Packeta Poland – trzykrotny wzrost obrotów i plany na 2023
- Packeta Poland – globalna, logistyczna platforma dla e-commerce – ma za sobą udany rok i ambitne plany na 2023.
- Firma stale zwiększa skalę działalności w Polsce – w roku 2022 dostarczyła przeszło trzykrotnie więcej przesyłek niż w roku 2021.
- W roku bieżącym Packeta stawia na dalszy rozwój na polskim rynku – ambitne plany spółki zakładają 100% wzrost liczby obsłużonych przesyłek.
Powstała w 2010 roku czeska firma Packeta szybko stała się globalną marką, która obecna jest w Europie, Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wschodzie. W Polsce Packeta wspiera rodzime e-sklepy w ekspansji na rynki zagraniczne, dostarczając im atrakcyjną usługę dostaw paczek. Udostępnia ponad 15,3 tys. własnych punktów odbioru (z czego prawie 6,3 tys. stanowią automaty paczkowe, tzw. Z-Boxy) oraz ponad 125 tys. punktów partnerskich zlokalizowanych w 34 krajach. Dzięki współpracy z InPost oraz Pocztą Polską, Packeta doręcza też paczki polskim odbiorcom robiącym zakupy w zagranicznych sklepach internetowych.
W ubiegłym roku Packeta obsłużyła na całym świecie w sumie 90 milionów przesyłek. Polska spółka – Packeta Poland – dostarczyła w tym okresie 3,8 mln paczek – ponad trzykrotnie więcej niż w roku 2021 (wówczas 1,1 mln). Najwięcej przesyłek trafiło z polskich e-sklepów do klientów w Czechach, na Węgrzech i w Rumunii – to konsumenci z tych krajów najchętniej robią zakupy w polskich sklepach internetowych.
Packeta cały czas powiększa grono swoich partnerów w Polsce – e-sklepów, które zdobywają zagraniczne rynki. W 2022 roku porfolio klientów wzrosło o 130% względem ubiegłego roku.
- Bardzo się cieszymy z tak dynamicznego wzrostu na polskim rynku e-commerce, który bez wątpienia jest jednym z najszybciej rosnących w Europie. Polacy kochają zakupy internetowe, a rodzime e-sklepy rozwijają się bardzo szybko i są gotowe zaspokajać popyt krajowy, ale też coraz częściej zagraniczny. Potrzebują jednak partnera, który będzie nie tylko dostawcą przesyłek, ale też swego rodzaju „przewodnikiem”. Koszt dostawy przestał być jedynym kryterium wyboru – liczy się szybka, kompleksowa obsługa logistyczna oraz wsparcie na zagranicznym, często dla polskiego e-sklepu nieznanym rynku. I właśnie to oferujemy – doradztwo i partnerską pomoc połączone z konkurencyjnymi cenami przesyłek, szybką dostawą oraz intuicyjną w obsłudze platformą do zarządzania procesem logistycznym i rozliczeniami. Ceniąc partnerską współpracę, idziemy o krok dalej. Wykorzystując możliwości międzynarodowe Grupy Packeta, wspieramy polskie e-firmy w efektywnym docieraniu do klientów i budowaniu silnej pozycji rynkowej w poszczególnych krajch. Ta strategia przynosi wymierne efekty, które mają swoje odzwierciedlenie w naszych wynikach finansowych, mówi Justyna Andreas, Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland.
Krajowe e-sklepy coraz chętniej otwierają się na sprzedaż zagraniczną - w 2016 r. stanowiła ona 15% całego e-handlu w Polsce, a w roku ubiegłym było to już 22%.[1] Jednocześnie właściciele rodzimych sklepów internetowych wskazują, że głównymi przeszkodami w szybkiej ekspansji zagranicznej są problemy z logistyką, wdrożeniami IT oraz brak doświadczenia marketingowego na innych europejskich rynkach.[2] Tym samym, model biznesowy i oferta Packety nie tylko wpisują się w trendy rozwojowe polskiego e-commerce, ale też w konkretne potrzeby właścicieli e-sklepów.
W roku 2023 Packeta Poland planuje dalszy intensywny rozwój – jej ambicją jest podwojenie liczby obsłużonych przesyłek.
***
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 6 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 15,3 tys. własnych punktów odbioru (w tym prawie 6,3 tys. Z-Boxów), 125 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2022 roku obsłużyła przeszło 90 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.
[1] Źródło: „2023 rokiem cross-border e-commerce - wyzwania i perspektywy handlu bez granic”, Cinkciarz.pl, styczeń 2023.
[2] „E-commerce za granicą, czyli szanse polskiego crossborder”, Strix, wrzesień 2022.
![Znana marka modowa w Atrium Biała Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1702154147,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Znana marka modowa w Atrium Biała
![Blisko 200 000 kajzerek sprzedanych w sklepie Lidl Polska na Pol’and’Rock](/files/_uploaded/glownekonf_1859552224,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Blisko 200 000 kajzerek sprzedanych w sklepie Lidl Polska na Pol’and’Rock
![Udane półrocze Galerii Katowickiej](/files/_uploaded/glownekonf_883516087,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Udane półrocze Galerii Katowickiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Dom i ogród
![](/files/1922771799/pawlikowska-indianie-dzungla-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Beata Pawlikowska: Wiele razy planowałam życie w różnych miejscach z dala od Polski. Kupiłam nawet kawałek dżungli w Amazonii
Podróżniczka zaznacza, że choć do tej pory przemierzyła świat wzdłuż i wszerz, odwiedzając wiele nietuzinkowych zakątków, to najbardziej ze wszystkich ukochała sobie dżunglę amazońską. Ma do tego miejsca ogromny sentyment, lubi tam wracać i ładować życiowe akumulatory. Jak zaznacza, przebywanie wśród Indian, którzy są niezwykle dobrzy, prawdomówni i uczciwi, przywraca jej wiarę w ludzi i w lepszy świat. Beata Pawlikowska cieszy się również z tego, że kiedyś udało jej się kupić kawałek dżungli i ten wyjątkowy nabytek ma dla niej szczególne znaczenie.
Handel
Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE
![](/files/1922771799/zeranska-branza-beauty-2,w_133,r_png,_small.png)
Z najnowszego raportu „Kosmetyczna Polska”, który opublikowano po siedmiu latach od poprzedniego raportu o stanie sektora, wynika, że krajowa branża kosmetyczna jest w dobrej kondycji, z roku na rok się rozwija, a jej znaczenie zarówno dla polskiej gospodarki, jak i eksportu rośnie. Zmieniają się odbiorcy polskich kosmetyków, co związane jest z brexitem i sankcjami nałożonymi na Rosję. Prognozy zakładają dalszy wzrost wartości sektora, jednak stoi przed nim wiele wyzwań, z których najważniejsze dotyczą implementacji przepisów Europejskiego Zielonego Ładu.
Ochrona środowiska
Ocieplenie się klimatu oznacza poważne zmiany leśnego ekosystemu. Sosny, świerki czy modrzewie będą stopniowo zastępowane innymi gatunkami
![](/files/1922771799/swierkosz-gatunki-drzew-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sosna zwyczajna, świerk pospolity, modrzew europejski i brzoza brodawkowata zajmują dziś 75 proc. powierzchni lasów w Polsce. Te cztery gatunki są najbardziej wrażliwe na wzrost temperatury i jego pośrednie skutki. Wielomiesięczne okresy suszy i gwałtowne huragany osłabiają drzewostany, które następnie padają ofiarą patogenów pojawiających się w naszym klimacie. – Nie grozi nam wylesienie, tylko wyparcie jednych gatunków przez inne. W konsekwencji czeka nas rewolucyjna zmiana ekosystemów – ocenia przyrodnik, dr hab. Krzysztof Świerkosz, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego.