Komunikaty PR

Ochrona środowiska coraz ważniejsza dla konsumentów.

2021-08-03  |  07:00
Biuro prasowe

Świadomość konsumentów dotycząca ekologii nieustannie rośnie. Zwracamy na przykład uwagę na to, czy opakowanie produktu nadaje się do recyklingu lub z niego pochodzi. Takie zmiany postaw szczególnie cieszą producentów, dla których ochrona środowiska stanowi priorytet i którzy podejmują w tym zakresie różnorodne działania.

 

Jak wynika z badania Climate Change, przeprowadzonego przez Havas Media Group[1], wyzwania związane ze zmianami klimatu pozostają dla Polaków istotne, nadal wyrażają oni zaniepokojenie m.in. rosnącą ilością odpadów. Istotnie wzrosła świadomość Polaków co do wpływu ich samych oraz społeczeństwa na te problemy, dlatego chętnie wdrażają oni przyjazne środowisku nawyki do swojego codziennego życia. Jakie działania na co dzień podejmują?

 

Po pierwsze Polacy przywiązują uwagę do opakowań produktów. W badaniu przeprowadzonym przez Ipsos w 2020 r. na zlecenie producenta naturalnej wody mineralnej Nałęczowianka 56% respondentów deklarowało, że nie kupi produktu, jeśli podejrzewa, że jego opakowanie mogłoby negatywnie wpłynąć na środowisko, a 87% chętnie kupiłoby dla siebie wodę w butelce wykonanej z materiału z recyklingu. Niemal wszyscy (91%) badani wskazali również, że ważna jest dla nich segregacja odpadów. To dobra wiadomość, gdyż dzięki prawidłowemu sortowaniu odpady mają szansę trafić do recyklingu i zyskać „drugie życie” (jeżeli bowiem zmieszamy np. tłuste resztki z papierem, zostanie on zanieczyszczony i nie będzie nadawać się do ponownego przetworzenia). To szczególnie ważne, gdyż wykorzystywanie np. plastiku z recyklingu ma wiele korzyści – pozwala ograniczyć zużycie nowego plastiku, zmniejszyć ilość odpadów, oszczędzać zasoby naturalne… Na przykład tona przetworzonego plastiku PET, służącego do produkcji butelek, przyczynia się redukcji emisji dwutlenku węgla o 2 tony[2], a tona przetworzonego tworzywa PE, stosowanego do produkcji folii zbiorczych – o 2,5 tony[3].

 

Ponadto w ww. badaniu przeprowadzonym przez Havas 56% Polaków wskazało, że ogranicza liczbę śmieci w domu i w pracy, a 62% stara się brać jak najmniej plastikowych toreb w sklepie. Czasami zdarza się jednak, że nie mamy przy sobie materiałowej torby na zakupy i jesteśmy zmuszeni wziąć nową plastikową – wtedy warto rozważyć jej ponowne wykorzystanie.

 

Można również zaobserwować pozytywny trend dzielenia się wiedzą z innymi. W ww. badaniu przeprowadzonym przez Havas 42% Polaków zadeklarowało, że rozmawia z rodziną i znajomymi o kwestiach związanych z ochroną środowiska, a według Ipsos 69% edukuje swoje dzieci na ten temat. Takie wzajemne zaszczepianie w sobie proekologicznych postaw poprzez wymienianie się ciekawostkami i wskazówkami może przynieść naprawdę wymierne efekty w przyszłości. Warto jednak nie oczekiwać od siebie, że będziemy od razu idealni pod tym względem, za to wdrażać kolejne nawyki stopniowo, by nie doprowadzić do spadku motywacji i zniechęcenia.

 

Rosnąca świadomość ekologiczna wśród konsumentów szczególnie cieszy firmy, którym ochrona środowiska również nie jest obojętna i którzy prowadzą w związku z tym różne działania, także edukacyjne. Producenci sięgają w tym celu po coraz bardziej kreatywne rozwiązania. Na przykład z inicjatywy marki naturalnej wody mineralnej Nałęczowianka w Warszawie powstał artystyczny mural przy użyciu fotokatalitycznych farb pochłaniających zanieczyszczenia. Do 15 sierpnia br. będzie zdobił ścianę budynku przy skrzyżowaniu przy ulicy Jaworzyńskiej 9 – jednym z najruchliwszych w stolicy, przez które każdego miesiąca przejeżdża ponad 2,5 miliona samochodów.

 

Autorką projektu jest ilustratorka i projektantka graficzna Pola Augustynowicz. Na muralu oprócz pięknej ilustracji zamieszczono także podziękowania skierowane do konsumentów, którzy segregują odpady, gdyż to właśnie dzięki takim działaniom butelki wody Nałęczowianka mają szansę dostać „drugie życie”. Już teraz butelki dla wszystkich niegazowanych formatów marki (również napojów funkcjonalnych NAŁ+) powstają w połowie z przetworzonego tworzywa. Co więcej, marka Nałęczowianka do pakowania butelek w zgrzewki wykorzystuje folię wyprodukowaną w 50% z plastiku z recyklingu.  Nestlé Waters, w portfolio którego znajduje się marka Nałęczowianka, na tym jednak nie poprzestaje i ma ambitne cele: do 2030 roku chce odzyskiwać tyle butelek, ile wprowadza na rynek, a do 2025 roku o 1/3 ograniczyć zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych, w tym zwiększyć udział PET z recyklingu we wszystkich butelkach do 50%. Firma aktywnie działa także na rzecz wprowadzenia systemu depozytowego w Polsce, obejmującego butelki PET.

 


[1] Badanie przeprowadzone w 2020 r. na reprezentatywnej próbie Polaków.

[2] Dane z rynku francuskiego od Citeo, instytucji zajmującej się gospodarką odpadami.

[3] Dane od RKW Group, producent folii z tworzyw sztucznych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Majówkowy piknik w Elektrowni Powiśle Biuro prasowe
2024-04-29 | 15:59

Majówkowy piknik w Elektrowni Powiśle

Przed nami niemal tydzień błogiego lenistwa nad Wisłą. Z pomysłem na spędzenie majówki w mieście przychodzi Elektrownia Powiśle. Piknik pod gołym niebem z wiosennym menu, otwarcie
Styl życia Cook Story w nowej odsłonie – teraz jeszcze bardziej smart
2024-04-29 | 11:15

Cook Story w nowej odsłonie – teraz jeszcze bardziej smart

25 kwietnia br. ponownie swoje przestrzenie otworzyło Cook Story by Samsung, unikatowy punkt na kulinarnej mapie Warszawy. W Cook Story można wziąć udział w warsztatach kulinarnych, jak
Styl życia Kwietniowe grillowanie – pomysły i przepisy
2024-04-29 | 01:00

Kwietniowe grillowanie – pomysły i przepisy

Opiekanie jedzenia nad żywym ogniem jest najstarszą formą gotowania. Czas spędzany przy ognisku od tysięcy lat służył nie tylko przetrwaniu gatunku, ale przede wszystkim budowaniu więzi

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.