Komunikaty PR

PERRIER x Takashi Murakami – współpraca inspirowana popowym uniwersum artysty

2021-07-06  |  15:00
Biuro prasowe

Andy Warhol, Salvador Dalí, Bernard Villemot, Raymond Savignac  – to tylko kilku wybitnych artystów, którzy do tej pory współpracowali z ikoniczną marką wody mineralnej Perrier. Grono powiększyło się właśnie o kolejnego twórcę: japońskiego artystę Takashiego Murakamiego, który zaprojektował limitowaną edycję butelek Perrier.

Francuska marka naturalnie gazowanej wody mineralnej Perrier wprowadza nowe, limitowane edycje wody w butelkach z projektami autorstwa Murakamiego. Kultowe zielone butelki wody Perrier ozdobione zostały charakterystycznymi dla twórczości japońskiego artysty ornamentami – kolorowymi „uśmiechniętymi” kwiatkami oraz postaciami z jego najpopularniejszych prac – Kaikai i Kiki.

Perriera związki ze sztuką

Perrier x Murakami to kontynuacja głośnych i odnoszących sukcesy współprac francuskiej marki ze światowymi artystami. Początki jej zainteresowania sztuką sięgają lat 30 XX w. kiedy to słynny portrecista paryżanek stworzył przykuwający uwagę obraz THE PERRIER GIRL przedstawiający nowoczesną Francuzkę, która miała uosabiać wszystkie cechy francuskiej marki. W latach 50. Perrier zaprosił do współpracy znanych plakacistów i ilustratorów – m.in. Jeana Carlu, Raymonda Savignac, by uwolnili swoją wyobraźnię i kreatywność i stworzyli prace nawiązujące do nowego sloganu marki  „Pschitt”. W 1969 roku czytelnicy France-Soir i Le Figaro mogli podziwiać całostronnicowe dzieło Salvadora Dalí stworzone specjalnie dla francuskiej marki, a rok później Bernard Villemont, nawiązując do nowego hasła marki „Perrier c’est fou” („Perrier jest szalony”) stworzył serię zabawnych plakatów, w tym jeden będący hołdem dla Jospehine Baker i jej kultowej bananowej spódnicy. Villemont przedstawił na nim czarnoskórą kobietę przyodzianą w biżuterię z zielonych butelek Perrier. Współpraca w latach 80. z Andym Warholem przyniosła marce ponad 40 prac, a sam ich autor zdobył nagrodę French national poster. Warhol był nie tylko wybitnym artystą i jednym z głównych przedstawicieli pop-artu, ale również ważną postacią w życiu i twórczości Murakamiego. Przez wielu postrzegany jest jako jego następca, a niekiedy określany nawet mianem „japońskiego Warhola”.

Sztuka Takashiego Murakamiego

Takashi Murakami to jeden z czołowych japońskich artystów współczesnych. Jest autorem wielu dzieł, w tym obrazów, rzeźb oraz filmów. Inspiracje czerpie z tradycyjnego malarstwa japońskiego, science fiction, anime, a jego twórczość łączy wątki popkultury, historii i sztuki. Jego prace wystawiane były na całym świecie. Popularność przyniosły mu także współprace z topowymi markami modowymi jak Louis Vuitton czy Vans, oraz z muzykami  Kanye Westem czy Pharellem Williamsem. Teraz dołącza do grona artystów, którzy współpracowali dla kultowej francuskiej marki.

„Kiedy marka PERRIER zwróciła się do mnie z propozycją współpracy, poczułem się niezwykle szczęśliwy, gdyż mam z nią mnóstwo pozytywnych wspomnień. Pamiętam, jak w wieku 18 lat byłem na pierwszej romantycznej randce i zamówiłem butelkę PERRIER, myląc ją z alkoholem. Pamiętam, jak bardzo czułem się zdezorientowany, kiedy nie odczułem żadnych skutków po wypiciu kilku szklanek” – wspomina Takashi Murakami.

„Takashi Murakami to jeden z najwybitniejszych współczesnych żyjących artystów na świecie. Udało mu się stworzyć sztukę, która jest zarówno przystępna, jak i głęboko przemyślana, z uwzględnieniem tego, co najświeższe i odpowiednie dla najszerszej publiczności. Żywiołowość i radość bijąca z prac Murakamiego idealnie współgra z PERRIER”. - mówi Paul Cordina, globalny dyrektor komunikacji marki PERRIER.

Francuska marka od ponad wieku współpracuje z najbardziej znanymi artystami na świecie. Chce w ten sposób dać możliwość ludziom częstszego obcowania ze sztuką oraz zwiększyć jej dostępność dla szerszego grona. Najnowsza współpraca z japońskim artystą to zaproszenie do popowego, kolorowego i pełnego pozytywnych emocji świata Takashiego Murakamiego. Po globalnej premierze, Perrier w butelkach z limitowanej edycji dostępne są również w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Noc Muzeów z Lime Biuro prasowe
2024-05-14 | 11:35

Noc Muzeów z Lime

Firma Lime przygotowała specjalną promocję dla uczestników Nocy Muzeów. Każdy użytkownik, który w nocy z 18 na 19 maja wpisze w aplikację kod „MUZEUMZLIME”
Sztuka Sztuka żyje w mieście. Inauguracja projektu Art Lives Here by Leonardo Hotels
2024-05-09 | 12:00

Sztuka żyje w mieście. Inauguracja projektu Art Lives Here by Leonardo Hotels

Historyczna Starówka, socjalistyczne wspomnienia, a może nowoczesne centra biznesowe? Tak szeroka paleta urbanistycznych kontrastów nasuwa na myśl jedno miasto: Warszawę. W
Sztuka Wystawa prac Macieja Świętego w Galerii Dominikańskiej
2024-04-29 | 14:50

Wystawa prac Macieja Świętego w Galerii Dominikańskiej

Od piątku, 26 kwietnia, w Galerii Dominikańskiej można zobaczyć wystawę prac wrocławskiego artysty – Macieja Świętego. Ekspozycję tworzą wyjątkowe plakaty, w różnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać

Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Zdrowie

Jan Kliment i Lenka Klimentová: Po tym, jak niespodziewanie zmarł nasz przyjaciel, zrobiliśmy serię badań kontrolnych. Trzeba się badać, zanim choroba daje o sobie znać

Tancerze mają świadomość, że nawet groźna choroba przez długi czas może nie dawać żadnych objawów, dlatego też, by wykryć każdą nieprawidłowość już na wczesnym etapie, warto przeprowadzać regularne badania kontrolne. Jakiś czas temu Lenka i Jan Kliment bardzo boleśnie przeżyli nagłą śmierć swojego przyjaciela i jak zaznaczają, ta tragedia dała im wiele do myślenia. Od tego czasu diametralnie zmienili swoje podejście do profilaktyki.