Nowa pasta Colgate Smile for Good w tubce nadającej się w pełni do recyclingu
Weber Shandwick
ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com
- Tubka pasty Colgate Smile for Good jako pierwsza tubka Colgate została uznana przez RecyClass za całkowicie zdatną do recyklingu. Firma Colgate-Palmolive zdecydowała podzielić się swoją technologią, aby i inni producenci mogli pozytywnie oddziaływać na środowisko.
- Aby ułatwić konsumentom świadomy wybór, wszystkie składniki pasty oraz ich działanie zostały transparentnie opisane na opakowaniu, również w języku polskim.
Colgate wprowadza innowacyjną, w pełni transparentną linię past do zębów Smile for Good, stworzoną w sposób odpowiedzialny wobec konsumentów i środowiska. To pierwsza linia past producenta, która na kartoniku posiada przejrzyście opisane składniki i ich działanie w języku polskim, aby ułatwić podejmowanie świadomych decyzji. Formuły nowych past składają się z minimalnej ilości starannie wyselekcjonowanych składników, które zapewniają optymalną codzienną ochronę jamy ustnej. Nowe pasty zapakowane są w pierwszą, oferowaną przez Colgate, podlegającą całkowicie recyklingowi plastikową tubkę, dzięki czemu opakowanie nadają się w całości do recyklingu.
Wszystko czego potrzebujesz, nic czego Ci nie potrzeba
Ogromna liczba, często niezrozumiałych dla przeciętnego użytkownika informacji na temat formuł produktów i ich składników zdecydowanie utrudnia podejmowanie świadomych decyzji zakupowych. Obecnie, już niemal trzech na czterech konsumentów (74%)[1] zwraca uwagę na to, czy produkt został opracowany w sposób odpowiedzialny wobec środowiska, a składniki w nim zawarte właściwie wpłyną na ich zdrowie. Pasty Colgate Smile for Good wprowadzają nową jakość na rynku produktów kosmetycznych. Transparentnie przekazana informacja na temat składników i ich funkcji ułatwia konsumentom podjęcie świadomej decyzji przy wyborze pasty do zębów.
Składniki pasty są w 99,7 proc. naturalne i zostały starannie wyselekcjonowane, aby zagwarantować optymalną funkcjonalność pasty. Obecnie, a rynku występują dwa warianty produktu – Colgate Smile for Good Protection oraz Colgate Smile for Good Whitening – wzbogacona o sodę oczyszczoną, znaną ze swoich właściwości wybielających.
Ograniczona lista składników nie zawiera m.in. SLS, TiO2 czy sacharyny. Produkty zostały certyfikowane przez Vegan Society, FSC i EcoCert, co potwierdza, że ich formuły zostały opracowane w sposób odpowiedzialny, a większość składników pochodzi ze źródeł naturalnych.
Pierwsza tubka Colgate z recyklingu
Niemal dwóch na trzech konsumentów nie zdaje sobie sprawy, że tubki po pastach do zębów nie podlegają recyklingowi. Prawie wszystkie obecnie produkowane tubki są wykonane z arkuszy laminatu z tworzywa sztucznego – będących zazwyczaj kombinacją różnych tworzyw sztucznych wokół cienkiej warstwy aluminium. Taka mieszanka materiałów skutecznie uniemożliwia recykling. Jednak, tubka past Colgate Smile for Good jest zupełnie inna. Wszystko dzięki zastosowaniu przy jej produkcji polietylenu o wysokiej gęstości (HDPE), który jest już szeroko przetwarzany i wykorzystywany przy produkcji plastikowych butelek m.in. na mleko.
Inżynierowie z firmy Colgate udowodnili, że przekonanie iż HDPE jest zbyt sztywnym materiałem, by móc go wykorzystać do produkcji łatwej do wyciskania tubki z pastą do zębów jest błędne. Opracowali sposób na połączenie różnych kategorii oraz grubości laminatu HDPE w tubkę, która poza spełnieniem wysokich standardów recyklingu i ochrony produktu, będzie nadawać się do produkcji seryjnej i jednocześnie pozostanie wygodna w użyciu dla konsumentów. Nowa tubka Colgate została uznana przez Stowarzyszenie Recyklerów Tworzyw Sztucznych (APR) za nadającą się do recyklingu. Została również uznana za podlegającą recyklingowi przez RecyClass firmy Plastics Recyclers Europe (inicjatywa, która ma na celu poprawę recyklingu opakowań), która określa normy dotyczące recyklingu odpowiednio dla Ameryki Północnej i Europy. Ponadto, Colgate współpracuje też z organizacjami zajmującymi się tematem opakowań i recyklingu na rzecz zwiększania świadomości i wykorzystania tubek podlegających recyklingowi.
Wprowadzenie na rynek bambusowej szczoteczki do zębów Colgate bamboo charcoal z aktywnym węglem, czy pasty do zębów Colgate Smile for Good jest jednym z elementów długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Celem Colgate-Palmolive jest by do 2025 roku 100% opakowań produktów tej firmy nadawało się do recyklingu. Już dzisiaj wybierając pastę Colgate Smile for Good konsumenci mogą wdrażać w swoim codziennym życiu drobne zmian na rzecz ochrony środowiska i przyszłych pokoleń.
Światowy rynek past do zębów obejmuje roczną produkcję około 20 miliardów tubek. W ramach swojego zaangażowania do przekształcenia jednej z najczęściej używanych form opakowań plastikowych w opakowania podlegające recyklingowi, Colgate dzieli się swoją innowacją technologiczną z konkurentami.
Noel Wallace, dyrektor generalny i prezes Colgate-Palmolive: “Colgate chce uczynić tubki do pasty częścią gospodarki obiegu zamkniętego, utrzymując produktywność wykorzystywanego plastiku i eliminując ilość odpadów. Jeśli uda nam się ustandaryzować model tubek podlegających recyklingowi w całym sektorze, wygramy wszyscy. Chcemy, aby wszystkie tubki past do zębów – w przyszłości także inne tubki – spełniały te same, odgórne standardy recyklingu, które nam udało się już spełnić. Możemy dostosować się do wspólnych standardów dla tubek, a nadal konkurować tym, co się w nich znajduje.”
Prezes Colgate-Palmolive podkreślił także, że decyzja o swobodnym udostępnianiu technologii innowacyjnych tubek jest zgodna z wartościami firmy i celami zrównoważonego rozwoju. Co więcej, przyczynia się ona również do bieżących prac wspierających Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ i Globalne zobowiązanie Fundacji Ellen MacArthur. Misją Fundacji jest przyspieszenie przejścia do gospodarki o obiegu zamkniętym.
[1] Colgate-Palmolive, The Conscious Consumer survey, July 2019, Base: n= 800 UK respondents

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Maść Rokitnikowa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.