Komunikaty PR

Ogrody Ulricha rozkwitają – zabytkowe szklarnie otworzą się już w październiku

2022-09-23  |  11:05
Biuro prasowe
Kontakt
Angelika Szpręgiel
Havas PR Warsaw

ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl

Rewitalizacja historycznych Ogrodów Ulricha dobiega końca. Dawne gospodarstwo ogrodnicze rodziny Ulrichów, która wsławiła się w przedwojennej Warszawie hodowlą ananasów, odzyskuje swój blask. Dzięki inicjatywie Wola Parku, należącego do Ingka Centres, kompleks stanie się miejscem spotkań, gdzie mieszkańcy będą mogli spędzać wolny czas, dobrze zjeść oraz odpocząć wśród miejskiej zieleni. Otwarcie Ogrodów Ulricha zaplanowano na 12 października br.

 

Historia Ogrodów Ulricha sięga XIX wieku, kiedy Jan Bogumił Ulrich założył ogród handlowy i wzniósł pierwsze w Warszawie żelazne szklarnie. W kolejnych latach przedsiębiorstwo prężnie się rozwinęło, a sławę rodzinie Ulrichów przyniosła hodowla egzotycznych, niespotykanych dotychczas w kraju roślin i owoców, w tym ananasów. Kolejny z rodu, Christian, przeniósł zakład na tereny wsi Górce, w miejsce, przy którym stoi znany warszawiakom Wola Park.

 

Wizją Ingka Centres jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi, dlatego jednym z kluczowych projektów firmy w Polsce była chęć odtworzenia wyjątkowego charakteru tego historycznego miejsca i ponowne przywrócenie go mieszkańcom i mieszkankom Warszawy. Prace nad projektem poprzedziły konsultacje społeczne z mieszkańcami, które pozwoliły na zaprojektowanie tej przestrzeni w zgodzie z ich potrzebami, w taki sposób, aby służyła rozrywce, edukacji i oferowała również nowoczesną przestrzeń gastronomiczną. Już 12 października Ogrody Ulricha otworzą się w zupełnie nowej odsłonie, a od 14 do 16 października na klientów będą czekać dodatkowe atrakcje towarzyszące otwarciu.

 

Znani są już wszyscy najemcy nowoczesnych szklarni. Do grona pierwszej z nich dołączają: sieć restauracji inspirowanych street foodem Pasibus, pizzeria w stylu neapolitańskim Ragazzi, piekarnio-kawiarnia Il Panificio, pijalnia czekolady Karmello, a także dwa bary centralne, Tap Bar i Botanic Bar. Ponadto, w ofercie food hallu znajdzie się również szeroki wybór dań kuchni azjatyckiej i bliskowschodniej w Silk & Spicy, Pika Pika Ramen & Sushi oraz Yafo, a także kuchni roślinnej w Wege Umami.

 

Druga szklarnia będzie pełnić rolę rozrywkowo-edukacyjną, a jej najemcą zostaje największa sieć rozrywki dla dzieci w Polsce – Fikołki. Strefa zabaw dla najmłodszych będzie wyposażona w labirynt z przeszkodami, zjeżdżalnie, salę kulinarną, urodzinową i eksperymentów oraz Kącik Malucha. W Fikołkach będzie można również skorzystać z oferty gastronomicznej w kawiarni przeznaczonej dla gości.

 

Słowo „Park” w nazwie naszego centrum handlowego zobowiązuje nas do szczególnej dbałości o dziedzictwo poprzednich epok, tak ważne dla tożsamości okolicznych mieszkańców. Ogród Ulrichów był największym XIX-wiecznym ogrodem Warszawy, który przyciągał gości nie tylko bogactwem flory, ale też wieloma atrakcjami. Chcemy, aby dzisiejsze Ogrody pełniły podobną funkcję, by stały się miejscem spotkań, zabawy, relaksu. Mamy nadzieję, że mieszkańcy oraz mieszkanki Warszawy będą chcieli wspólnie z nami cieszyć się tą wyjątkową przestrzeniąpowiedziała Anna Bozhenko, Dyrektorka Centrum Handlowego Wola Park.

 

Zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju Ingka Centres, opierającą się na wywieraniu pozytywnego wpływu na otoczenie, podczas projektowania Ogrodów Ulricha zadbano o rozwiązania ekologiczne. Wprowadzono m.in. retencję wody, wykorzystując zielone dachy, duże zbiorniki retencyjne i połączony z nimi system podlewania zieleni, energooszczędne oświetlenie czy redukcję zjawiska zanieczyszczenia światłem. Dodatkowo, inwestycja podlega certyfikacji BREEAM, która jest obecnie jedną z najczęściej stosowanych metod oceny ekologiczności budynków w Europie.

 

W Ingka Centres zależy nam na tym, by miejsca spotkań, jakie proponujemy naszym klientom, wpisywały się w ich potrzeby w obszarze budowania relacji. Robimy to poprzez tworzenie przestrzeni do wspólnego i aktywnego spędzania czasu z bliskimi, a także często poprzez zapewnienie naszym gościom kontaktu z przyrodą. Wpisuje się to w naszą misję wdrażania pozytywnych zmian, promocji zdrowego stylu życia oraz zrównoważonego rozwoju. Ogrody powstały ze szczególną dbałością o ekologię, co z pewnością docenią odwiedzający. Zrewitalizowana przestrzeń Ogrodów jest również strategiczną częścią większego kompleksu Wola Parku, tym samym stanowiąc integralną część naszego centrum handlowegopowiedziała Dagmara Pozowska, Dyrektorka Operacyjna i Członkini Zarządu Ingka Centres Polska.

 

Na projekt, oprócz zabytkowych szklarni, składają się również Zielona Chata oraz Willa Ulricha, których otwarcie planowane jest na 2023 rok. Całość uzupełnią przearanżowane Park Ulricha oraz Ogród Codzienny, które wspólnie będą tworzyć innowacyjną, zieloną oazę w sercu Woli.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Havas PR Warsaw
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Nauka

MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.