Komunikaty PR

Po mistrzostwo BTCC Toyotą Corollą w barwach Motul

2021-04-29  |  17:00
Biuro prasowe

Rory Butcher swój wyścig numer 100 w British Touring Car Championship (BTCC) pojedzie Toyotą Corollą w barwach TOYOTA GAZOO Racing UK oraz marki Motul. “Naszym celem jest mistrzostwo, ale to bardzo wyrównana seria, w której trzeba mieć duże doświadczenie. Mam nadzieję, że ze 100 wyścigami w CV, będą miał odpowiednie narzędzia, by wywalczyć tytuł” - przekonuje 34-latek ze wschodniego wybrzeża Szkocji.

 

Seria BTCC to ikona brytyjskich wyścigów, a wspierany przez firmę Motul zespół TOYOTA GAZOO Racing UK ma ambitne plany na sezon 2021. Dlatego do zespołu dołączył Rory Butcher, który ma spore doświadczenie wyścigowe, a także już wyrobioną markę w tym cyklu. W 2019 roku wywalczył tytuł wśród kierowców niefabrycznych oraz puchar Jack Sears Trophy. Przed rokiem był piąty w klasyfikacji generalnej.

“Przechodzę do zespołu, który ma wsparcie dużego producenta i sponsorów. To dla mnie duża zmiana, zwłaszcza w kontekście finansowania testów, by mieć pewność, że mamy odpowiednio przygotowane auto. Mamy też fachowców, którzy zajmują się tym, by ten samochód był szybki. Jako kierowca wyścigowy o niczym więcej nie marzysz” - mówi Butcher.

34-letni Szkot z Corollą w barwach Motul miał okazję się już zaprzyjaźnić. “Mam za sobą trzy dni testów - jednego jeździliśmy po torze Donnington, a dwa dni spędziliśmy na Snetterton. To była dobra okazja, by poznać zespół i samochód, popracować nad ustawieniami. Teraz muszę się już tylko wjeździć w auto” - mówi Butcher.

Najpierw wyścig numer 100. A potem mistrzostwo

Będzie to jego piąty sezon w BTCC. Przez lata ścigał się w wyścigach GT oraz rywalizacji długodystansowej, ale w 2017 roku zastąpił kontuzjowanego kierowcę z BTCC i zapuścił korzenie w serii. “2018 rok poświęciłem na to, by nauczyć się tego rodzaju ścigania, bo było kompletnie inne od wszystkiego, czego wcześniej doświadczyłem. Wyścigi są krótkie, ostre, a jazda jest agresywna, więc wymaga to nieco innych umiejętności i strategicznego podejścia” - wyjaśnia.

Już 2019 rok był dla niego udany. Po raz pierwszy posmakował pole position i zwycięstw, a zakończył go tytułem mistrzowskim dla kierowców niefabrycznych. “Dzięki temu przeskoczyłem do jeszcze większego zespołu, z którym zająłem piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. A teraz jestem z Motul i TOYOTA GAZOO Racing UK. Naszym celem jest mistrzostwo, ale to bardzo wyrównana seria, w której trzeba mieć duże doświadczenie. Mam nadzieję, że ze 100 wyścigami w CV, będą miał odpowiednie narzędzia, by wywalczyć tytuł” - przekonuje Butcher.

Jego wyścig numer 100 będzie miał miejsce podczas pierwszej odsłony sezonu BTCC na torze Thruxton w dniach 8-9 maja. “Czuję już ekscytację przed pierwszym startem. To wielkie wyzwanie, w którym chcesz sprawdzić, na ile cię stać. A zarazem jest to trudne, bo cały czas trzeba ryzykować” - przyznaje kierowca. Sezon BTCC składa się z 10 weekendów, a każdy z nich z trzech wyścigów.

Corolla w barwach rodziny GR

Toyota Corolla w specyfikacji zgodnej z przepisami BTCC ściga się od 2019 roku i był to powrót dla japońskiej marki do prestiżowej brytyjskiej serii po ponad 20-letniej przerwie. W sezonie 2021 po raz pierwszy będą ścigać się dwa auta, które swoim malowaniem nawiązują do barw ekip TOYOTA GAZOO Racing, biorących udział w WRC i FIA WEC. Gdy popatrzymy na Corollę od razu dostrzeżemy charakterystyczne czarne i czerwone elementy na białym nadwoziu. Do tego na drzwiach oraz na tylnym skrzydle wyeksponowano logotypy marki Motul, głównego partnera zespołu.

“Tegoroczne barwy wyglądają niesamowicie, od razu wiadomo, że to auto z rodziny TOYOTA GAZOO Racing. Na pewno będzie się wyróżniać w stawce BTCC i jestem podekscytowany, że w tych barwach pojadę w tym roku” - przekonuje Butcher.

W drugiej Corolli pojedzie Sam Smelt. “Samochód wygląda niesamowicie. To dla nas wielka motywacja” - powiedział.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał Biuro prasowe
2025-06-05 | 09:30

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Motorola Mobility, spółka należąca do Lenovo, ogłosiła, że jest oficjalnym smartfonowym partnerem, a Lenovo jest oficjalnym partnerem technologicznym FIFA Club World Cup 2025TM.
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.