Komunikaty PR

Olympus prezentuje nowe produkty: obiektyw M.Zuiko Digital ED 100-400mm F5.0-6.3

2020-08-05  |  11:00
Biuro prasowe

W czerwcu marka Olympus podpisała porozumienie z Japan Industrial Partners dotyczące sprzedaży działu fotograficznego - to jednak nie wpłynęło na realizację strategii związanej z wprowadzaniem na rynek nowych produktów. Tym razem rodzina Olympusa poszerzyła się o super teleobiektyw M.Zuiko Digital ED 100-400mm F5.0-6.3 IS oraz aparat OM-D E-M10 Mark IV.

Nowy obiektyw  zaprezentowany przez markę Olympus to uzupełnienie szerokiej oferty szkieł dedykowanych do aparatów OM-D i PEN. Charakterystycznymi cechami tego produktu są przede wszystkim: potężna ogniskowa w kompaktowej i lekkiej wersji oraz system uszczelnień, który sprawia, że obiektyw jest odporny na mróz, zachlapania i kurz. M.Zuiko Digital ED 100-400 mm F5.0-6.3 IS wyróżnia się polem widzenia porównywalnym z obiektywami o zakresie 200-800* mm dla formatu 35 mm. Obiektyw ten, w połączeniu z telekonwerterem M.Zuiko Digital 1.4x MC-14, osiąga aż 1120 mm*, a z telekonwerterem 2x MC-20 - rekordowe 1600 mm*. Ta wartość umożliwia przybliżanie bardzo odległych obiektów, do których podejście nie jest łatwe. Kolejnymi atutami nowej konstrukcji są  niewielka minimalna odległość ustawienia ostrości dla   wszystkich ogniskowych, wynosząca zaledwie 1,3 m oraz  maksymalne powiększenie obrazu do 0,57x - pozwala to na uzyskanie doskonałych ujęć telemakro, które sprawdzą się przy fotografowaniu małych obiektów. Warto również podkreślić, że system optyczny nowego obiektywu zawiera cztery soczewki Extra-low Dyspersion (ED), odpowiadające za wyjątkowe odwzorowanie kolorów. Ponadto posiada także dwie soczewki Super High Refractive Index (Super HR) i dwie soczewki High Refractive Index (HR), które zapewniają, jasny, wyraźny i ostry obraz na całej powierzchni kadru dla wszystkich długości ogniskowej. Dodatkowym atutem obiektywu są powłoki ZERO (Zuiko Extra-low Reflection Optical), odpowiadające za skuteczną redukuję flar i odblasków w niekorzystnych warunkach oświetleniowych. Obiektyw, oprócz standardowego AF, wyposażony jest także w Focus Switch i Focus Limiter. Dzięki czemu zakres pracy AF jest możliwy pomiędzy trzema poziomami, w zależności od dystansu, pozwalając na szybką i komfortową pracę nawet w zakresach super telefoto. Produkt powstał z myślą o osobach specjalizujących się w fotografii sportowej i przyrodniczej.

OM-D E-M10 Mark IV - kompaktowy i lekki aparat dla kreatywnych i mobilnych fotografów.

Marka Olympus, oprócz wspomnianego wcześniej obiektywu, w tym miesiącu na rynek wprowadza również nowy aparat - OM-D E-M10 Mark IV, który jest najmniejszym członkiem rodziny OM-D. Niska waga to z pewnością jeden z największych atutów tego modelu. OM-D E-M10 Mark IV w połączeniu z obiektywem M.Zuiko Digital ED 14-42mm F3.5-5.6 EZ waży ok. 476 g (standard CIPA, z baterią i kartą pamięci oraz osłoną wizjera), czyli niemal tyle, co półlitrowa butelka wody. Dzięki wbudowanej 5-osiowej stabilizacji obrazu, która kompensuje nawet do 5 EV** i nowej matrycy 20 MP Live MOS, aparat pozwala na uzyskanie wysokiej jakości zdjęć i filmów, nawet jeśli pracujemy w nocy czy używamy teleobiektywów. OM-D E-M10 Mark IV został również wyposażony w funkcje, które ułatwiają zarejestrowanie idealnych momentów. Aparat wykonuje zdjęcia sekwencyjne z prędkością aż 15 klatek na sekundę. W nowym produkcie ulepszony został także tryb C-AF, który precyzyjnie podąża z ostrością za obiektami będącymi w ruchu. Na uwagę zasługuje również odchylany w dół dotykowy ekran, który z pewnością sprawdzi się przy robieniu selfie.

Jeszcze do niedawna konsumenci obawiali się, jak zmiana właściciela jednego z najpopularniejszych producentów aparatów oraz obiektów wpłynie na jego funkcjonowanie. Dzisiaj jest już wiadome, że Olympus Imaging, pomimo transferu do nowej firmy, funkcjonuje bez utrudnień dla klientów, a wszystkie oferowane przez markę usługi są realizowany w normalnym trybie. Warto również dodać, że entuzjaści fotografii i nie tylko, w dalszym ciągu mogą korzystać z porad i wskazówek udzielanych w ramach cyklu spotkań “#lernwitholympus” przez doświadczonych fotografów współpracujących z marką. Pozytywną informacją dla sympatyków Olympusa jest również fakt, że zaplanowane na ten rok premiery nie zostały wstrzymane. Dlatego zgodnie ze strategią, w sierpniu rodzina Olympusa poszerzyła się o super teleobiektyw M.Zuiko Digital ED 100-400mm F5.0-6.3 IS i aparat OM-D E-M10 Mark IV.

Dostępność i ceny

Sprzedaż premierowych produktów ruszy w połowie sierpnia. Obiektyw M.Zuiko Digital ED 100-400mm F5.0-6.3 IS będzie dostępny w cenie 5790 zł, a aparat OM-D E-M10 Mark IV w cenie od 3199 zł za body. Gwarancję obu produktów można bezpłatnie przedłużyć o 6 miesięcy (dodatkowa gwarancja w kraju zakupu). W tym celu wystarczy zarejestrować sprzęt w serwisie MyOlympus.

*odpowiednik dla klatki 35mm
** M.Zuiko Digital ED 14-42mm F3.5-5.6 EZ, ogniskowa 42mm (odpowiednik dla klatki 35mm)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery Biuro prasowe
2024-12-19 | 11:30

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery

Mistrzostwa Świata Międzynarodowej Federacji Szachowej (FIDE) w Szachach Szybkich i Błyskawicznych, jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń szachowych na świecie, zadebiutują w
Hobby Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów
2024-12-19 | 11:00

Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów

Sukces parków Majaland Momentum Leisure w Polsce to więcej niż rozwój firmy. To symbol ogromnego potencjału branży rekreacyjnej w kraju i regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Hobby Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn
2024-12-05 | 14:00

Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn

Już w najbliższą sobotę, 7 grudnia, w godzinach 11:00 – 18:00 wspólnie z 33’45’’ recordstore zapraszamy do Galerii Turzy na przedświąteczną Giełdę Winyli!

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.