Komunikaty PR

Pies w kąpieli - dlaczego skóra czworonogów wymaga szczególnej pielęgnacji?

2021-04-29  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Natalia Bodziony
Triple PR

Jaktorowska 5/68
01-202 Warszawa
natalia.bodziony|triplepr.pl| |natalia.bodziony|triplepr.pl
534 931 911
www.triplepr.pl
Do pobrania 04 ( 0.09 MB )

Skóra pełni funkcje ochronne i stanowi barierę między środowiskiem, w którym przebywa zwierzę, a wnętrzem jego organizmu. Jest odpowiedzialna za ochronę narządów wewnętrznych przed zranieniem lub infekcją, pomaga regulować temperaturę. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że skóra jest największym organem w organizmie psa. W jaki sposób ją pielęgnować? Odpowiadają eksperci marki Champ-Richer.

Zdrowa skóra i piękna lśniąca sierść to wizytówka zadbanego psa. Mówi się, że jest to często pierwszy „barometr” ogólnej kondycji i zdrowia zwierzęcia. To skóra bowiem odzwierciedla jakość pokarmów serwowanych czworonogom, a niedobory witamin czy minerałów manifestują się w jej wyglądzie. Jednym z podstawowych zabiegów pielęgnacyjnych, za pomocą których możemy zadbać o skórę i sierść od zewnątrz - jest kąpiel, która pełni zarówno funkcje estetyczne, jak i higieniczne. Dlaczego skóra psa w kąpieli wymaga szczególnej troski i na co zwrócić uwagę dokonując wyboru psich kosmetyków?

Dziel się miłością, nie kosmetykami

Podczas kąpieli, oprócz brudu, usuwamy ze skóry zwierzęcia niepożądane mikroorganizmy, które mogą być przyczyną wielu problemów skórnych. Profilaktycznie powinno się kąpać psa 2-3 razy do roku. Jednak czworonogi, które mieszkają z nami w domach, czasem na małych powierzchniach, korzystając z naszych kanap, foteli czy dywanów, poddawane są zabiegom pielęgnacyjnym znacznie częściej. Marząc o czystym, pięknie pachnącym pupilu, nie ulegajmy pokusie dzielenia się z psem własnymi kosmetykami!

Warto wiedzieć, że skóra psa osłonięta gęstą sierścią, jest znacznie wrażliwsza niż nasza ludzka, ma również inne pH. Właśnie dlatego do pielęgnacji czworonogów powinniśmy używać wysokiej jakości preparatów stworzonych specjalnie dla nich. Nawet najłagodniejszy kosmetyk przeznaczony dla ludzi nie jest odpowiedni do psiej kąpieli. Starannie dobrane, wysokogatunkowe składniki myjące, znajdujące się w kosmetykach dla zwierząt, łagodnie, ale skutecznie usuwają wszelkie zabrudzenia – mówi Katarzyna Gębala, brand manager marki Champ-Richer.

Z myślą o delikatnej skórze psa szukajmy produktów o łagodnych formułach, wzbogaconych składnikami powszechnie znanymi w kosmetologii z kojącego i nawilżającego działania, takich jak d-Panhtenol, ekstrakt z aloesu, mleczko bawełniane, olejek jojoba. Sięgajmy po preparaty, których składy są również wolne od mydeł i parabenów.

Pamiętaj o (re)natłuszczaniu…

Istotnym zagadnieniem jest również fakt, że podobnie jak u człowieka - psia skóra produkuje sebum, czyli wydzielinę tłuszczową, która jest obecna także na włosach. Jest to zupełnie naturalny proces charakterystyczny dla skóry zdrowego czworonoga. Wydzielina ta chroni okrywę włosową przed wysychaniem oraz niszczeniem.

Powinniśmy wiedzieć, że kiedy kąpiemy zwierzę, razem z zanieczyszczeniami zmywamy również sebum, dlatego warto wybierać szampony zawierające w swojej kompozycji również składniki wtórnie natłuszczające, na przykład: olejek jojoba, olejek rycynowy, lanolinę. Przyśpieszają one odbudowę warstwy tłuszczowej, która tworzy naturalną barierę ochronną na skórze – mówi Katarzyna Gębala.

… i idealnym dopasowaniu

Pamiętajmy, że w zależności od wieku, kondycji skóry, rodzaju sierści, a nawet umaszczenia, nasi czworonożni podopieczni mają różne pielęgnacyjne potrzeby. Na sklepowych półkach znajdziemy szampony dla szczeniąt najpopularniejszych ras, szampony dla dorosłych psów, odżywki i preparaty do stylizacji dostosowane do różnych typów okrywy włosowej, które pomagają kondycjonować sierść. Dzięki tak różnorodnej gamie produktowej można wybrać kosmetyk najbardziej odpowiadający potrzebom pupila.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Triple PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zwierzęta Bezpieczne święta i sylwester z pupilem Biuro prasowe
2024-12-18 | 11:00

Bezpieczne święta i sylwester z pupilem

Okres świąteczno-noworoczny to czas radości i wspólnych chwil z bliskimi. Niestety, dla naszych pupili może to być również czas stresu i zagrożeń.
Zwierzęta „Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!
2024-12-17 | 07:00

„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!

Ponad 1 300 000 zł – tyle pieniędzy jest potrzebnych, aby bezdomne psy z województw dolnośląskiego i opolskiego mogły wrócić do schronisk, które
Zwierzęta Gwiazdka z nieba dla bezdomnych zwierząt – Psi Targ vol. 8 w Galerii Turzyn
2024-12-12 | 14:20

Gwiazdka z nieba dla bezdomnych zwierząt – Psi Targ vol. 8 w Galerii Turzyn

8. edycja charytatywnej imprezy dla bezdomnych zwierząt Psi Targ będzie trwała aż dwa dni! Zapraszamy wszystkich na I piętro Galerii Turzyn w sobotę i niedzielę – 14 i 15 grudnia w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.