„Oblicza Warszawy. Od placu Defilad do placu Konesera”. Ł. Zedlewski w Koneserze
„Oblicza Warszawy. Od placu Defilad do placu Konesera” – tak zatytułowana jest najnowsza wystawa, która zagości w Centrum Praskim Koneser na warszawskiej Pradze-Północ już od 18 sierpnia. Ekspozycja usytuowana w Pasażu Konesera to zbiór prac Łukasza Zedlewskiego, absolwenta i wykładowcy Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Prezentowane obrazy pokazują rozwój nowoczesnej stolicy i zrywają z mitem „dwóch” miast – lewobrzeżnego i prawobrzeżnego. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny, a dzieła będzie można podziwiać do 15 września.
Nadwiślańskie plenery, wysokościowce Śródmieścia czy zrewitalizowane Centrum Praskie Koneser na Pradze-Północ. To niektóre z motywów, które można dostrzec w pracach utalentowanego i uznanego artysty Łukasza Zedlewskiego, które będzie można już niebawem podziwiać w stołecznym Koneserze. Uwiecznione na obrazach miejskie krajobrazy pokazują dynamiczny rozwój Warszawy, który miał miejsce w ostatnich dekadach.
– Warszawa to metropolia, która rozwija się w nadzwyczajnym tempie. I to nie tylko jej centrum, ale niemal każdy zakamarek. Taki stan rzeczy w dużym stopniu wpływa na zmianę dotychczasowego myślenia niejako o dwóch miastach: lewobrzeżnej i prawobrzeżnej części stolicy. Szczególnie widać to na terenie artystycznej Pragi-Północ, która w ostatnich trzech dekadach przeszła bardzo widoczną metamorfozę. Dziś Warszawa, dzięki stale rozbudowującej się infrastrukturze, staje się jednym, spójnym organizmem – podkreśla Łukasz Zedlewski, autor cyklu „Oblicza Warszawy. Od placu Defilad do placu Konesera”.
Wśród obrazów prezentowanych na wystawie w Centrum Praskim Koneser nie brakuje tych zwracających uwagę na istotne elementy spajające miasto. To mosty na Wiśle czy pokazane z dbałością o detale zrewitalizowane obiekty, dynamicznie zmieniające metropolię i przywracające życie jej zaniedbanym dotąd dzielnicom. Oprócz tego obecne między innymi plenery: Centrum Praskie Koneser z Muzeum Polskiej Wódki czy placem Konesera, wieżowce na terenie zrewitalizowanej Woli, zaprojektowana przez światowej architekta – Daniela Libeskinda – Złota 44 w nocnej odsłonie, a także mosty (Świętokrzyski, Śląsko-Dąbrowski, Poniatowskiego) spajające brzegi miasta, integrując je w jedną całość
Wernisaż wystawy „Oblicza Warszawy. Od placu Defilad do placu Konesera” odbędzie się 18 sierpnia (czwartek, godz. 19.00) w Pasażu Konesera. Ekspozycja będzie dostępna bezpłatnie dla zwiedzających do 15 września (codziennie, w godz. 8.00-20.00).
Mecenasem prac autorstwa Łukasza Zedlewskiego, wystawianych w Centrum Praskim Koneser, jest Rafał Szczepański, wiceprezes spółki BBI Development i prezes renomowanej pracowni architektonicznej Juvenes-Projekt. Prywatnie to również entuzjasta sztuki i zrównoważonego rozwoju Warszawy. Podczas jego rozmów z artystą, zrodził się pomysł ukazania dynamicznie zmieniającej się przestrzeni stolicy.
Organizatorem wystawy „Oblicza Warszawy. Od placu Defilad do placu Konesera” jest Centrum Praskie Koneser, a jego partnerami są: BBI Development S.A., Liebrecht & wooD Poland, Juvenes-Projekt i Olsztyńska Galeria Sztuki.
Więcej informacji o ekspozycji i innych atrakcjach dostępnych w Centrum Praskim Koneser można znaleźć na stronie internetowej koneser.eu.
***
Centrum Praskie Koneser to najczęściej nagradzana inwestycja mixed-use w Polsce i serce odradzającej się warszawskiej Pragi. Usytuowane na terenie XIX-wiecznej fabryki wódki, przywróciło do życia zabytkowe budynki i stworzyło nowy punkt na stołecznej mapie rozrywkowej, gastronomicznej, muzealnej, kulturalnej i zakupowej. Tu można znaleźć wiele restauracji i barów z kuchnią z całego świata: AZIA, Bombaj Masala, Ferment Praski, frankie’s, ORZO czy Koneser Grill, a także unikatowe sklepy i polskie marki, tworzone przez rodzimych producentów, takie jak Centrum Twórcze Przerób-My. Ogólnodostępny plac Konesera, stanowiący rdzeń inwestycji, to miejsce licznych wystaw, targów i różnego rodzaju wydarzeń oraz pokazów artystycznych. Centrum Praskie Koneser to jedno z najważniejszych miejsc na kulturalnej mapie Polski, w którym znajduje się Muzeum Polskiej Wódki, Muzeum Sztuki Fantastycznej, Fundacja Nova Ars Poloniae i nietuzinkowe galerie: Art Sułek Space, Dom ze Sztuką, ToTuart, Leonarda Art Gallery oraz Zwierz.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Sylwia Butor: Badania profilaktyczne powinny być częścią naszej codzienności. Jak zrobienie paznokci czy koloryzacja włosów
Influencerka uważa, że nawet o tak trudnym temacie jak choroby nowotworowe można mówić w social mediach w taki sposób, żeby nie straszyć, ale skutecznie przekonywać chociażby do profilaktyki. Raport „Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” pokazuje, że kobiety w tej kwestii coraz częściej sięgają po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych, webinarów czy warsztatów. Dlatego też Sylwia Butor w swoich rolkach zamierza w sposób przystępny i niebudzący niepotrzebnego lęku jak najczęściej zachęcać swoje obserwatorki do badań profilaktycznych.
Prawo
Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.
Ochrona środowiska
Lasy Państwowe wywiozły w zeszłym roku z lasów 820 tirów śmieci. Kosztowało to 34 mln zł

Lasy traktowane są nierzadko jak dzikie wysypiska śmieci, gdzie można bezkarnie wyrzucać różne odpady, nie tylko resztki jedzenia czy plastikowe torby, butelki czy puszki, ale też elektrośmieci i toksyczne substancje. Z wyliczeń Lasów Państwowych wynika, że w ubiegłym roku wywóz śmieci kosztował spółkę 34 mln zł. Każda wycieczka do lasu wymaga przestrzegania podstawowych zasad, a nieśmiecenie jest jedną z nich. Leśnicy przestrzegają także przed wjeżdżaniem do lasów samochodami, płoszeniem dzikich zwierząt czy rozpalaniem ogniska czy grilla.