Komunikaty PR

Omni-commerce – jak kupują polscy konsumenci?

2022-11-29  |  17:00
Biuro prasowe

 

Raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” Izby Gospodarki Elektronicznej porusza kwestię zachowań konsumentów oraz sposobu w jaki dokonują zakupów. Ciekawą zmianą w porównaniu do czasów przed pandemią jest to, że w przypadku sklepów stacjonarnych spadło znaczenie przyzwyczajenia do danego miejsca. Ten czynnik, obok zaufania do sklepu oraz atrakcyjnych warunków zwrotów i reklamacji stał się za to kluczowy w przypadku zaopatrywania się w sieci.

 

Co ciekawe, podczas zakupów w Internecie, zarówno stacjonarnie jak i przez urządzenia mobilne, nabywcy znacznie rzadziej zwracają uwagę na promocje i ceny. Może być to spowodowane przez zbyt dużą liczbę „super ofert” na każdym kroku, a także wzrost znaczenia opinii o produkcie jako czynnika pozwalającego podjąć właściwą decyzję zakupową. Jak wskazują wyniki badania, co czwarta osoba podczas swojego ostatniego zakupu poszukiwała informacji i opinii o produktach (26%). Kobiety i mężczyźni tak samo często płacili za zakup w sieci (32% i 33%), chociaż to panie częściej śledziły status zamówienia i poszukiwały recenzji. Z kolei panowie zdecydowanie częściej porównywali oferty (26% vs 10%). Wartym uwagi jest fakt, że niska cena nie jest już najważniejszym czynnikiem wyboru konkretnego miejsca zakupowego. Kluczowe jest dziś zaufanie do sklepu (32%) oraz jego szeroki asortyment (24%).

 

I właśnie zaufanie do zagranicznych marek jest głównym powodem, dla którego Polacy kupują online za granicą. Takiej odpowiedzi według badania udzieliło aż 17% ankietowanych. Kolejnymi argumentami wskazanymi przez respondentów są niższe ceny niż w naszym kraju - wskazywane przez 16% konsumentów oraz niskie koszty dostawy. Warto zaznaczyć, że motyw ceny i oszczędności jest wskazywany przez 25% osób. Co jeszcze przemawia za zakupami cross-border? 11% konsumentów wymienia zarówno bezproblemowe zwroty, jak i obsługę posprzedażową na wysokim poziomie (również 11%).

 

Jednak niezależnie od miejsca dokonywania zakupów i pomimo sytuacji ekonomicznej, konsumenci w zdecydowanie rzadziej porównują oferty, a częściej podejmują decyzję zakupową szybko - w oparciu o reklamę lub opinie innych klientów. Warto mieć to na uwadze podczas planowania strategii marketingowych swoich sklepów.

 

 

 

Autorem komentarza jest Justyna Andreas, Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland, cyfrowej platformie dla e-commerce, ułatwiającej sklepom internetowym zagraniczną ekspansję. Packeta zapewnia e-sklepom rozwiązanie oparte o jeden interfejs (API), w ramach którego mogą zarządzać całym procesem dostaw i płatności, również w różnych walutach.

 

*Komentarz ekspercki został przygotowany w opraciu o dane raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” Izby Gospodarki Elektronicznej.

 

 

 

***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 6 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 14,5 tys. własnych punktów odbioru, 92 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2021 roku obsłużyła przeszło 73 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Znana marka modowa w Atrium Biała Biuro prasowe
2024-08-09 | 16:10

Znana marka modowa w Atrium Biała

Oryginalne wzornictwo, unikatowe, kolorowe ubrania inspirowane twórczością młodych artystów – to atuty marki odzieżowej Medicine, która już wkrótce wprowadzi
Zakupy Blisko 200 000 kajzerek sprzedanych w sklepie Lidl Polska na Pol’and’Rock
2024-08-07 | 12:45

Blisko 200 000 kajzerek sprzedanych w sklepie Lidl Polska na Pol’and’Rock

Uczestnicy Najpiękniejszego Festiwalu Świata wiedzą, że zawsze mogą liczyć na Lidla! Na Pol’and’Rock Festivalu już po raz 14. stanął rockowy sklep Lidl Polska, który
Zakupy Udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:05

Udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Beata Pawlikowska: Wiele razy planowałam życie w różnych miejscach z dala od Polski. Kupiłam nawet kawałek dżungli w Amazonii

Podróżniczka zaznacza, że choć do tej pory przemierzyła świat wzdłuż i wszerz, odwiedzając wiele nietuzinkowych zakątków, to najbardziej ze wszystkich ukochała sobie dżunglę amazońską. Ma do tego miejsca ogromny sentyment, lubi tam wracać i ładować życiowe akumulatory. Jak zaznacza, przebywanie wśród Indian, którzy są niezwykle dobrzy, prawdomówni i uczciwi, przywraca jej wiarę w ludzi i w lepszy świat. Beata Pawlikowska cieszy się również z tego, że kiedyś udało jej się kupić kawałek dżungli i ten wyjątkowy nabytek ma dla niej szczególne znaczenie.

Handel

Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE

Z najnowszego raportu „Kosmetyczna Polska”, który opublikowano po siedmiu latach od poprzedniego raportu o stanie sektora, wynika, że krajowa branża kosmetyczna jest w dobrej kondycji, z roku na rok się rozwija, a jej znaczenie zarówno dla polskiej gospodarki, jak i eksportu rośnie. Zmieniają się odbiorcy polskich kosmetyków, co związane jest z brexitem i sankcjami nałożonymi na Rosję. Prognozy zakładają dalszy wzrost wartości sektora, jednak stoi przed nim wiele wyzwań, z których najważniejsze dotyczą implementacji przepisów Europejskiego Zielonego Ładu.

Ochrona środowiska

Ocieplenie się klimatu oznacza poważne zmiany leśnego ekosystemu. Sosny, świerki czy modrzewie będą stopniowo zastępowane innymi gatunkami

Sosna zwyczajna, świerk pospolity, modrzew europejski i brzoza brodawkowata zajmują dziś 75 proc. powierzchni lasów w Polsce. Te cztery gatunki są najbardziej wrażliwe na wzrost temperatury i jego pośrednie skutki. Wielomiesięczne okresy suszy i gwałtowne huragany osłabiają drzewostany, które następnie padają ofiarą patogenów pojawiających się w naszym klimacie. – Nie grozi nam wylesienie, tylko wyparcie jednych gatunków przez inne. W konsekwencji czeka nas rewolucyjna zmiana ekosystemów – ocenia przyrodnik, dr hab. Krzysztof Świerkosz, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego.