Komunikaty PR

Po mistrzostwo BTCC Toyotą Corollą w barwach Motul

2021-04-29  |  17:00
Biuro prasowe

Rory Butcher swój wyścig numer 100 w British Touring Car Championship (BTCC) pojedzie Toyotą Corollą w barwach TOYOTA GAZOO Racing UK oraz marki Motul. “Naszym celem jest mistrzostwo, ale to bardzo wyrównana seria, w której trzeba mieć duże doświadczenie. Mam nadzieję, że ze 100 wyścigami w CV, będą miał odpowiednie narzędzia, by wywalczyć tytuł” - przekonuje 34-latek ze wschodniego wybrzeża Szkocji.

 

Seria BTCC to ikona brytyjskich wyścigów, a wspierany przez firmę Motul zespół TOYOTA GAZOO Racing UK ma ambitne plany na sezon 2021. Dlatego do zespołu dołączył Rory Butcher, który ma spore doświadczenie wyścigowe, a także już wyrobioną markę w tym cyklu. W 2019 roku wywalczył tytuł wśród kierowców niefabrycznych oraz puchar Jack Sears Trophy. Przed rokiem był piąty w klasyfikacji generalnej.

“Przechodzę do zespołu, który ma wsparcie dużego producenta i sponsorów. To dla mnie duża zmiana, zwłaszcza w kontekście finansowania testów, by mieć pewność, że mamy odpowiednio przygotowane auto. Mamy też fachowców, którzy zajmują się tym, by ten samochód był szybki. Jako kierowca wyścigowy o niczym więcej nie marzysz” - mówi Butcher.

34-letni Szkot z Corollą w barwach Motul miał okazję się już zaprzyjaźnić. “Mam za sobą trzy dni testów - jednego jeździliśmy po torze Donnington, a dwa dni spędziliśmy na Snetterton. To była dobra okazja, by poznać zespół i samochód, popracować nad ustawieniami. Teraz muszę się już tylko wjeździć w auto” - mówi Butcher.

Najpierw wyścig numer 100. A potem mistrzostwo

Będzie to jego piąty sezon w BTCC. Przez lata ścigał się w wyścigach GT oraz rywalizacji długodystansowej, ale w 2017 roku zastąpił kontuzjowanego kierowcę z BTCC i zapuścił korzenie w serii. “2018 rok poświęciłem na to, by nauczyć się tego rodzaju ścigania, bo było kompletnie inne od wszystkiego, czego wcześniej doświadczyłem. Wyścigi są krótkie, ostre, a jazda jest agresywna, więc wymaga to nieco innych umiejętności i strategicznego podejścia” - wyjaśnia.

Już 2019 rok był dla niego udany. Po raz pierwszy posmakował pole position i zwycięstw, a zakończył go tytułem mistrzowskim dla kierowców niefabrycznych. “Dzięki temu przeskoczyłem do jeszcze większego zespołu, z którym zająłem piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. A teraz jestem z Motul i TOYOTA GAZOO Racing UK. Naszym celem jest mistrzostwo, ale to bardzo wyrównana seria, w której trzeba mieć duże doświadczenie. Mam nadzieję, że ze 100 wyścigami w CV, będą miał odpowiednie narzędzia, by wywalczyć tytuł” - przekonuje Butcher.

Jego wyścig numer 100 będzie miał miejsce podczas pierwszej odsłony sezonu BTCC na torze Thruxton w dniach 8-9 maja. “Czuję już ekscytację przed pierwszym startem. To wielkie wyzwanie, w którym chcesz sprawdzić, na ile cię stać. A zarazem jest to trudne, bo cały czas trzeba ryzykować” - przyznaje kierowca. Sezon BTCC składa się z 10 weekendów, a każdy z nich z trzech wyścigów.

Corolla w barwach rodziny GR

Toyota Corolla w specyfikacji zgodnej z przepisami BTCC ściga się od 2019 roku i był to powrót dla japońskiej marki do prestiżowej brytyjskiej serii po ponad 20-letniej przerwie. W sezonie 2021 po raz pierwszy będą ścigać się dwa auta, które swoim malowaniem nawiązują do barw ekip TOYOTA GAZOO Racing, biorących udział w WRC i FIA WEC. Gdy popatrzymy na Corollę od razu dostrzeżemy charakterystyczne czarne i czerwone elementy na białym nadwoziu. Do tego na drzwiach oraz na tylnym skrzydle wyeksponowano logotypy marki Motul, głównego partnera zespołu.

“Tegoroczne barwy wyglądają niesamowicie, od razu wiadomo, że to auto z rodziny TOYOTA GAZOO Racing. Na pewno będzie się wyróżniać w stawce BTCC i jestem podekscytowany, że w tych barwach pojadę w tym roku” - przekonuje Butcher.

W drugiej Corolli pojedzie Sam Smelt. “Samochód wygląda niesamowicie. To dla nas wielka motywacja” - powiedział.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową Biuro prasowe
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego
Sport Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
2024-12-27 | 12:30

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa zawitały do dwóch warszawskich szkół podstawowych - SP 403 i SP 388 - aby podzielić się swoją pasją do sportu i zachęcić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.