“Odłącz się – Połącz się” Bambino partnerem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej

Anna Wrzesińska
Lucky Monday PR&Events
Kościuszki 65/28
30-114 Kraków
biuro|luckymonday.pl| |biuro|luckymonday.pl
+48 691769463
www.luckymonday.pl
Kolorowe dzieciństwo? Radosny gwar? Super zabawa? Kreatywnie i aktywnie – czy nie tak powinno wyglądać życie przedszkolaka i małego ucznia? W marcu br. wystartował program edukacyjny Re@lnie Odpowiedzialni otwierający I Etap Ogólnopolskiej Kampanii społecznej “Odłącz się – Połącz się”, której autorem jest Stowarzyszenie Strefa Wsparcia. Kampania edukacyjna ma na celu promowanie wiedzy na temat zrównoważonego korzystania z technologii przez dzieci. Partnerem akcji jest polska marka Bambino, która od pokoleń wspiera kreatywność dzieci oraz prawidłowy rozwój artystyczny, pokazując im świat barwnych, prawdziwych emocji.
70% dzieci w wieku przedszkolnym systematycznie korzysta z tabletów lub smartfonów? 26% dzieci do 6 roku życia posiada własne urządzenia mobilne? 60% rodziców udostępnia dzieciom tablet lub smartfon, żeby zająć się swoimi sprawami? Tak, te dane są prawdziwe.
Odpowiedzią na głęboką, społeczną potrzebę przeciwdziałania nadmiernemu i zbyt wczesnemu wkraczaniu dzieci w świat nowych technologii jest kampania “Odłącz się –Połącz się”, w ramach której planowane jest dotarcie do jak największej liczby rodziców, nauczycieli i opiekunów dzieci, aby zapewnić im niezbędną wiedzę i wsparcie w temacie nadużywania oraz niewłaściwego korzystania z urządzeń ekranowych i współczesnej technologii przez najmłodszych.
Marka Bambino, której właścicielem jest firma St. Majewski, przyłączyła się do kampanii, gdyż twórcze zabawy plastyczne, rodzinne spędzanie czasu przy tworzeniu dekoracji czy prezentów DIY, poznawanie kolorów, konsystencji, podstawowych zjawisk fizyki (np. tęcza) ma w swoim DNA. Zachęcać będzie do nauki i zabawy przy wykorzystaniu artykułów plastycznych. Pokaże, że lepienie z plasteliny czy malowanie palcami może być wspaniałą przygodą, w której czas płynie szybko i nie ma miejsca na nudę! Bambino mobilizować będzie całe rodziny i grupy rówieśnicze do wspólnej zabawy nie tylko w domu, szkole, ale również w plenerze.
W ramach kampanii marka Bambino zamierza inspirować i motywować do twórczego działania m.in. poprzez: akcje w mediach społecznościowych, konkursy, eventy, udział w parentingowych targach MamaVille na stanowisku kampanii „Odłącz się - Połącz się". A wszystko po to, by podać rodzicom gotową alternatywę spędzania czasu bez smartfonów, tabletów i komputerów. Zainteresowani znajdą również inspiracje w materiale wideo "Kuferek z pomysłami".
„Jest oczywiste, że to rodzice mają największy wpływ na rozwój dziecka. To oni decydują, czy wspomnienia z dzieciństwa będą w głównej mierze związane z wirtualną rzeczywistością czy z tą prawdziwą, na którą składają się wspólne wakacje, zabawy, rozmowy. Firma St. Majewski od ponad 130 lat pokazuje dzieciom świat prawdziwych emocji poprzez ich edukację artystyczną, rozwijanie kreatywności, wspólną zabawę. Jesteśmy przekonani,
że kampania “Odłącz się – Połącz się” to świetna inicjatywa, w którą angażujemy się pełnym sercem, dbając o dobro kolejnych pokoleń dzieci.” – powiedziała Barbara Pikos - Kierownik Działu Marketingu.
Na potrzeby kampanii została stworzona cyfrowa platforma dla rodziców i nauczycieli, na której znajdują się wszystkie kluczowe informacje i aktualności www.odlaczsie-polaczsie.pl To właśnie na tej platformie odbiorcy mają szeroki i bezpłatny dostęp do bardzo interesujących materiałów edukacyjnych i dydaktycznych.
Jednym z filarów kampanii jest program „RE@LNIE ODPOWIEDZIALNI”. To profilaktyczny program edukacyjny, którego działania skierowane są do przedszkoli i szkół (klasy I-III). W ramach tego programu nauczyciele otrzymają bezpłatne wsparcie merytoryczne w zakresie problemu nadużywania urządzeń ekranowych przez najmłodszych.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.