Komunikaty PR

Po mistrzostwo BTCC Toyotą Corollą w barwach Motul

2021-04-29  |  17:00
Biuro prasowe

Rory Butcher swój wyścig numer 100 w British Touring Car Championship (BTCC) pojedzie Toyotą Corollą w barwach TOYOTA GAZOO Racing UK oraz marki Motul. “Naszym celem jest mistrzostwo, ale to bardzo wyrównana seria, w której trzeba mieć duże doświadczenie. Mam nadzieję, że ze 100 wyścigami w CV, będą miał odpowiednie narzędzia, by wywalczyć tytuł” - przekonuje 34-latek ze wschodniego wybrzeża Szkocji.

 

Seria BTCC to ikona brytyjskich wyścigów, a wspierany przez firmę Motul zespół TOYOTA GAZOO Racing UK ma ambitne plany na sezon 2021. Dlatego do zespołu dołączył Rory Butcher, który ma spore doświadczenie wyścigowe, a także już wyrobioną markę w tym cyklu. W 2019 roku wywalczył tytuł wśród kierowców niefabrycznych oraz puchar Jack Sears Trophy. Przed rokiem był piąty w klasyfikacji generalnej.

“Przechodzę do zespołu, który ma wsparcie dużego producenta i sponsorów. To dla mnie duża zmiana, zwłaszcza w kontekście finansowania testów, by mieć pewność, że mamy odpowiednio przygotowane auto. Mamy też fachowców, którzy zajmują się tym, by ten samochód był szybki. Jako kierowca wyścigowy o niczym więcej nie marzysz” - mówi Butcher.

34-letni Szkot z Corollą w barwach Motul miał okazję się już zaprzyjaźnić. “Mam za sobą trzy dni testów - jednego jeździliśmy po torze Donnington, a dwa dni spędziliśmy na Snetterton. To była dobra okazja, by poznać zespół i samochód, popracować nad ustawieniami. Teraz muszę się już tylko wjeździć w auto” - mówi Butcher.

Najpierw wyścig numer 100. A potem mistrzostwo

Będzie to jego piąty sezon w BTCC. Przez lata ścigał się w wyścigach GT oraz rywalizacji długodystansowej, ale w 2017 roku zastąpił kontuzjowanego kierowcę z BTCC i zapuścił korzenie w serii. “2018 rok poświęciłem na to, by nauczyć się tego rodzaju ścigania, bo było kompletnie inne od wszystkiego, czego wcześniej doświadczyłem. Wyścigi są krótkie, ostre, a jazda jest agresywna, więc wymaga to nieco innych umiejętności i strategicznego podejścia” - wyjaśnia.

Już 2019 rok był dla niego udany. Po raz pierwszy posmakował pole position i zwycięstw, a zakończył go tytułem mistrzowskim dla kierowców niefabrycznych. “Dzięki temu przeskoczyłem do jeszcze większego zespołu, z którym zająłem piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. A teraz jestem z Motul i TOYOTA GAZOO Racing UK. Naszym celem jest mistrzostwo, ale to bardzo wyrównana seria, w której trzeba mieć duże doświadczenie. Mam nadzieję, że ze 100 wyścigami w CV, będą miał odpowiednie narzędzia, by wywalczyć tytuł” - przekonuje Butcher.

Jego wyścig numer 100 będzie miał miejsce podczas pierwszej odsłony sezonu BTCC na torze Thruxton w dniach 8-9 maja. “Czuję już ekscytację przed pierwszym startem. To wielkie wyzwanie, w którym chcesz sprawdzić, na ile cię stać. A zarazem jest to trudne, bo cały czas trzeba ryzykować” - przyznaje kierowca. Sezon BTCC składa się z 10 weekendów, a każdy z nich z trzech wyścigów.

Corolla w barwach rodziny GR

Toyota Corolla w specyfikacji zgodnej z przepisami BTCC ściga się od 2019 roku i był to powrót dla japońskiej marki do prestiżowej brytyjskiej serii po ponad 20-letniej przerwie. W sezonie 2021 po raz pierwszy będą ścigać się dwa auta, które swoim malowaniem nawiązują do barw ekip TOYOTA GAZOO Racing, biorących udział w WRC i FIA WEC. Gdy popatrzymy na Corollę od razu dostrzeżemy charakterystyczne czarne i czerwone elementy na białym nadwoziu. Do tego na drzwiach oraz na tylnym skrzydle wyeksponowano logotypy marki Motul, głównego partnera zespołu.

“Tegoroczne barwy wyglądają niesamowicie, od razu wiadomo, że to auto z rodziny TOYOTA GAZOO Racing. Na pewno będzie się wyróżniać w stawce BTCC i jestem podekscytowany, że w tych barwach pojadę w tym roku” - przekonuje Butcher.

W drugiej Corolli pojedzie Sam Smelt. “Samochód wygląda niesamowicie. To dla nas wielka motywacja” - powiedział.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał Biuro prasowe
2025-06-05 | 09:30

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Motorola Mobility, spółka należąca do Lenovo, ogłosiła, że jest oficjalnym smartfonowym partnerem, a Lenovo jest oficjalnym partnerem technologicznym FIFA Club World Cup 2025TM.
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.