Osiem zdjęć w osiem godzin Zbliża się Warszawski Maraton Fotograficzny 2022
Tegoroczna edycja Warszawskiego Maratonu Fotograficznego odbędzie się już w sobotę, 10 września. Na ulice stolicy wyruszy kilkuset amatorów fotografii, których zadaniem będzie zrobienie 8 zdjęć w 8 godzin. Po raz pierwszy w historii konkursu fotografie można będzie wykonać także telefonem komórkowym czy tabletem. To już trzecia edycja konkursu, organizowanego przez Green Caffè Nero pod Honorowym Patronatem Prezydenta M. St. Warszawy. Zapisy trwają do 4 września.
Fotografuj i zwiedzaj – światowy format po raz kolejny w Warszawie
Maraton Fotograficzny to impreza międzynarodowa, znana na świecie pod nazwą „Photomarathon". Od lat organizowana jest w takich miastach jak Berlin, Sztokholm czy Szanghaj. Jej fani podróżują od kraju do kraju, podobnie jak uczestnicy maratonów biegowych, aby wziąć udział w tym wydarzeniu w różnych miejscach i poznawać ich lokalną kulturę.
„Miałem okazję zasiadać w jury poprzednich edycji imprezy, które odbyły się w 2018 i 2019 r. Cieszę się, że po trzech latach przerwy Warszawski Maraton Fotograficzny powraca do kalendarza wydarzeń w stolicy i że mogę przewodniczyć obradom Jury w tym roku” – mówi Marek Grygiel, fotograf, polski historyk sztuki, kurator licznych wystaw, redaktor portalu fototapeta.art.pl. Konkurs od początku skupia znane w fotograficznym świecie nazwiska. W tej edycji do grona jurorów należą także: Chris Niedenthal – jeden z najbardziej znanych fotografów europejskich, laureat nagrody World Press Photo, Beata Łyżwa – kierująca działem foto w Gazecie Wyborczej, reporter i artysta-fotograf Mikołaj Grynberg, Filip Siemaszko – kontynuator rodzinnych tradycji fotograficznych oraz Adam Erdheim – fotograf, który popularyzuje ideę fotomaratonu w Polsce.
Organizatorem imprezy od pierwszej edycji jest Green Caffè Nero, popularna sieć kawiarni. „Od zawsze inicjatywy kulturalne są nam bliskie, dlatego bez wahania podjęliśmy się organizacji Maratonu Fotograficznego. Mamy blisko 60 kawiarni w różnych zakątkach stolicy i wierzymy, że konkursy takie jak Maraton pomagają tworzyć tkankę miejską, odkrywać nieznane zakamarki miasta i integrować społeczność” – mówi Ewelina Karpińska, odpowiedzialna za marketing Green Caffè Nero i organizację Fotomaratonu.
Kreatywna wizja stolicy w 8 kadrach bez retuszu
Maraton wystartuje w samo południe 10 września, a zakończy się o godzinie 20:00. W tym czasie uczestnicy mają za zadanie wyruszyć w miasto w poszukiwaniu najbardziej inspirujących, zaskakujących i nietypowych kadrów, z których stworzą swoją popisową galerię 8 ujęć. Konkurs adresowany jest zarówno do profesjonalnych fotografów, jak i do nie związanych z tym zawodem pasjonatów amatorów. Temat przewodni tegorocznej edycji to „Pokojowo różnorodni", a szczegółowe tematy zdjęć pozostają tajemnicą aż do rozpoczęcia maratonu. Uczestników ograniczać będzie jedynie czas i wyobraźnia oraz podstawowa zasada Maratonu - brak postprodukcji wykonanych zdjęć.
„Liczy się pomysł, interpretacja, jakość, które na koniec oceni jury, przyznając wyjątkowe nagrody. Jeden z naszych partnerów wypożycza nieodpłatnie uczestnikom maratonu wysokiej klasy obiektywy, ale o wygranej z pewnością nie zdecyduje sprzęt, a umiejętność uchwycenia tego wyjątkowego kadru" - podkreśla Chris Niedenthal, członek jury.
Jak dołączyć do fotograficznego wyścigu?
Zapisy do konkursu trwają do 4 września lub do wyczerpania 500 miejsc, przeznaczonych dla uczestników. Aby dołączyć do wydarzenia należy dokonać rejestracji poprzez platformę EVENEA: https://app.evenea.pl/event/warszawskimaratonfotograficzny2022. Uczestnicy uiszczają opłatę rejestracyjną w wysokości 64,99 zł plus opłaty serwisowe według cennika EVENEA.
Laureaci konkursu, a więc troje autorów najwyżej ocenionych galerii oraz ośmioro fotografów wyróżnionych w poszczególnych kategoriach zostaną wybrani przez jury. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się podczas uroczystej gali w Pałacu Kultury i Nauki 12 października 2022 r.
