Komunikaty PR

O czym kibic musi pamiętać przed wyjazdem na EURO?

2024-06-14  |  12:00
Biuro prasowe

Dokładnie miesiąc – od 14 czerwca do 14 lipca – potrwają Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Gospodarzem rozgrywanego po raz 17. turnieju będą Niemcy, którzy gościć będą piłkarzy i kibiców na 10 stadionach. Reprezentacja Polski, jako jedna z finalistów, przyciągnie za Odrę wielu kibiców. O czym powinni pamiętać oprócz biletu?

  1. Ubezpieczenie – podstawy

Podstawowe informacje dla kibiców przygotowało Ministerstwo Spraw Zagranicznych. W swoim poradniku rekomenduje zabranie ze sobą m.in. dokumentów tożsamości, karty EKUZ, dowodu rejestracyjnego auta (jeśli nim podróżujemy) oraz potwierdzenia ubezpieczenia samochodu. Wśród porad znalazła się również rekomendacja zakupu dodatkowego ubezpieczenia medycznego oraz odpowiedzialności cywilnej. Jakie ubezpieczenie powinni rzeczywiście mieć kibice na taki wyjazd?

Kupując ubezpieczenie medyczne w związku z wyjazdem do Niemiec, powinniśmy zwrócić uwagę na odpowiednie sumy ubezpieczenia oraz wybór solidnego ubezpieczyciela, który pracuje z najlepszymi dostawcami usług medycznych i dzięki temu najlepiej zorganizuje pomoc w razie potrzeby – mówi Ludmiła Opałko, kierownik Działu Sprzedaży Ubezpieczeń Turystycznych Allianz Partners.

– Pomagając na co dzień naszym klientom w radzeniu sobie z najprzeróżniejszymi zdarzeniami, rekomendujemy minimum 200 tys. złotych limitu kosztów leczenia i assistance. Z kolei ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC) zabezpieczy nas na wypadek wyrządzenia szkody innym osobom. W tym przypadku suma ubezpieczenia powinna wynosić 1 mln złotych. Koszt polisy tygodniowej dla jednej osoby z taką sumą wynosi ok. 40 zł. Musimy też pamiętać, że karta EKUZ nie pomoże nam we wszystkich przypadkach, ale potwierdzamy, że warto ją ze sobą mieć, bo ułatwia załatwienie pierwszych formalności przede wszystkim w szpitalach. Rezerwując hotel, wypożyczenie samochodu lub inną usługę turystyczną w Niemczech, warto pamiętać o możliwości ubezpieczenia takich kosztów podróży przed wyjazdem, by w razie konieczności rezygnacji z podróży otrzymać zwrot od ubezpieczyciela wszystkich kosztów nierefundowanych przez sprzedawcę danej usługi turystycznej – uzupełnia Ludmiła Opałko.

  1. Dobre ubezpieczenie – podstawa + rozszerzenia

Mecze mistrzostw odbywać się będą na 10 stadionach, z których aż 8 (poza Berlinem i Lipskiem) położonych jest w zachodniej części kraju. Aż 4 areny ME zlokalizowane są w Zagłębiu Ruhry. W związku z tym warto pamiętać, aby polisa zawierała m.in. pokrycie kosztów transportu medycznego. Ratownictwo i transport w podróży zagranicznej to jeden z podstawowych elementów ubezpieczenia na taki wyjazd. Z perspektywy turysty-kibica bardzo ważną kwestią jest, aby polisa zawierała opcje dodatkowe takie jak rozszerzenie o choroby przewlekłe, ubezpieczenie bagażu oraz klauzulę alkoholową.

W przypadku osób z chorobami przewlekłymi takimi jak np. nadciśnienie, astma czy cukrzyca niezbędne jest sprawdzenie czy polisa zawiera zwyżkę na wypadek powikłań w związku z chorobą przewlekłą. W przewożonym bagażu możemy mieć różne sprzęty, dlatego warto go ubezpieczyć na odpowiednią kwotę. Mamy też nadzieję, że w strefach kibica nasi rodacy będą mogli świętować zwycięstwa Polaków. Tutaj warto pamiętać o wykupieniu klauzuli alkoholowej, wtedy ubezpieczyciel obejmie ochroną zdarzenia, do których dojdzie wskutek działania osoby ubezpieczonej również pod wpływem alkoholu – podkreśla Ludmiła Opałko.

  1. Dla aktywnych

Wyjeżdżając na Mistrzostwa Europy, nierzadko planujemy dodatkowe aktywności, które zapełnią nam czas między meczami. Jeśli zamierzamy uprawiać sport, powinniśmy pamiętać o kolejnym rozszerzeniu zakresu ochrony dla aktywnych.

– Z ubezpieczeniem dla osób aktywnych sportowo możemy liczyć na pomoc m.in. w przypadku: utracenia kosztów niewykorzystanych aktywności, uszkodzenia sprzętu sportowego, kosztów ratownictwa czy leczenia po powrocie z podróży. Osobną kategorię stanowią sporty wysokiego ryzyka. Jeśli takie planujemy, zaznaczmy to od razu podczas rozmowy z agentem ubezpieczeniowym – rekomenduje Ludmiła Opałko.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał Biuro prasowe
2025-06-05 | 09:30

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Motorola Mobility, spółka należąca do Lenovo, ogłosiła, że jest oficjalnym smartfonowym partnerem, a Lenovo jest oficjalnym partnerem technologicznym FIFA Club World Cup 2025TM.
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.