Piknik rodzinny w Mielnie – moc atrakcji dla całej rodziny!
Gotowi na wakacyjny piknik pełen wrażeń? Już 17 lipca przy ul. Lechitów 2A w Mielnie odbędzie się pierwszy w tym roku piknik rodzinny organizowany w ramach Kampanii Kolejowe ABC. Akcję realizuje Urząd Transportu Kolejowego. Impreza pod hasłem „Hej przygodo! Odwiedź Peronowo!” to pomysł na spędzenie czasu wolnego z dziećmi i zapoznanie ich z najważniejszymi zasadami bezpiecznego podróżowania koleją.
Lista atrakcji dla najmłodszych jest długa. Na gości pikniku czekać będą: familijne gry edukacyjne, warsztaty kreatywne, koncert figlującej DJ MIKI oraz liczne konkursy i quizy! Dodatkową rozrywkę będą stanowiły dmuchańce, eurobungee oraz malowanie buziek i brokatowe tatuaże. Podczas wydarzenia chętni będą mogli uczestniczyć w interaktywnych zajęciach Kampanii Kolejowe ABC, obejrzeć wystawę fotograficzną o rozwoju kolei w Polsce oraz zrobić zdjęcie w specjalnie przygotowanej fotobudce. Dzieci będą miały również okazję spotkać bohatera Kampanii Kolejowe ABC, nosorożca Rogatka.
– Realizując Kampanię Kolejowe ABC, uczymy dzieci, jak bezpiecznie zachowywać się na terenach kolejowych, w pobliżu torów, na dworcach, a także w pociągach. W wakacje można połączyć przyjemną zabawę z pożyteczną nauką o bezpieczeństwie. A wszystko dzięki piknikom Kampanii Kolejowe ABC. Na każdej imprezie na najmłodszych czeka wiele wyjątkowych atrakcji. Oczywiście jest to także niepowtarzalna okazja, by spotkać nosorożca Rogatka – do odwiedzenia pikniku zachęca Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Piknik odbędzie się w godzinach 15:00-20.00. Wstęp na wydarzenie i udział we wszystkich atrakcjach jest bezpłatny.
Kolejne pikniki rodzinne organizowane w ramach Kampanii Kolejowe ABC odbędą się w drugiej połowie lipca i w sierpniu.
„Kampania Kolejowe ABC” realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Szczegółowe informacje dotyczące projektu oraz aktualnych wydarzeń dostępne są na stronie internetowej www.kolejoweabc.pl.
Dodatkowych informacji udziela:
Natalia Krapacz, Zastępca Dyrektora Departamentu Przewozów Pasażerskich
e-mail: natalia.krapacz@utk.gov.pl, tel. 22 749 13 67
Żabka Jush łączy siły z wlodim4444
Ewa Ewart i Magda Atkins gośćmi specjalnymi DOMOTEKI
Poloneza czas zacząć! Sokołów Podlaski idzie po rekord
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.