić podejmowanie świadomych decyzji. Formuły nowych past składają się z minimalnej ilości starannie wyselekcjonowanych składników, które zapewniają optymalną codzienną ochronę jamy ustnej. Nowe pasty zapakowane są w pierwszą, oferowaną przez Colgate, podlegającą całkowicie recyklingowi plastikową tubkę, dzięki czemu opakowanie nadają się w całości do recyklingu.
Wszystko czego potrzebujesz, nic czego Ci nie potrzeba
Ogromna liczba, często niezrozumiałych dla przeciętnego użytkownika informacji na temat formuł produktów i ich składników zdecydowanie utrudnia podejmowanie świadomych decyzji zakupowych. Obecnie, już niemal trzech na czterech konsumentów (74%)[1] zwraca uwagę na to, czy produkt został opracowany w sposób odpowiedzialny wobec środowiska, a składniki w nim zawarte właściwie wpłyną na ich zdrowie. Pasty Colgate Smile for Good wprowadzają nową jakość na rynku produktów kosmetycznych. Transparentnie przekazana informacja na temat składników i ich funkcji ułatwia konsumentom podjęcie świadomej decyzji przy wyborze pasty do zębów.
Składniki pasty są w 99,7 proc. naturalne i zostały starannie wyselekcjonowane, aby zagwarantować optymalną funkcjonalność pasty. Obecnie, a rynku występują dwa warianty produktu – Colgate Smile for Good Protection oraz Colgate Smile for Good Whitening – wzbogacona o sodę oczyszczoną, znaną ze swoich właściwości wybielających.
Ograniczona lista składników nie zawiera m.in. SLS, TiO2 czy sacharyny. Produkty zostały certyfikowane przez Vegan Society, FSC i EcoCert, co potwierdza, że ich formuły zostały opracowane w sposób odpowiedzialny, a większość składników pochodzi ze źródeł naturalnych.
Pierwsza tubka Colgate z recyklingu
Niemal dwóch na trzech konsumentów nie zdaje sobie sprawy, że tubki po pastach do zębów nie podlegają recyklingowi. Prawie wszystkie obecnie produkowane tubki są wykonane z arkuszy laminatu z tworzywa sztucznego – będących zazwyczaj kombinacją różnych tworzyw sztucznych wokół cienkiej warstwy aluminium. Taka mieszanka materiałów skutecznie uniemożliwia recykling. Jednak, tubka past Colgate Smile for Good jest zupełnie inna. Wszystko dzięki zastosowaniu przy jej produkcji polietylenu o wysokiej gęstości (HDPE), który jest już szeroko przetwarzany i wykorzystywany przy produkcji plastikowych butelek m.in. na mleko.
Inżynierowie z firmy Colgate udowodnili, że przekonanie iż HDPE jest zbyt sztywnym materiałem, by móc go wykorzystać do produkcji łatwej do wyciskania tubki z pastą do zębów jest błędne. Opracowali sposób na połączenie różnych kategorii oraz grubości laminatu HDPE w tubkę, która poza spełnieniem wysokich standardów recyklingu i ochrony produktu, będzie nadawać się do produkcji seryjnej i jednocześnie pozostanie wygodna w użyciu dla konsumentów. Nowa tubka Colgate została uznana przez Stowarzyszenie Recyklerów Tworzyw Sztucznych (APR) za nadającą się do recyklingu. Została również uznana za podlegającą recyklingowi przez RecyClass firmy Plastics Recyclers Europe (inicjatywa, która ma na celu poprawę recyklingu opakowań), która określa normy dotyczące recyklingu odpowiednio dla Ameryki Północnej i Europy. Ponadto, Colgate współpracuje też z organizacjami zajmującymi się tematem opakowań i recyklingu na rzecz zwiększania świadomości i wykorzystania tubek podlegających recyklingowi.
Wprowadzenie na rynek bambusowej szczoteczki do zębów Colgate bamboo charcoal z aktywnym węglem, czy pasty do zębów Colgate Smile for Good jest jednym z elementów długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Celem Colgate-Palmolive jest by do 2025 roku 100% opakowań produktów tej firmy nadawało się do recyklingu. Już dzisiaj wybierając pastę Colgate Smile for Good konsumenci mogą wdrażać w swoim codziennym życiu drobne zmian na rzecz ochrony środowiska i przyszłych pokoleń.
Światowy rynek past do zębów obejmuje roczną produkcję około 20 miliardów tubek. W ramach swojego zaangażowania do przekształcenia jednej z najczęściej używanych form opakowań plastikowych w opakowania podlegające recyklingowi, Colgate dzieli się swoją innowacją technologiczną z konkurentami.
Noel Wallace, dyrektor generalny i prezes Colgate-Palmolive: “Colgate chce uczynić tubki do pasty częścią gospodarki obiegu zamkniętego, utrzymując produktywność wykorzystywanego plastiku i eliminując ilość odpadów. Jeśli uda nam się ustandaryzować model tubek podlegających recyklingowi w całym sektorze, wygramy wszyscy. Chcemy, aby wszystkie tubki past do zębów – w przyszłości także inne tubki – spełniały te same, odgórne standardy recyklingu, które nam udało się już spełnić. Możemy dostosować się do wspólnych standardów dla tubek, a nadal konkurować tym, co się w nich znajduje.”
Prezes Colgate-Palmolive podkreślił także, że decyzja o swobodnym udostępnianiu technologii innowacyjnych tubek jest zgodna z wartościami firmy i celami zrównoważonego rozwoju. Co więcej, przyczynia się ona również do bieżących prac wspierających Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ i Globalne zobowiązanie Fundacji Ellen MacArthur. Misją Fundacji jest przyspieszenie przejścia do gospodarki o obiegu zamkniętym.
[1] Colgate-Palmolive, The Conscious Consumer survey, July 2019, Base: n= 800 UK respondents
Maść Rokitnikowa
Efekt wow przed „wielkim wyjściem”
Moc witaminy C dla pięknej skóry zimą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.