Komunikaty PR

PINKALERT! Nowe oblicze Różowego Października. #ThinkPink

2023-10-16  |  13:36
Biuro prasowe

Każdego roku w Polsce diagnozuje się raka piersi u ok. 15 tys. kobiet rocznie! Każdego dnia ponad 50 Polek  dowiaduje się o chorobie, a 15 kobiet umiera!¹. Dane są wstrząsające!

● Różowy Październik to miesiąc świadomości raka piersi dedykowany badaniom i profilaktyce onkologicznej.
● Marki Bakalland oraz BeRAW już po raz 4. organizują akcję na rzecz kobiet i pacjentek onkologicznych – w akcję angażują się Ewa Chodakowska, Omenaa Mensah, laboratoria Diagnostyka, platforma zbadajraka.pl oraz marka Mission Swim.
● Bakalland i BeRaw przekażą Fundacji OnkoCafe część zysków ze sprzedaży przeznaczonych na potrzeby akcji batonów – szacują, że w tym roku zebrana kwota 3-krotnie przekroczy zeszłoroczną.
● Akcja PINKALERT! #ThinkPink potrwa przez cały październik.

Profilaktyka nowotworów piersi, wsparcie pacjentek i zapobieganie rozwojowi choroby – to nadrzędny cel  międzynarodowego „Breast Cancer Awarensess Month”, czyli corocznego Różowego Października. Już po raz czwarty marka BeRaw wraz z Ewą Chodakowską w ramach Różowego Października rozpoczynają akcje ThinkPink. W tym roku po raz kolejny do akcji dołączyła Omenaa Foundation oraz marki Bakalland i MissionSwim. Pod szyldem
#ThinkPink marki BeRAW i Bakalland przekażą 5% ze sprzedaży wszystkich swoich batonów w październiku na Fundację OnkoCafe, która bezpośrednio pomaga chorym na nowotwory piersi kobietom. Poza tym edukuje i uświadamia Polki i Polaków, jak ważna jest dbałość o przeprowadzanie badań kontrolnych, profilaktykę onkologiczną i propagowanie zdrowych nawyków. W ciągu ostatnich 3 lat w ramach kampanii #ThinkPink marka BeRaw łącznie
przeznaczyła 150 000 zł na wsparcie Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej. Pieniądze zostały wykorzystane m.in. na konsultacje psychologiczne i rehabilitację.

Wielka inicjatywa edukacyjna #ThinkPink, która odbywa się w ramach corocznego Miesiąca Świadomości Raka  Piersi, stała się jednym z najważniejszych wydarzeń dla branży medycznej i społecznej. Kampania, która jest organizowana przez Ewę Chodakowską, znaną propagatorkę zdrowego stylu życia, oraz Omenaa Mensah, filantropkę i założycielkę fundacji Omenaa Foundation, skupia się na zwiększaniu świadomości kobiet na temat samoobserwacji i profilaktyki raka piersi oraz na zbieraniu funduszy na wsparcie kobiet cierpiących z powodu tej choroby. W ramach akcji, fundacja Omenaa Foundation zaprasza przyjaciół i partnerów biznesowych do udziału w kampanii, a polskie marki takie jak BeRaw, Bakalland współpracujące z Fundacją OnkoCafe, przekazują część ze swojego przychodu na finansowanie działań związanych z pomocą chorym na raka piersi. Marka Mission Swim
wspiera kampanię z ramienia ambasadorki i założycielki brandu Ewy Chodakowskiej niosąc wieść o kampanii w social mediach.

 - To czas, by przypomnieć każdej z nas, że nie wolno odkładać siebie i swojego życia na później, bo później może nie być. Dlatego od lat tak bardzo namawiam do regularnych badań, a w październiku kładę szczególny nacisk na komunikację skierowaną do kobiet w tym kontekście. Rak jest już postrzegany jako choroba cywilizacyjna. Dlatego nie ma co odwracać wzroku, udawać, że nie widzimy. Nie ma co się wzdrygać na samą myśl… Trzeba się po prostu zbadać! Część z nas zachoruje, to pewne. Dlatego namawiam: OTWÓRZ SERCE, UMYSŁ i RAMIONA, dla tych które teraz chorują! Nie powinny być w tym same. To czwarty rok akcji #thinkpink, której jestem współtwórczynią razem z marką BeRAW. Rok temu uczestniczyłam w pięknym spotkaniu z podopiecznymi fundacji Onkocafe. Emocje, które
nam wówczas towarzyszyły, zostaną ze mną na zawsze. Cieszę się, że w tym roku również realnie wesprzemy fundację przekazując 5% ze sprzedaży wszystkich batonów BeRaw i Bakalland. Nie mam wątpliwości co do tego, jak ważne i potrzebne jest tutaj wsparcie! Szerz tę ideę ze mną, wspieraj, BADAJ SIĘ i podawaj dalej!
- mówi Ewa Chodakowska.

 - Nie ukrywam, że włączyłam się do współtworzenia tej pięknej akcji z powodów osobistych. Przez wiele lat  towarzyszyłam mojej przyjaciółce, która kroczyła przez życie z tą chorobą i niestety z nią przegrała. Aktualnie bardzo wspieram jej rodzinę, ale jednocześnie mam świadomość tego, że gdyby Kasia wcześniej zdiagnozowała chorobę, być może dziś byłaby z nami i mogła sama opiekować się swoimi dziećmi. Rak piersi jest najczęściej występującym
nowotworem złośliwym wśród kobiet w Polsce. Rodzima medycyna z roku na rok poprawia dostęp do nowoczesnych i skutecznych terapii, dzięki czemu pacjentki mogą być lepiej leczone, a w wielu przypadkach nawet wyleczone, ale ważna jest profilaktyka. Im szybciej choroba zostanie zdiagnozowana, tym większa szansa na wyleczenie
- mówi Omenaa Mensah, założycielka Omenaa Foundation.

Omenaa Foundation jest partnerem wspierającym organizację kampanii kolejny rok. Misją fundacji jest edukacja i udział w kampaniach społecznych zwiększających impact dookoła problemu, dlatego po raz kolejny założycielka fundacji, Omenaa Mensah, namawia kobiety do regularnego samobadania oraz profesjonalnego diagnozowania, dzięki któremu możemy uratować niejedno życie. Około 35% diagnoz nie ma szansy na wyleczenie z powodu zbyt
późnego wykrycia choroby, a aż 20% kobiet nie wie, jak wykonać samobadanie. Po raz pierwszy w tym roku kampanię wspiera największa w Polsce sieć laboratoriów, która od ponad 25 lat dba o zdrowie pacjentów, oferując im dostęp do bogatej oferty badań. Diagnostyka przekazuje darmowe badania dla wybranych pacjentek, które dołączą do kampanii i wypełnią kwestionariusz oceniający genetyczne ryzyko zachorowania na nowotwór piersi na stronie kampanii. Oferowane badania laboratoryjne z zakresu biologii molekularnej, pozwalają na wykrycie podwyższonego ryzyka chorób i są jedną z metod profilaktyki raka piersi rekomendowanych przez Polskie Towarzystwo  Ginekologiczne. Każda pacjentka, w zależności od rezultatów przeprowadzonego wywiadu, będzie mogła skorzystać
z jednej z trzech opcji: badania 16 mutacji w genie BRCA1, pakietu badań CA 15-3 (marker raka piersi) + OB + morfologia krwi lub rabatu 15% na wyselekcjonowane przez Diagnostykę i dostępne w e-sklepie badania, przydatne w profilaktyce chorób nowotworowych. Oprócz tego Diagnostyka przeznacza 100 pakietów badań: CA15-3 + OB. + morfologia dla podopiecznych Fundacji OnkoCafe. Marker CA15-3 jest szczególnie istotny w monitorowaniu
ewentualnych nawrotów choroby, ale także pozwala wykryć rozpoczynający się proces nowotworowy.

- Do programu badań przesiewowych mammografii zgłasza się jedynie średnio 36% uprawnionych, a liczba zachorowań na raka piersi stale rośnie. To pokazuje, że każde działanie na rzecz budowania świadomości wagi wczesnego wykrywania raka piersi jest bezcenne. Po tych kilku latach widzimy, że nasze wspólne działania zaczynają przynosić efekty i koniecznie trzeba je kontynuować. Kampania pozwala nam również uzyskać środki na wspieranie kobiet chorujących onkologicznie – to bardzo ważny wymiar tej akcji. Z całą pewnością każda przekazana na rzecz fundacji złotówka znajdzie swoje zastosowanie i przyczyni się do poprawy jakości życia naszych podopiecznych. A to jest dla nas najważniejsze - mówi Anna Kupiecka, prezes fundacji OnkoCafe.

ZbadajRaka.pl to kolejny partner kampanii edukacyjnej zaangażowany operacyjnie w medyczne działania akcji. Platforma, która została przygotowana na potrzeby kampanii, dostarcza specjalistyczne narzędzie do analizy ryzyka wystąpienia raka piersi w formie kwestionariusza online. We współpracy z laboratorium Diagnostyka S.A., zbadajraka.pl zakwalifikuje wybraną grupę najbardziej zagrożonych kobiet do bezpłatnych badań oraz udzieli  specjalnego rabatu wszystkim pacjentkom, u których występuje obawa o podwyższone ryzyko genetyczne  wystąpienia nowotworu piersi. Ostatnim etapem będzie zorganizowanie dla pacjentek w wykrytym podwyższonym ryzykiem raka piersi konsultacji wyników tych badań z Konsylium Lekarskim. Cały proces wsparcia jest bezpłatny i dostępny dla każdej zarejestrowanej osoby.

Po raz pierwszy w tym roku wspiera akcję marka Mission Swim.
______________________________________________________
¹ https://www.gov.pl/web/psse-skierniewice/pazdziernik-miesiacem-walki-z-rakiem-piersi

Więcej informacji o kampanii: www.think-pink.pl

Media społecznościowe:
ORGANIZATORZY KAMPANII:
BeRaw, https://www.instagram.com/beraw_ewachodakowska/
Ewa Chodakowska, https://www.instagram.com/chodakowskaewa/
Bakalland, https://www.instagram.com/bakalland/
Omenaa Foundation, https://www.instagram.com/omenaafoundation/
Omenaa Mensah, https://www.instagram.com/omenaamensah/
Mission Swim, https://www.instagram.com/missionswim/

PARTNERZY KAMPANII:
Diagnostyka, https://www.instagram.com/diagnostyka.laboratoria/
ZbadajRaka.pl, https://www.instagram.com/zbadajraka.pl/
Link do publikacji ambasadorek o kampanii oraz z relacji z badań ambasadorek:
https://www.instagram.com/p/Cx4uK-koBGa/
https://www.instagram.com/p/Cx7TDmBgUnB/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Aktywność fizyczna i trening umysłowy podczas wakacji – klucz do zdrowia Biuro prasowe
2024-07-30 | 11:10

Aktywność fizyczna i trening umysłowy podczas wakacji – klucz do zdrowia

Wakacje to idealny czas na zadbanie o siebie, zarówno pod względem fizycznym, jak i umysłowym. To czas, kiedy możemy na chwilę zwolnić, odciąć się od codziennych
Zdrowie AKCJA ZIKO DAYS POWRACA, A WRAZ Z NIĄ DNI ATRAKCYJNYCH PROMOCJI NA DERMOKOSMETY
2024-07-30 | 10:00

AKCJA ZIKO DAYS POWRACA, A WRAZ Z NIĄ DNI ATRAKCYJNYCH PROMOCJI NA DERMOKOSMETY

W dniach od 30 lipca do 2 sierpnia w drogeriach stacjonarnych Ziko Dermo oraz w drogerii internetowej zikodermo.pl Klienci będą mogli dokonać zakupu polskich, jak
Zdrowie Testy na HIV dla uczestników Pol’and’Rock Festival
2024-07-29 | 13:00

Testy na HIV dla uczestników Pol’and’Rock Festival

Wolontariusze z Towarzystwa Rozwoju Rodziny oddział w Zielonej Górze pojawią się na festiwalu Pol’And’Rock, by rozmawiać z gośćmi imprezy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Media

Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść

Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.

Nauka

Sztuczna inteligencja wspiera lekarzy przy leczeniu niepłodności. Z rozwiązań polskiej firmy korzystają kliniki na całym świecie

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia niepłodność może dotyczyć ok. 17,5 proc. dorosłej populacji. To oznacza, że średnio jedna osoba na sześć doświadcza problemów z niepłodnością. W Polsce to może być ok. 1,5 mln par, z których część decyduje się na procedurę in vitro. Z pomocą lekarzom w jej trakcie przychodzi sztuczna inteligencja. Polska firma MIM Fertility opracowała aplikacje, które optymalizują pracę embriologów i lekarzy. – Sztuczna inteligencja nie zastąpi lekarzy, ale wspiera ich w podejmowaniu decyzji – mówi ich współtwórca prof. Piotr Sankowski.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.