Komunikaty PR

Nowy rok, nowa praca - jakich benefitów pracowniczych poszukujemy?

2022-01-21  |  16:10
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.03 MB )

Nowy rok często skłania nas do refleksji również w kontekście zawodowym, dlatego dla wielu osób to dobry moment na podjęcie decyzji o zmianie pracy. W dzisiejszych czasach poszukujemy firm, które zadbają o nasz dobrostan, a także pozwolą nam zachować balans między życiem prywatnym i zawodowym, oferując przy tym benefity pracownicze dostosowane do potrzeb i aktualnych trendów. Jak wynika z raportu „Jedzenie przyszłości dla biznesu. Pyszne.pl dla biznesu 2021/2022” według 68% Polaków posiłki zapewnione przez pracodawcę zwiększyłyby ich zadowolenie z pracy.

 

Well-being i wsparcie domowego budżetu

 

W ostatnich latach well-being zyskał na większym znaczeniu i nie chodzi o owocowe czwartki czy kartę na siłownię, które w wyniku pandemii przestały mieć większe znaczenie. Zaczęliśmy odczuwać potrzebę zadbania o jakość swojego życia nie tylko pod kątem materialnym czy wspinania się po kolejnych szczeblach kariery, ale o dobre samopoczucie, zarówno w obszarze zawodowym, jak i życiu prywatnym. Większą uwagę skierowaliśmy również na benefity, które są dla nas realnym wsparciem budżetu domowego.

 

- Jeszcze w 2019 roku najbardziej preferowanymi benefitami były pakiety opieki medycznej czy karnety na siłownie. W dobie pandemii wiele organizacji zostało zmuszonych do weryfikacji dotychczasowych benefitów. Obecnie pracownicy zaczęli oczekiwać korzyści, które zapewnią im - przede wszystkim - poczucie bezpieczeństwa i wsparcie zdrowia psychicznego. Dodatkowo, coraz większe znaczenie ma dla nich równowaga między życiem prywatnym i zawodowym, którą pomaga ich zachować m.in. praca zdalna, w elastycznym wymiarze godzin. Biorąc pod uwagę nowe okoliczności, dbanie o dobrobyt pracowników (well-being) stało się bardzo silnym trendem na rynku benefitów pracowniczych – podkreśla Przemysław Biedrzycki, Menedżer Zarządzający Usługami dla Biznesu w Pyszne.pl.

 

Jak wynika z raportu „Jedzenie przyszłości dla biznesu. Pyszne.pl dla biznesu 2021/2022” co drugi pracownik otrzymuje benefity związane z dodatkowym wynagrodzeniem, czyli m.in. premie i bony przyznawane z różnych okazji. Natomiast blisko co czwarty Polak i ponad 1/3 warszawiaków chcieliby mieć zapewnione przez pracodawcę świadczenia w zakresie posiłków w pracy.

 

Elastyczne benefity pracownicze a zadowolenie z pracy

 

Według 63% Polaków najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia jest lunch/obiad. Najczęściej pracujący Polacy spożywają go przy wspólnym stole z kolegami i koleżankami z pracy, na co wskazało aż 44% respondentów. Co ciekawe, według 56% jedzenie dostarcza energii do kontynuowania pracy. Nic dziwnego, że biorąc pod uwagę benefity pracownicze chcielibyśmy, aby były one związane z jedzeniem, w tym codzienną dopłatą do posiłków, firmową stołówką lub wyposażeniem kuchni w pracy.

 

- Odpowiednie odżywianie odgrywa istotną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu, oddziaływając zarówno bardzo szybko i reaktywnie, jak i długoterminowo. Urozmaicone i pełnowartościowe posiłki, oparte o zalecenia Piramidy Żywienia i Zdrowego Stylu Życia, opracowanej przez Instytut Żywności i Żywienia, w sposób bezpośredni przekładają się na samopoczucie i wydolność pracowników. Dzięki zbilansowanej diecie, aktywności fizycznej czy umiejętnościom radzenia sobie ze stresem, mamy więcej energii, lepszą pamięć, koncentrację oraz wyższą odporność – mówi Katarzyna Błarzejewska-Stuhr, dietetyk kliniczny, psychodietetyk.

 

Czynnikami, które zdaniem pracowników podnoszą ich efektywność w pracy są: niski poziom stresu (55%), zjedzenie odpowiedniego posiłku (45%), odpoczynek (43%), dostęp do odpowiednich narzędzi (41%) oraz picie kawy (37%). Pracodawcy z kolei coraz częściej zaczynają dostrzegać również związek między dobrą atmosferą w pracy, a lepszymi wynikami firmy, dlatego szeroko pojęty dobrostan zyskuje na znaczeniu również w tej kwestii.

