„PIELĘGNIARKI NA LINII FRONTU” – najnowsza wystawa na Placu Zamkowym w Warszawie
W czasie, kiedy dostajemy coraz bardziej niepokojące informacje na temat pandemii w naszym kraju, warto poświęcić chwilę na refleksję i obejrzeć wyjątkowe fotografie tworzące wystawę pt. „Pielęgniarki na linii frontu”. Wystawa autorstwa Andrzeja Trawińskiego jest częścią reportażu, który był realizowany w ekstremalnych warunkach.
Nadzwyczajna wartość artystyczna i naukowa zdjęć została doceniona przez międzynarodowe środowisko fotograficzne - International Photography Awards™ w 2021 roku.
Reportaż zostanie opublikowany w albumowym wydawnictwie książkowym.
Mecenasem wystawy jest firma Polski Lek.
Patronat medialny objęły: Filmowe Centrum Festiwalowe, Foto Kurier, Leica 6 x 7 Gallery Warszawa, Optyczne.pl.
Wystawa pt. „Pielęgniarki na linii frontu” będzie dostępna w dniach 6-26 listopada 2021 r. w Warszawie na pl. Zamkowym, na tarasie widokowym nad trasą WZ.
Jesienny spacer to wspaniała okazja, żeby zobaczyć efekty pracy Andrzeja Trawińskiego. Autor w ekstremalnych warunkach ścisłych środków ochronnych – na średnioformatowych negatywach Kodak Vision 3, Kodak Portra oraz Ilford XP2, które wraz aparatami podlegały wahadłowym cyklom kwarantanny – dokumentował pracę pielęgniarek na Oddziale Intensywnej Terapii COVID-19 Wojewódzkiego Szpitala w Tarnobrzegu. Ten reportaż jest zapisem walki o życie. Możemy zobaczyć trzy pokolenia żeńskiego personelu medycznego, które nie ustają w wysiłkach, żeby ratować pacjentów.
„To wspaniała wystawa zmuszająca do refleksji. Niesie ze sobą olbrzymie emocje. Te fotografie są na tyle mocne i oczywiste, że słowa po prostu przestają być potrzebne” – mówi Szymon Glonek, prezes Fundacji UFF – organizatora wystawy.
Fundacja UFF jest organizacją non profit, która zajmuje się popularyzowaniem wiedzy o fotografii i jej roli. Przy okazji swoich aktywności organizuje zbiórki publiczne, a z pozyskanych w ten sposób środków organizuje warsztaty fotograficzne dla dzieci i młodzieży. Podczas warsztatów młodzi ludzie dowiadują się wiele o pracy fotografa, który często musi radzić sobie w ekstremalnych warunkach, i po prostu uczą się fotografować.
„Poprzez objęcie mecenatu nad wystawą chcieliśmy podkreślić, że każdy pracownik służby zdrowia jest dla nas bardzo ważny i że mocno wspieramy pielęgniarki, które walczą na pierwszej linii frontu. Jako firma Polski Lek staramy się wspierać środowisko medyczne, działając w wielu projektach społecznych, takich jak Oko na Malucha, Szkoła Rodzenia Prenalen czy Akademia Rodziców Bobolen. Jesteśmy też otwarci na nowe inicjatywy skierowane zarówno do medyków, jak i pacjentów” – podkreśla Elżbieta Gugulska, Dyrektor Generalny Polski Lek.
Wystawa składa się z 20 zdjęć i można ją obejrzeć do 26 listopada w Warszawie na Placu Zamkowym.
Andrzej Trawiński – urodzony w 1987 roku, fotograf reportażysta, dokumentalista z medycznym wykształceniem. Nagrodzony wyróżnieniem przez International Photography Awards™ 2021. Fotografuje od wczesnej młodości – portret, polski jazz oraz szeroko rozumianą scenę muzyki współczesnej. Obecnie zaangażowany w wieloletnie cykle reportaży fotograficznych. W pracy łączy zamiłowanie do cyfrowych aparatów Leica i klasycznych analogowych konstrukcji średniego formatu. Uczestnik i współorganizator festiwali związanych z fotografią. O sobie mówi: "Jestem fotografikiem poszukującym społecznego kontekstu. To, co trwałe w ludzkiej historii, jest zawsze wynikiem pracy
w grupie. Współdziałanie pomaga nieustannie przekraczać ciasne przyzwyczajenia – pozwala spojrzeć szerzej i głębiej".
Fundacja UFF – zajmuje się edukacją wizualną i estetyczną dzieci i młodzieży. Główne działania Fundacji to warsztaty fotograficzne i filmowe, spotkania z twórcami, fotografami, operatorami i reżyserami. Główny program, jaki obecnie prowadzi Fundacja, to warsztaty „Fotograficzna Podstawówka", w których wzięło już udział 1435 dzieci z warszawskich szkół podstawowych. W lipcu i sierpniu 2021 r. wraz z fotografem Adamem Nurkiewiczem przygotowała wystawę „Sport Olimpijski”, która była prezentowana na placu Zamkowym w Warszawie.
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kobieca figuracja i wyraziste barwy. Wystawa prac Renaty Magdy w Drukarni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.