Nagrody w konkursie o wartości od 1 do 3 tys. zł funduje Organizator oraz Partnerzy. Partnerem głównym jest Warszawski Oddział PTTK. Stroną technologiczną wydarzenia opiekuje się Inteligent Technologies S.A. Partnerem Medialnym wydarzenia jest Wyborcza.pl - Warszawa. Do grona pozostałych Partnerów wydarzenia należą: Canon Polska, Sigma Sklep, Fotoforma, Pałac Kultury i Nauki, Teatr Muzyczny Roma, Fundacja Shalom oraz Galeria sztuki Le Guern. Honorowy Patronat nad imprezą objął Prezydent M. St. Warszawy Rafał Trzaskowski.
Więcej informacji o Maratonie:
Strona internetowa WMF: www.warszawskimaratonfotograficzny.pl
Facebook: www.facebook.com/warszawskimaratonfotograficzny
Instagram: www.instagram.com/warszawskimaratonfotograficzny
Zapisy: https://evenea.pl/pl/wydarzenie/warszawskimaratonfotograficzny2022
Dodatkowych informacji udziela:
Ewelina Karpińska | Head of Brand & Marketing
e: ewelina.karpinska@greencaffenero.com | w: www.greencaffenero.pl
m: +48 515 154 271
O Green Caffè Nero
Green Caffè Nero pozostaje wierne misji, która przyświecała jej założycielom: oferowaniu najlepszej kawy i tworzeniu kameralnej, domowej atmosfery, w której można się delektować kawą. Green Caffè Nero posiada 69 kawiarni w Polsce, a każda z nich została zaprojektowana w niepowtarzalny sposób, aby odzwierciedlać charakter lokalnej społeczności oraz tradycje miejsca, w którym się znajduje.
www.greencaffenero.pl
https://www.facebook.com/greencoffeepl
https://www.instagram.com/greencaffenero_/
![Spacer po Pałacu Rzeczypospolitej oczami architekta Tomasza Koniora Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_223511132,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Spacer po Pałacu Rzeczypospolitej oczami architekta Tomasza Koniora
![80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina](/files/_uploaded/glownekonf_913433166,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina
![Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat](/files/_uploaded/glownekonf_836054479,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Media
![](/files/1922771799/hyzy-rock-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Agnieszka Hyży i Maciej Rock: W tym roku nie wyjeżdżamy na wakacje, od świtu do nocy ciężko pracujemy. Chcemy, żeby poranki „Halo tu Polsat” były najlepsze na rynku
Już tylko chwile dzielą nas od startu nowego porannego formatu „Halo tu Polsat”. Przygotowania idą pełną parą, a prowadzący program wakacje spędzają w studiu. Agnieszka Hyży i Maciej Rock w tym roku nie mogą sobie pozwolić na dłuższy urlop, bo muszą być do dyspozycji producentów, tym bardziej że jednocześnie trwają nagrania do kolejnej edycji „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, gdzie również będą gospodarzami.
Media
Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
![](/files/1922771799/jacykow-moda-foto,w_133,_small.jpg)
Zdaniem Tomasza Jacykowa w letnich stylizacjach możemy sobie pozwolić na więcej, ale trzeba pamiętać, że szorty, koszulki bez ramiączek, mocno wycięte topy i zwiewne spódniczki zamiast podkreślać atuty sylwetki, mogą tylko uwypuklić jej mankamenty i niedoskonałości. W konsekwencji źle dobrane wakacyjne zestawienia zamiast zachwycać, budzą niesmak. Poza tym coś, co idealnie pasuje na plażę, niekoniecznie musi dobrze wyglądać na ulicy. Stylista z uwagą śledzi bieżące trendy i jak przyznaje, bardzo podoba mu się chociażby eksponowanie bielizny i czynienie jej ważnym elementem codziennych stylizacji.
Prawo
Ostatni moment na przyjęcie standardów ochrony małoletnich w placówkach pracujących z dziećmi. Przepisy mają pomóc walczyć ze zjawiskiem przemocy wobec najmłodszych
![](/files/1922771799/sotomska-som-foto,w_133,r_png,_small.png)
15 sierpnia mija termin wprowadzenia standardów ochrony małoletnich (SOM) we wszystkich instytucjach pracujących z dziećmi. Poza oczywistymi placówkami, takimi jak szkoły, przedszkola czy kluby sportowe, obowiązek ten dotyczy także np. hoteli czy szpitali. Wdrożenie przez te instytucje odpowiednich procedur zapobiegawczych i interwencyjnych ma doprowadzić docelowo do zmniejszenia skali przemocy i nadużyć wobec najmłodszych. – Standardy ochrony małoletnich przez to, że są obowiązkowe i dotyczą tak wielu organizacji i instytucji, będą prawdziwą zmianą społeczną, o ile świadomie podejdziemy do ich przygotowania i wdrażania – podkreśla Agata Sotomska z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.