Pies w kąpieli - dlaczego skóra czworonogów wymaga szczególnej pielęgnacji?
Triple PR
Jaktorowska 5/68
01-202 Warszawa
natalia.bodziony|triplepr.pl| |natalia.bodziony|triplepr.pl
534 931 911
www.triplepr.pl
Skóra pełni funkcje ochronne i stanowi barierę między środowiskiem, w którym przebywa zwierzę, a wnętrzem jego organizmu. Jest odpowiedzialna za ochronę narządów wewnętrznych przed zranieniem lub infekcją, pomaga regulować temperaturę. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że skóra jest największym organem w organizmie psa. W jaki sposób ją pielęgnować? Odpowiadają eksperci marki Champ-Richer.
Zdrowa skóra i piękna lśniąca sierść to wizytówka zadbanego psa. Mówi się, że jest to często pierwszy „barometr” ogólnej kondycji i zdrowia zwierzęcia. To skóra bowiem odzwierciedla jakość pokarmów serwowanych czworonogom, a niedobory witamin czy minerałów manifestują się w jej wyglądzie. Jednym z podstawowych zabiegów pielęgnacyjnych, za pomocą których możemy zadbać o skórę i sierść od zewnątrz - jest kąpiel, która pełni zarówno funkcje estetyczne, jak i higieniczne. Dlaczego skóra psa w kąpieli wymaga szczególnej troski i na co zwrócić uwagę dokonując wyboru psich kosmetyków?
Dziel się miłością, nie kosmetykami
Podczas kąpieli, oprócz brudu, usuwamy ze skóry zwierzęcia niepożądane mikroorganizmy, które mogą być przyczyną wielu problemów skórnych. Profilaktycznie powinno się kąpać psa 2-3 razy do roku. Jednak czworonogi, które mieszkają z nami w domach, czasem na małych powierzchniach, korzystając z naszych kanap, foteli czy dywanów, poddawane są zabiegom pielęgnacyjnym znacznie częściej. Marząc o czystym, pięknie pachnącym pupilu, nie ulegajmy pokusie dzielenia się z psem własnymi kosmetykami!
Warto wiedzieć, że skóra psa osłonięta gęstą sierścią, jest znacznie wrażliwsza niż nasza ludzka, ma również inne pH. Właśnie dlatego do pielęgnacji czworonogów powinniśmy używać wysokiej jakości preparatów stworzonych specjalnie dla nich. Nawet najłagodniejszy kosmetyk przeznaczony dla ludzi nie jest odpowiedni do psiej kąpieli. Starannie dobrane, wysokogatunkowe składniki myjące, znajdujące się w kosmetykach dla zwierząt, łagodnie, ale skutecznie usuwają wszelkie zabrudzenia – mówi Katarzyna Gębala, brand manager marki Champ-Richer.
Z myślą o delikatnej skórze psa szukajmy produktów o łagodnych formułach, wzbogaconych składnikami powszechnie znanymi w kosmetologii z kojącego i nawilżającego działania, takich jak d-Panhtenol, ekstrakt z aloesu, mleczko bawełniane, olejek jojoba. Sięgajmy po preparaty, których składy są również wolne od mydeł i parabenów.
Pamiętaj o (re)natłuszczaniu…
Istotnym zagadnieniem jest również fakt, że podobnie jak u człowieka - psia skóra produkuje sebum, czyli wydzielinę tłuszczową, która jest obecna także na włosach. Jest to zupełnie naturalny proces charakterystyczny dla skóry zdrowego czworonoga. Wydzielina ta chroni okrywę włosową przed wysychaniem oraz niszczeniem.
Powinniśmy wiedzieć, że kiedy kąpiemy zwierzę, razem z zanieczyszczeniami zmywamy również sebum, dlatego warto wybierać szampony zawierające w swojej kompozycji również składniki wtórnie natłuszczające, na przykład: olejek jojoba, olejek rycynowy, lanolinę. Przyśpieszają one odbudowę warstwy tłuszczowej, która tworzy naturalną barierę ochronną na skórze – mówi Katarzyna Gębala.
… i idealnym dopasowaniu
Pamiętajmy, że w zależności od wieku, kondycji skóry, rodzaju sierści, a nawet umaszczenia, nasi czworonożni podopieczni mają różne pielęgnacyjne potrzeby. Na sklepowych półkach znajdziemy szampony dla szczeniąt najpopularniejszych ras, szampony dla dorosłych psów, odżywki i preparaty do stylizacji dostosowane do różnych typów okrywy włosowej, które pomagają kondycjonować sierść. Dzięki tak różnorodnej gamie produktowej można wybrać kosmetyk najbardziej odpowiadający potrzebom pupila.

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Bezpieczne święta i sylwester z pupilem

„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.