Komunikaty PR

PERRIER x Takashi Murakami – współpraca inspirowana popowym uniwersum artysty

2021-07-06  |  15:00
Biuro prasowe

Andy Warhol, Salvador Dalí, Bernard Villemot, Raymond Savignac  – to tylko kilku wybitnych artystów, którzy do tej pory współpracowali z ikoniczną marką wody mineralnej Perrier. Grono powiększyło się właśnie o kolejnego twórcę: japońskiego artystę Takashiego Murakamiego, który zaprojektował limitowaną edycję butelek Perrier.

Francuska marka naturalnie gazowanej wody mineralnej Perrier wprowadza nowe, limitowane edycje wody w butelkach z projektami autorstwa Murakamiego. Kultowe zielone butelki wody Perrier ozdobione zostały charakterystycznymi dla twórczości japońskiego artysty ornamentami – kolorowymi „uśmiechniętymi” kwiatkami oraz postaciami z jego najpopularniejszych prac – Kaikai i Kiki.

Perriera związki ze sztuką

Perrier x Murakami to kontynuacja głośnych i odnoszących sukcesy współprac francuskiej marki ze światowymi artystami. Początki jej zainteresowania sztuką sięgają lat 30 XX w. kiedy to słynny portrecista paryżanek stworzył przykuwający uwagę obraz THE PERRIER GIRL przedstawiający nowoczesną Francuzkę, która miała uosabiać wszystkie cechy francuskiej marki. W latach 50. Perrier zaprosił do współpracy znanych plakacistów i ilustratorów – m.in. Jeana Carlu, Raymonda Savignac, by uwolnili swoją wyobraźnię i kreatywność i stworzyli prace nawiązujące do nowego sloganu marki  „Pschitt”. W 1969 roku czytelnicy France-Soir i Le Figaro mogli podziwiać całostronnicowe dzieło Salvadora Dalí stworzone specjalnie dla francuskiej marki, a rok później Bernard Villemont, nawiązując do nowego hasła marki „Perrier c’est fou” („Perrier jest szalony”) stworzył serię zabawnych plakatów, w tym jeden będący hołdem dla Jospehine Baker i jej kultowej bananowej spódnicy. Villemont przedstawił na nim czarnoskórą kobietę przyodzianą w biżuterię z zielonych butelek Perrier. Współpraca w latach 80. z Andym Warholem przyniosła marce ponad 40 prac, a sam ich autor zdobył nagrodę French national poster. Warhol był nie tylko wybitnym artystą i jednym z głównych przedstawicieli pop-artu, ale również ważną postacią w życiu i twórczości Murakamiego. Przez wielu postrzegany jest jako jego następca, a niekiedy określany nawet mianem „japońskiego Warhola”.

Sztuka Takashiego Murakamiego

Takashi Murakami to jeden z czołowych japońskich artystów współczesnych. Jest autorem wielu dzieł, w tym obrazów, rzeźb oraz filmów. Inspiracje czerpie z tradycyjnego malarstwa japońskiego, science fiction, anime, a jego twórczość łączy wątki popkultury, historii i sztuki. Jego prace wystawiane były na całym świecie. Popularność przyniosły mu także współprace z topowymi markami modowymi jak Louis Vuitton czy Vans, oraz z muzykami  Kanye Westem czy Pharellem Williamsem. Teraz dołącza do grona artystów, którzy współpracowali dla kultowej francuskiej marki.

„Kiedy marka PERRIER zwróciła się do mnie z propozycją współpracy, poczułem się niezwykle szczęśliwy, gdyż mam z nią mnóstwo pozytywnych wspomnień. Pamiętam, jak w wieku 18 lat byłem na pierwszej romantycznej randce i zamówiłem butelkę PERRIER, myląc ją z alkoholem. Pamiętam, jak bardzo czułem się zdezorientowany, kiedy nie odczułem żadnych skutków po wypiciu kilku szklanek” – wspomina Takashi Murakami.

„Takashi Murakami to jeden z najwybitniejszych współczesnych żyjących artystów na świecie. Udało mu się stworzyć sztukę, która jest zarówno przystępna, jak i głęboko przemyślana, z uwzględnieniem tego, co najświeższe i odpowiednie dla najszerszej publiczności. Żywiołowość i radość bijąca z prac Murakamiego idealnie współgra z PERRIER”. - mówi Paul Cordina, globalny dyrektor komunikacji marki PERRIER.

Francuska marka od ponad wieku współpracuje z najbardziej znanymi artystami na świecie. Chce w ten sposób dać możliwość ludziom częstszego obcowania ze sztuką oraz zwiększyć jej dostępność dla szerszego grona. Najnowsza współpraca z japońskim artystą to zaproszenie do popowego, kolorowego i pełnego pozytywnych emocji świata Takashiego Murakamiego. Po globalnej premierze, Perrier w butelkach z limitowanej edycji dostępne są również w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka EFNI: Co będzie jutro – oczami twórców Biuro prasowe
2024-10-17 | 09:15

EFNI: Co będzie jutro – oczami twórców

Sfera polityczna, choć ważna, to nie powinna przesłaniać życia artystycznego i intelektualnego. Na poziomie politycznym od lat prawie nie zmieniają się linie podziału
Sztuka W Jurajskiej odbędzie się Jarmark Sztuki i Rękodzieła
2024-10-16 | 13:00

W Jurajskiej odbędzie się Jarmark Sztuki i Rękodzieła

  Wyroby z haftem sutaszowym, ręcznie robione wisiorki z suszonych kwiatów czy meksykańskie rękodzieło ludowe – to tylko niektóre z rzeczy, które będzie
Sztuka ABSTRAKCJA W OFFIE JESZCZE DO NIEDZIELI
2024-10-15 | 14:00

ABSTRAKCJA W OFFIE JESZCZE DO NIEDZIELI

Inspirowany łódzką awangardą interdyscyplinarny Festiwal Lodz Abstrakt Art Festival (LAAF) dobiega końca. Jeszcze przez kilka dni organizatorzy zapraszają do OFF Piotrowska Center

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edukacja

Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet

Luka edukacyjna, czyli gorsze wyniki w testach i mniejsze szanse na wyższą edukację, krótszy czas życia, późniejszy wiek emerytalny, ale przede wszystkim samotność w depresji i większa liczba samobójstw – to problemy współczesnych polskich mężczyzn. W ich naprawie przeszkadza nie tylko brak powszechnej świadomości ich występowania, ale także stereotypy społeczne, które utrudniają mężczyznom zwrócenie się o pomoc, oraz brak systemowych ram udzielania tej pomocy.

Muzyka

Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji

Dziennikarz przygotowuje się do premiery pierwszej autorskiej EP-ki i jak zaznacza, w ten sposób spełnia jedno ze swoich największych marzeń. Bardzo zależy mu więc na tym, by każdy utwór był dopracowany w najmniejszym szczególe i niósł wartościowy przekaz. Pierwszy singiel zatytułowany „A może tak” Krzysztof Skórzyński oficjalnie zaprezentował podczas Top of The Top Sopot Festival.