Komunikaty PR

Olympus prezentuje nowe produkty: obiektyw M.Zuiko Digital ED 100-400mm F5.0-6.3

2020-08-05  |  11:00
Biuro prasowe

W czerwcu marka Olympus podpisała porozumienie z Japan Industrial Partners dotyczące sprzedaży działu fotograficznego - to jednak nie wpłynęło na realizację strategii związanej z wprowadzaniem na rynek nowych produktów. Tym razem rodzina Olympusa poszerzyła się o super teleobiektyw M.Zuiko Digital ED 100-400mm F5.0-6.3 IS oraz aparat OM-D E-M10 Mark IV.

Nowy obiektyw  zaprezentowany przez markę Olympus to uzupełnienie szerokiej oferty szkieł dedykowanych do aparatów OM-D i PEN. Charakterystycznymi cechami tego produktu są przede wszystkim: potężna ogniskowa w kompaktowej i lekkiej wersji oraz system uszczelnień, który sprawia, że obiektyw jest odporny na mróz, zachlapania i kurz. M.Zuiko Digital ED 100-400 mm F5.0-6.3 IS wyróżnia się polem widzenia porównywalnym z obiektywami o zakresie 200-800* mm dla formatu 35 mm. Obiektyw ten, w połączeniu z telekonwerterem M.Zuiko Digital 1.4x MC-14, osiąga aż 1120 mm*, a z telekonwerterem 2x MC-20 - rekordowe 1600 mm*. Ta wartość umożliwia przybliżanie bardzo odległych obiektów, do których podejście nie jest łatwe. Kolejnymi atutami nowej konstrukcji są  niewielka minimalna odległość ustawienia ostrości dla   wszystkich ogniskowych, wynosząca zaledwie 1,3 m oraz  maksymalne powiększenie obrazu do 0,57x - pozwala to na uzyskanie doskonałych ujęć telemakro, które sprawdzą się przy fotografowaniu małych obiektów. Warto również podkreślić, że system optyczny nowego obiektywu zawiera cztery soczewki Extra-low Dyspersion (ED), odpowiadające za wyjątkowe odwzorowanie kolorów. Ponadto posiada także dwie soczewki Super High Refractive Index (Super HR) i dwie soczewki High Refractive Index (HR), które zapewniają, jasny, wyraźny i ostry obraz na całej powierzchni kadru dla wszystkich długości ogniskowej. Dodatkowym atutem obiektywu są powłoki ZERO (Zuiko Extra-low Reflection Optical), odpowiadające za skuteczną redukuję flar i odblasków w niekorzystnych warunkach oświetleniowych. Obiektyw, oprócz standardowego AF, wyposażony jest także w Focus Switch i Focus Limiter. Dzięki czemu zakres pracy AF jest możliwy pomiędzy trzema poziomami, w zależności od dystansu, pozwalając na szybką i komfortową pracę nawet w zakresach super telefoto. Produkt powstał z myślą o osobach specjalizujących się w fotografii sportowej i przyrodniczej.

OM-D E-M10 Mark IV - kompaktowy i lekki aparat dla kreatywnych i mobilnych fotografów.

Marka Olympus, oprócz wspomnianego wcześniej obiektywu, w tym miesiącu na rynek wprowadza również nowy aparat - OM-D E-M10 Mark IV, który jest najmniejszym członkiem rodziny OM-D. Niska waga to z pewnością jeden z największych atutów tego modelu. OM-D E-M10 Mark IV w połączeniu z obiektywem M.Zuiko Digital ED 14-42mm F3.5-5.6 EZ waży ok. 476 g (standard CIPA, z baterią i kartą pamięci oraz osłoną wizjera), czyli niemal tyle, co półlitrowa butelka wody. Dzięki wbudowanej 5-osiowej stabilizacji obrazu, która kompensuje nawet do 5 EV** i nowej matrycy 20 MP Live MOS, aparat pozwala na uzyskanie wysokiej jakości zdjęć i filmów, nawet jeśli pracujemy w nocy czy używamy teleobiektywów. OM-D E-M10 Mark IV został również wyposażony w funkcje, które ułatwiają zarejestrowanie idealnych momentów. Aparat wykonuje zdjęcia sekwencyjne z prędkością aż 15 klatek na sekundę. W nowym produkcie ulepszony został także tryb C-AF, który precyzyjnie podąża z ostrością za obiektami będącymi w ruchu. Na uwagę zasługuje również odchylany w dół dotykowy ekran, który z pewnością sprawdzi się przy robieniu selfie.

Jeszcze do niedawna konsumenci obawiali się, jak zmiana właściciela jednego z najpopularniejszych producentów aparatów oraz obiektów wpłynie na jego funkcjonowanie. Dzisiaj jest już wiadome, że Olympus Imaging, pomimo transferu do nowej firmy, funkcjonuje bez utrudnień dla klientów, a wszystkie oferowane przez markę usługi są realizowany w normalnym trybie. Warto również dodać, że entuzjaści fotografii i nie tylko, w dalszym ciągu mogą korzystać z porad i wskazówek udzielanych w ramach cyklu spotkań “#lernwitholympus” przez doświadczonych fotografów współpracujących z marką. Pozytywną informacją dla sympatyków Olympusa jest również fakt, że zaplanowane na ten rok premiery nie zostały wstrzymane. Dlatego zgodnie ze strategią, w sierpniu rodzina Olympusa poszerzyła się o super teleobiektyw M.Zuiko Digital ED 100-400mm F5.0-6.3 IS i aparat OM-D E-M10 Mark IV.

Dostępność i ceny

Sprzedaż premierowych produktów ruszy w połowie sierpnia. Obiektyw M.Zuiko Digital ED 100-400mm F5.0-6.3 IS będzie dostępny w cenie 5790 zł, a aparat OM-D E-M10 Mark IV w cenie od 3199 zł za body. Gwarancję obu produktów można bezpłatnie przedłużyć o 6 miesięcy (dodatkowa gwarancja w kraju zakupu). W tym celu wystarczy zarejestrować sprzęt w serwisie MyOlympus.

*odpowiednik dla klatki 35mm
** M.Zuiko Digital ED 14-42mm F3.5-5.6 EZ, ogniskowa 42mm (odpowiednik dla klatki 35mm)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Ogród bajkowy, preriowy czy angielski? Poznaj trendy 2024 Biuro prasowe
2024-06-27 | 19:20

Ogród bajkowy, preriowy czy angielski? Poznaj trendy 2024

Moda zmienia się nie tylko w naszej garderobie. Nowe trendy dotyczą także projektowania ogrodów, które z każdym sezonem przynoszą inne pomysły i dają
Hobby W Galerii Północnej można oglądać 42 ogrody wróżek
2024-06-24 | 12:00

W Galerii Północnej można oglądać 42 ogrody wróżek

W Galerii Północnej można przenieść się do świata rodem z baśni. Wszystko za sprawą ogrodów wróżek, czyli nietypowych doniczkowych aranżacji z roślin,
Hobby Platige Image producentem zwiastuna do gry StormgateⓇ
2024-06-20 | 19:53

Platige Image producentem zwiastuna do gry StormgateⓇ

  Cenione studio produkcji i animacji Platige Image wyprodukowało zwiastun Stormgate, wyczekiwanej gry strategicznej czasu rzeczywistego (RTS) od niezależnego dewelopera Frost Giant

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.

Ochrona środowiska

Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne

1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.

Konsument

Nawyki żywieniowe z dzieciństwa przekładają się na ryzyko otyłości w dorosłym życiu. Naukowcy zbadali wpływ podawanych dzieciom napojów

Dbanie o odpowiednią dietę w pierwszych latach dziecka ma duże znaczenie dla ograniczenia ryzyka otyłości w jego dorosłym życiu. Naukowcy ze Szkoły Psychologii Uniwersytetu Swansea badali to na przykładzie napojów spożywanych przez dzieci. Przyglądali się przez ponad dwie dekady 1,4 tys. dorastających dzieci i doszli do wniosków, że spożywanie napojów słodzonych cukrem w pierwszych latach wpływa na tworzenie złych nawyków dietetycznych, a co się z tym wiąże – zwiększa ryzyko otyłości, nawet po wielu latach.