 

 

 

 

Benefity pracownicze wizytówką pracodawcy

 

Przewlekły stres wynikający z natłoku obowiązków, ogólne rozdrażnienie spowodowane brakiem czasu na życie prywatne, a także strach przed utratą pracy lub zachorowaniem najbliższych to tylko niektóre z czynników negatywnie wpływających na naszą wydajność w pracy. Przekłada się to często na funkcjonowanie całej firmy i pogorszenie panującej w niej atmosfery oraz relacje ze współpracownikami. W efekcie końcowym mogą one doprowadzić do wypalenia zawodowego i podjęcia decyzji o chęci zmiany pracy. Poza tymi aspektami coraz częściej przywiązujemy uwagę do benefitów pracowniczych, które traktujemy jako wizytówkę firmy.

 

- Na satysfakcję pracowników oraz ich efektywność w pracy ma wpływ wiele czynników: atmosfera w pracy, work-life balance, odpowiedzialne rozłożenie obowiązków, konstruktywny feedback, świadomość organizacji. Niemniej jednak, czasem to benefity mogą odgrywać kluczową rolę, np. gdy pracownik stoi przed wyborem firm, które oferują identyczne warunki. Z mojego wieloletniego doświadczenia wynika, że dobrze dobrane dodatki są swoistą wizytówką pracodawcy. Aby się sprawdzały, powinny zaspokajać bieżące potrzeby, być dopasowane i zauważalne – podsumowuje Przemysław Biedrzycki, Menedżer Zarządzający Usługami dla Biznesu w Pyszne.pl.

 

Pandemia przyspieszyła wdrożenie cyfrowych rozwiązań w wyniku czego Pyszne.pl dla biznesu wprowadziło elastyczne rozwiązanie dostosowane do aktualnych potrzeb pracowników i dynamicznie zmieniającego się rynku benefitów. Karta umożliwiająca opłacanie posiłków pozwala na zamawianie ulubionych dań nie tylko podczas pracy w biurze, ale też do domu czy hotelu podczas delegacji. Narzędzie łączy wirtualne korzystanie z usługi w serwisie Pyszne.pl z tradycyjną metodą płatności lub dedykowaną kartą płatniczą, która działa na całym świecie. To również realne wsparcie domowego budżetu pracowników, które zyskało na znaczeniu.

 

*Dane pochodzą z raportu: „Jedzenie przyszłości dla biznesu. Pyszne.pl dla biznesu 2021/2022” stworzonego na podstawie badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia sp. z o.o. na przełomie października i listopada 2021 roku na grupie 814 Polaków w wieku 18-65 lat . Badanie zostało wykonane metodą CAWI.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Psychologia Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle Biuro prasowe
2024-12-09 | 12:35

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle

W sobotę, 14 grudnia, w godz. 11.00-18.00 wraz z przedstawicielkami „Gryfnych Bajlti” oraz ich podopiecznymi zapraszamy do Parku andlowego Arena w Gliwicach na warsztaty ozdabiania
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-22 | 10:30

Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?

Neuroróżnorodność to pojęcie, które zyskuje na popularności w kontekście współczesnego rynku pracy. Obejmuje osoby o różnych profilach neurologicznych, takich jak autyzm, ADHD, dysleksja czy zespół
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-12 | 10:00

Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany

W świecie technologii zmiany są jedyną stałą. Dla osób zarządzających zespołami IT to nie tylko wyzwanie, ale i szansa – mogą być przewodnikami i przewodniczkami, którzy rozwijają potencjał swoich zespołów.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Lil Masti: Dużo się dzieje w moim życiu. Napędza mnie miłość do córki i jako matka kwitnę

Aniela Bogusz znana w sieci jako Lil Masti podkreśla, że po narodzinach córki w jej życiu dużo się zmieniło. Teraz spełnia się nie tylko w świecie cyfrowym, ale również na płaszczyźnie prywatnej. Jest dumna z tego, że udało jej się stworzyć szczęśliwą i pełną rodzinę. Wkrótce jej córeczka Aria będzie świętować drugie urodziny i z tej okazji rodzice szykują dla niej w ogrodzie przyjęcie z wieloma atrakcjami.

Konsument

Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.

Podróże

Anna Dec: Klimat się zmienia i w tym roku wybitnie to widać. Musimy być przygotowani na różne warunki pogodowe na wakacjach

Pogodynka przyznaje, że tegoroczne lato jest wyjątkowo kapryśne. Prognozy wskazują, że w najbliższych tygodniach upały będą się przeplatać z chłodem, burzami i obfitymi opadami deszczu. Taka zmienna pogoda nie powinna nas jednak całkowicie zniechęcać do aktywności na świeżym powietrzu. Zdaniem Anny Dec trzeba korzystać z uroków lata i niezależnie od tego, czy świeci słońce, czy też pada, tak organizować czas wolny, by nie siedzieć w domu.