Piknik rodzinny w Mielnie – moc atrakcji dla całej rodziny!
Gotowi na wakacyjny piknik pełen wrażeń? Już 17 lipca przy ul. Lechitów 2A w Mielnie odbędzie się pierwszy w tym roku piknik rodzinny organizowany w ramach Kampanii Kolejowe ABC. Akcję realizuje Urząd Transportu Kolejowego. Impreza pod hasłem „Hej przygodo! Odwiedź Peronowo!” to pomysł na spędzenie czasu wolnego z dziećmi i zapoznanie ich z najważniejszymi zasadami bezpiecznego podróżowania koleją.
Lista atrakcji dla najmłodszych jest długa. Na gości pikniku czekać będą: familijne gry edukacyjne, warsztaty kreatywne, koncert figlującej DJ MIKI oraz liczne konkursy i quizy! Dodatkową rozrywkę będą stanowiły dmuchańce, eurobungee oraz malowanie buziek i brokatowe tatuaże. Podczas wydarzenia chętni będą mogli uczestniczyć w interaktywnych zajęciach Kampanii Kolejowe ABC, obejrzeć wystawę fotograficzną o rozwoju kolei w Polsce oraz zrobić zdjęcie w specjalnie przygotowanej fotobudce. Dzieci będą miały również okazję spotkać bohatera Kampanii Kolejowe ABC, nosorożca Rogatka.
– Realizując Kampanię Kolejowe ABC, uczymy dzieci, jak bezpiecznie zachowywać się na terenach kolejowych, w pobliżu torów, na dworcach, a także w pociągach. W wakacje można połączyć przyjemną zabawę z pożyteczną nauką o bezpieczeństwie. A wszystko dzięki piknikom Kampanii Kolejowe ABC. Na każdej imprezie na najmłodszych czeka wiele wyjątkowych atrakcji. Oczywiście jest to także niepowtarzalna okazja, by spotkać nosorożca Rogatka – do odwiedzenia pikniku zachęca Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Piknik odbędzie się w godzinach 15:00-20.00. Wstęp na wydarzenie i udział we wszystkich atrakcjach jest bezpłatny.
Kolejne pikniki rodzinne organizowane w ramach Kampanii Kolejowe ABC odbędą się w drugiej połowie lipca i w sierpniu.
„Kampania Kolejowe ABC” realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Szczegółowe informacje dotyczące projektu oraz aktualnych wydarzeń dostępne są na stronie internetowej www.kolejoweabc.pl.
Dodatkowych informacji udziela:
Natalia Krapacz, Zastępca Dyrektora Departamentu Przewozów Pasażerskich
e-mail: natalia.krapacz@utk.gov.pl, tel. 22 749 13 67

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.