Olympus prezentuje nowe produkty: obiektyw M.Zuiko Digital ED 100-400mm F5.0-6.3
W czerwcu marka Olympus podpisała porozumienie z Japan Industrial Partners dotyczące sprzedaży działu fotograficznego - to jednak nie wpłynęło na realizację strategii związanej z wprowadzaniem na rynek nowych produktów. Tym razem rodzina Olympusa poszerzyła się o super teleobiektyw M.Zuiko Digital ED 100-400mm F5.0-6.3 IS oraz aparat OM-D E-M10 Mark IV.
Nowy obiektyw zaprezentowany przez markę Olympus to uzupełnienie szerokiej oferty szkieł dedykowanych do aparatów OM-D i PEN. Charakterystycznymi cechami tego produktu są przede wszystkim: potężna ogniskowa w kompaktowej i lekkiej wersji oraz system uszczelnień, który sprawia, że obiektyw jest odporny na mróz, zachlapania i kurz. M.Zuiko Digital ED 100-400 mm F5.0-6.3 IS wyróżnia się polem widzenia porównywalnym z obiektywami o zakresie 200-800* mm dla formatu 35 mm. Obiektyw ten, w połączeniu z telekonwerterem M.Zuiko Digital 1.4x MC-14, osiąga aż 1120 mm*, a z telekonwerterem 2x MC-20 - rekordowe 1600 mm*. Ta wartość umożliwia przybliżanie bardzo odległych obiektów, do których podejście nie jest łatwe. Kolejnymi atutami nowej konstrukcji są niewielka minimalna odległość ustawienia ostrości dla wszystkich ogniskowych, wynosząca zaledwie 1,3 m oraz maksymalne powiększenie obrazu do 0,57x - pozwala to na uzyskanie doskonałych ujęć telemakro, które sprawdzą się przy fotografowaniu małych obiektów. Warto również podkreślić, że system optyczny nowego obiektywu zawiera cztery soczewki Extra-low Dyspersion (ED), odpowiadające za wyjątkowe odwzorowanie kolorów. Ponadto posiada także dwie soczewki Super High Refractive Index (Super HR) i dwie soczewki High Refractive Index (HR), które zapewniają, jasny, wyraźny i ostry obraz na całej powierzchni kadru dla wszystkich długości ogniskowej. Dodatkowym atutem obiektywu są powłoki ZERO (Zuiko Extra-low Reflection Optical), odpowiadające za skuteczną redukuję flar i odblasków w niekorzystnych warunkach oświetleniowych. Obiektyw, oprócz standardowego AF, wyposażony jest także w Focus Switch i Focus Limiter. Dzięki czemu zakres pracy AF jest możliwy pomiędzy trzema poziomami, w zależności od dystansu, pozwalając na szybką i komfortową pracę nawet w zakresach super telefoto. Produkt powstał z myślą o osobach specjalizujących się w fotografii sportowej i przyrodniczej.
OM-D E-M10 Mark IV - kompaktowy i lekki aparat dla kreatywnych i mobilnych fotografów.
Marka Olympus, oprócz wspomnianego wcześniej obiektywu, w tym miesiącu na rynek wprowadza również nowy aparat - OM-D E-M10 Mark IV, który jest najmniejszym członkiem rodziny OM-D. Niska waga to z pewnością jeden z największych atutów tego modelu. OM-D E-M10 Mark IV w połączeniu z obiektywem M.Zuiko Digital ED 14-42mm F3.5-5.6 EZ waży ok. 476 g (standard CIPA, z baterią i kartą pamięci oraz osłoną wizjera), czyli niemal tyle, co półlitrowa butelka wody. Dzięki wbudowanej 5-osiowej stabilizacji obrazu, która kompensuje nawet do 5 EV** i nowej matrycy 20 MP Live MOS, aparat pozwala na uzyskanie wysokiej jakości zdjęć i filmów, nawet jeśli pracujemy w nocy czy używamy teleobiektywów. OM-D E-M10 Mark IV został również wyposażony w funkcje, które ułatwiają zarejestrowanie idealnych momentów. Aparat wykonuje zdjęcia sekwencyjne z prędkością aż 15 klatek na sekundę. W nowym produkcie ulepszony został także tryb C-AF, który precyzyjnie podąża z ostrością za obiektami będącymi w ruchu. Na uwagę zasługuje również odchylany w dół dotykowy ekran, który z pewnością sprawdzi się przy robieniu selfie.
Jeszcze do niedawna konsumenci obawiali się, jak zmiana właściciela jednego z najpopularniejszych producentów aparatów oraz obiektów wpłynie na jego funkcjonowanie. Dzisiaj jest już wiadome, że Olympus Imaging, pomimo transferu do nowej firmy, funkcjonuje bez utrudnień dla klientów, a wszystkie oferowane przez markę usługi są realizowany w normalnym trybie. Warto również dodać, że entuzjaści fotografii i nie tylko, w dalszym ciągu mogą korzystać z porad i wskazówek udzielanych w ramach cyklu spotkań “#lernwitholympus” przez doświadczonych fotografów współpracujących z marką. Pozytywną informacją dla sympatyków Olympusa jest również fakt, że zaplanowane na ten rok premiery nie zostały wstrzymane. Dlatego zgodnie ze strategią, w sierpniu rodzina Olympusa poszerzyła się o super teleobiektyw M.Zuiko Digital ED 100-400mm F5.0-6.3 IS i aparat OM-D E-M10 Mark IV.
Dostępność i ceny
Sprzedaż premierowych produktów ruszy w połowie sierpnia. Obiektyw M.Zuiko Digital ED 100-400mm F5.0-6.3 IS będzie dostępny w cenie 5790 zł, a aparat OM-D E-M10 Mark IV w cenie od 3199 zł za body. Gwarancję obu produktów można bezpłatnie przedłużyć o 6 miesięcy (dodatkowa gwarancja w kraju zakupu). W tym celu wystarczy zarejestrować sprzęt w serwisie MyOlympus.
*odpowiednik dla klatki 35mm
** M.Zuiko Digital ED 14-42mm F3.5-5.6 EZ, ogniskowa 42mm (odpowiednik dla klatki 35mm)
Platige Image prezentuje Game Cinematic Showreel
Już jutro oficjalna prezentacja Betard Sparty Wrocław
Warsztaty fotograficzne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach
Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.
Gwiazdy
Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.