Komunikaty PR

O czym kibic musi pamiętać przed wyjazdem na EURO?

2024-06-14  |  12:00
Biuro prasowe

Dokładnie miesiąc – od 14 czerwca do 14 lipca – potrwają Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Gospodarzem rozgrywanego po raz 17. turnieju będą Niemcy, którzy gościć będą piłkarzy i kibiców na 10 stadionach. Reprezentacja Polski, jako jedna z finalistów, przyciągnie za Odrę wielu kibiców. O czym powinni pamiętać oprócz biletu?

  1. Ubezpieczenie – podstawy

Podstawowe informacje dla kibiców przygotowało Ministerstwo Spraw Zagranicznych. W swoim poradniku rekomenduje zabranie ze sobą m.in. dokumentów tożsamości, karty EKUZ, dowodu rejestracyjnego auta (jeśli nim podróżujemy) oraz potwierdzenia ubezpieczenia samochodu. Wśród porad znalazła się również rekomendacja zakupu dodatkowego ubezpieczenia medycznego oraz odpowiedzialności cywilnej. Jakie ubezpieczenie powinni rzeczywiście mieć kibice na taki wyjazd?

Kupując ubezpieczenie medyczne w związku z wyjazdem do Niemiec, powinniśmy zwrócić uwagę na odpowiednie sumy ubezpieczenia oraz wybór solidnego ubezpieczyciela, który pracuje z najlepszymi dostawcami usług medycznych i dzięki temu najlepiej zorganizuje pomoc w razie potrzeby – mówi Ludmiła Opałko, kierownik Działu Sprzedaży Ubezpieczeń Turystycznych Allianz Partners.

– Pomagając na co dzień naszym klientom w radzeniu sobie z najprzeróżniejszymi zdarzeniami, rekomendujemy minimum 200 tys. złotych limitu kosztów leczenia i assistance. Z kolei ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC) zabezpieczy nas na wypadek wyrządzenia szkody innym osobom. W tym przypadku suma ubezpieczenia powinna wynosić 1 mln złotych. Koszt polisy tygodniowej dla jednej osoby z taką sumą wynosi ok. 40 zł. Musimy też pamiętać, że karta EKUZ nie pomoże nam we wszystkich przypadkach, ale potwierdzamy, że warto ją ze sobą mieć, bo ułatwia załatwienie pierwszych formalności przede wszystkim w szpitalach. Rezerwując hotel, wypożyczenie samochodu lub inną usługę turystyczną w Niemczech, warto pamiętać o możliwości ubezpieczenia takich kosztów podróży przed wyjazdem, by w razie konieczności rezygnacji z podróży otrzymać zwrot od ubezpieczyciela wszystkich kosztów nierefundowanych przez sprzedawcę danej usługi turystycznej – uzupełnia Ludmiła Opałko.

  1. Dobre ubezpieczenie – podstawa + rozszerzenia

Mecze mistrzostw odbywać się będą na 10 stadionach, z których aż 8 (poza Berlinem i Lipskiem) położonych jest w zachodniej części kraju. Aż 4 areny ME zlokalizowane są w Zagłębiu Ruhry. W związku z tym warto pamiętać, aby polisa zawierała m.in. pokrycie kosztów transportu medycznego. Ratownictwo i transport w podróży zagranicznej to jeden z podstawowych elementów ubezpieczenia na taki wyjazd. Z perspektywy turysty-kibica bardzo ważną kwestią jest, aby polisa zawierała opcje dodatkowe takie jak rozszerzenie o choroby przewlekłe, ubezpieczenie bagażu oraz klauzulę alkoholową.

W przypadku osób z chorobami przewlekłymi takimi jak np. nadciśnienie, astma czy cukrzyca niezbędne jest sprawdzenie czy polisa zawiera zwyżkę na wypadek powikłań w związku z chorobą przewlekłą. W przewożonym bagażu możemy mieć różne sprzęty, dlatego warto go ubezpieczyć na odpowiednią kwotę. Mamy też nadzieję, że w strefach kibica nasi rodacy będą mogli świętować zwycięstwa Polaków. Tutaj warto pamiętać o wykupieniu klauzuli alkoholowej, wtedy ubezpieczyciel obejmie ochroną zdarzenia, do których dojdzie wskutek działania osoby ubezpieczonej również pod wpływem alkoholu – podkreśla Ludmiła Opałko.

  1. Dla aktywnych

Wyjeżdżając na Mistrzostwa Europy, nierzadko planujemy dodatkowe aktywności, które zapełnią nam czas między meczami. Jeśli zamierzamy uprawiać sport, powinniśmy pamiętać o kolejnym rozszerzeniu zakresu ochrony dla aktywnych.

