Nowe szampony w kostce Davines Essential Haircare
VOLU, LOVE, MOMO, DEDE – tradycyjne szampony Davines Essential Haircare już od teraz mają swoje eko-odpowiedniki w stałej formie. Włoska marka wprowadziła do partnerskich salonów fryzjerskich nowe szampony w kostce, udowadniając, że codzienna pielęgnacja włosów może być jeszcze bardziej zrównoważona.
Nowe szampony w kostce Essential Haircare od Davines to propozycja dla osób poszukujących zielonej alternatywy dla kosmetyków w plastikowych opakowaniach. Formuły 4 produktów, dbających o włosy pozbawione objętości, puszące się, odwodnione i wymagające uniwersalnej pielęgnacji, zapakowano w papier FSC, nadający się w 100% do recyklingu. Szampony w kostce są tak samo kremowe i delikatne jak ich odpowiedniki w postaci płynnej – dzięki opakowaniom zredukowanym do minimum zajmują mniej miejsca i są jeszcze bardziej przyjazne środowisku. VOLU, LOVE, MOMO i DEDE w formie stałej są 33% bardziej wydajne od tradycyjnych szamponów.
Zrównoważone Piękno od Davines
Włoska marka Davines wierzy w równowagę pomiędzy pięknem a zrównoważonym rozwojem. W 2015 roku całkowicie odnowiła formuły flagowej linii Essential Haircare, dodając do nich składniki aktywne, których uprawa jest zagrożona wyginięciem. By chronić różnorodność biologiczną na większą skalę, producent podjął współpracę z włoskimi rolnikami zrzeszonymi w ramach inicjatywy Slow Food Presidia. Teraz Davines wzbogacił system o nowe rozwiązanie, dzięki czemu osiągnął jeszcze wyższy stopień zrównoważonej produkcji.
Papierowe opakowanie nadające się do recyklingu
Papier wykorzystany do produkcji szamponów posiada certyfikat FSC, co oznacza, że pochodzi z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Ponadto pełni funkcję ulotki informacyjnej oraz całkowicie nadaje się do recyklingu. Emisja dwutlenku węgla, związana z produkcją, pakowaniem, transportem i utylizacją, jest kompensowana poprzez projekt zalesiania EthioTrees, którego celem jest regeneracja gleby i lasów w północnej Etiopii.
Zielone formuły
Formuły szamponów w kostce pozbawione są silikonów, siarczanów i konserwantów. Mają także minimalny wpływ na środowisko wodne – aż 97,4% komponentów ulega biodegradacji. Składniki aktywne Slow Food są pozyskiwane za pomocą naturalnej techniki bio-maceracji wykorzystującej olej słonecznikowy, która stanowi eko-alternatywę dla tradycyjnych rozpuszczalników chemicznych. Metoda ta umożliwia wzbogacenie formuły myjącej o mieszanki środków pielęgnujących, które tworzą bogatą pianę, a także nadają włosom miękkość, połysk i ułatwiają rozczesywanie.
Davines MOMO – szampon w kostce
Nawilżający szampon do suchych i odwodnionych włosów
Zapewnia nawilżenie, miękkość i lekkość
Z ekstraktem z żółtego melona Paceco Cartucciaru – Slow Food Presidium, gospodarstwo Pani Francesci Simonte z Dattilo, Trapani
Pojemność: 100 g
Davines LOVE – szampon w kostce
Wygładzający szampon do puszących się włosów
Bogaty w kwasy tłuszczowe i witaminy, o działaniu uelastyczniającym i zmiękczającym. Delikatnie oczyszcza włosy, dyscyplinując je i nadając miękkość
Z ekstraktem z oliwy Minuta – Slow Food Presidium, gospodarstwo Pana Carmelo Messina z Ficarra, Mesyna
Pojemność: 100 g
Davines VOLU – szampon w kostce
Zwiększający objętość szampon do cienkich, wiotkich włosów
Delikatnie oczyszcza włosy, sprawiając, że stają się miękkie i lekkie
Bogaty w minerały takie jak fosfor, żelazo, wapno i witaminy A, B i C
Z ekstraktem z rzepy – Slow Food Presidium, gospodarstwo Pani Donatelli Ferraris z Caprauny, Cuneo
Pojemność: 100 g
Davines DEDE – szampon w kostce
Delikatny szampon do wszystkich rodzajów włosów
Idealny do częstego stosowania
Z ekstraktem z czerwonego selera – Slow Food Presidium, gospodarstwo Pana Giancarlo i Pana Doriano Pozzatello z Orbassano, Turyn
Pojemność: 100 g

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Maść Rokitnikowa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.