– Z ubezpieczeniem dla osób aktywnych sportowo możemy liczyć na pomoc m.in. w przypadku: utracenia kosztów niewykorzystanych aktywności, uszkodzenia sprzętu sportowego, kosztów ratownictwa czy leczenia po powrocie z podróży. Osobną kategorię stanowią sporty wysokiego ryzyka. Jeśli takie planujemy, zaznaczmy to od razu podczas rozmowy z agentem ubezpieczeniowym – rekomenduje Ludmiła Opałko.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport STORM wjeżdża z nowościami Biuro prasowe
2024-06-21 | 15:00

STORM wjeżdża z nowościami

Polski producent rowerów STORM rozwija ofertę produktową o nowe jednoślady serii MTB. W lipcu br. do sprzedaży w punktach dystrybucji w całej Polsce trafią nowe modele Trail oraz
Sport Soudal po raz kolejny pojedzie z Tour de Pologne
2024-06-21 | 11:00

Soudal po raz kolejny pojedzie z Tour de Pologne

Już 12 sierpnia wystartuje 81. edycja najpopularniejszego wyścigu kolarskiego w Polsce - Tour de Pologne. To obok Vuelta a España, Giro Italia i Tour de France jedno z największych
Sport Robico Active – produkty dla aktywnych z natury
2024-06-21 | 01:00

Robico Active – produkty dla aktywnych z natury

Firma Robico, producent m.in. kefirów i maślanek, wprowadza na rynek nową markę. Robico Active to produkty skierowane do osób lubiących aktywnie spędzać czas, dbających o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Szkoły nie przygotowują uczniów na wejście w dorosłość. Oceny wciąż ważniejsze od kompetencji przyszłości i kreatywności

Około 40 proc. uczniów, zarówno szkół podstawowych, jak i średnich, uważa, że popełnienie błędu oznacza, że nie są mądrzy – wynika z raportu „Mogę wszystko. Co na to współcześni uczniowie?” Fundacji Teach for Poland. Obawa przed byciem tak odbieranym powoduje także, że wielu z nich nie zadaje pytań, kiedy czegoś nie wiedzą. – W konsekwencji za kilkanaście lat będziemy społeczeństwem, które będzie się bało innowacji i zmian – ocenia Katarzyna Nabrdalik, prezeska Fundacji Teach for Poland. Wielu uczniów regularnie stawia sobie cele i do nich dąży, ale często kojarzą się one z ocenami. To wyniki w nauce, a nie rozwój umiejętności, są traktowane jako wyznacznik sukcesu.

Edukacja

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje edukację. Rynek takich rozwiązań będzie rósł w tempie prawie 40 proc. rocznie

Sztuczna inteligencja otwiera nowe horyzonty dla procesu nauczania i uczenia się, rewolucjonizując sektor edukacji. Z badań wynika, że z aplikacji bazujących na AI już w tej chwili korzysta duża grupa uczniów i studentów, jak i nauczycieli, a na rynku pojawia się coraz więcej takich narzędzi. Jak szacuje Grand View Research, do 2030 roku wartość globalnego rynku sztucznej inteligencji w edukacji będzie rosła średniorocznie o blisko 37 proc., przy czym duża część tego rynku będzie zdominowana przez platformy edukacyjne. – Dzięki AI nauczanie staje się bardziej spersonalizowane i interaktywne – mówi Jeff Maggioncalda, dyrektor generalny międzynarodowej platformy edukacyjnej Coursera.

Farmacja

Trwają prace nad zmianami w programie szczepień przeciwko HPV. Na razie zaszczepiła się jedna piąta uprawnionych nastolatków

W ciągu pierwszego roku działania programu bezpłatnych szczepień przeciwko wirusowi HPV dla 12- i 13-latków zaszczepiono tylko ok. 20 proc. uprawnionych. Eksperci wskazują na wiele różnych możliwości poprawy niepokojących statystyk. Pierwszym z nich jest edukacja dzieci i dorosłych na temat roli szczepień oraz zagrożeń, jakie wiążą się z zakażeniem HPV, wirusem odpowiadającym m.in. za nowotwory szyjki macicy, odbytu, krtani czy jamy ustnej. Kolejnym pomysłem jest zwiększenie liczby placówek z dostępnymi szczepieniami o kolejne POZ-y, ale też szkoły. Ministerstwo Zdrowia zapowiedziało, że pracuje nad niezbędnymi zmianami.