Komunikaty PR

Pobiegli i pomogli. Wyniki Poland Business Run 2022

2022-09-07  |  01:00
Biuro prasowe

32 tys. biegaczy z ponad 1500 firm wzięło udział w 11. edycji charytatywnej sztafety Poland Business Run, która odbyła się 4 września. Ponad 4 tys. zawodników wystartowało w ramach wirtualnej rywalizacji w Warszawie. Oprócz środków z opłat startowych, na rzecz potrzebujących przekazane zostaną dodatkowe 152 tys. złotych zebrane w akcji „Pomagam Bardziej”. Protezy, wózki i zabiegi rehabilitacyjne otrzyma około 100 beneficjentów z całej Polski.

Poland Business Run to sztafeta 5x4 km. W formule wirtualnej przedstawiciele firm pokonywali kilometry na samodzielnie wybranej trasie, a wyniki rejestrowali za pomocą aplikacji w smartfonach. W klasycznej, stacjonarnej formie wydarzenie odbyło się natomiast w Krakowie. Zawodnicy biegali wokół Błoni i przez Park Jordana w dwóch turach – porannej i popołudniowej. 

Ogromnie się cieszę, że możemy znów się spotkać i pokonać wspólne kilometry w szczytnym celu. Bardzo dziękuję biegaczom, sponsorom i partnerom, bez których nie byłoby to możliwe – mówiła, otwierając zawody na Błoniach, Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run.

Najwięcej, bo prawie 9 tys. biegaczy wystartowało w Krakowie, a biegi z aplikacją odbyły się w całej Polsce. 4320 zawodników reprezentowało firmy z Warszawy, na Śląsku wystartowało 4300 biegaczy, a na Dolnym Śląsku – 3000. Dzięki wirtualnej formie zawodów można było wziąć w nich udział także poza granicami naszego kraju. Dystans Poland Business Run 2022 przebiegli zawodnicy m.in. w Malezji, Singapurze, Indiach, Tunezji, Francji czy Finlandii.

 

Bieg zmieni życie stu osób

Firmy, opłacając udział swoich pracowników w zawodach, pomogą stu osobom z całej Polski, które zmagają się z niepełnosprawnością ruchową lub przeszły mastektomię. Dofinansowane zostaną protezy kończyn, wózki aktywne i sportowe, turnusy rehabilitacyjne i konsultacje psychologiczne.

Jestem bardzo zaskoczony, że tak dużo osób przyszło dzisiaj na Błonia, by biegać dla mnie i innych beneficjentów. Trzymam za wszystkich kciuki i dziękuję firmom, które wystawiły swoje drużyny w takim charytatywnym celu – mówił podczas wydarzenia jeden z beneficjentów, mężczyzna po amputacji nogi.

Zebrane środki zostaną przekazane również na rzecz beneficjentów z Mazowsza, m.in. pana Marcina z Żelechowa i pani Agnieszki z Brwinowa. Pani Agnieszka od wielu lat angażuje się w pomoc innym. Działa w ośrodku pomocy społecznej oraz w lokalnej jadłodzielni. Niestety, z powodu powikłań po mastektomii pani Agnieszka nie może ostatnio poruszać ręką. Środki zebrane w ramach Poland Business Run pokryją koszt specjalistycznej rehabilitacji.

65-letni pan Marcin z Żelechowa przez trzydzieści lat był związany z Warszawską Operą Kameralną, gdzie występował jako solista. Grał również na deskach Teatru Kwadrat i Teatru Powszechnego. Rok temu, w następstwie powikłań stopy cukrzycowej, pan Marcin przeszedł amputację nogi powyżej kolana. Dzięki środkom zebranym podczas tegorocznej edycji biegu 65-latek skorzysta z rehabilitacji, która pomoże mu odzyskać sprawność.

Najlepsi w pomaganiu

Cel biegu był charytatywny, dlatego w ramach akcji “Pomagam Bardziej” drużyny zbierały środki do swoich wirtualnych skarbonek. Finalnie, 4 września w południe na koncie akcji udało się zgromadzić ponad 150 tys. złotych. Pieniądze zostaną w całości przekazane na zakup protez kończyn i rehabilitację dla potrzebujących.

Najlepsze drużyny klasyfikacji charytatywnej, które zgromadziły rekordowe kwoty w skarbonkach, to:

  1. Leach & RUN z firmy Leach & Lang Property Consultants
  2. KIRlider z Krajowej Izby Rozliczeniowej
  3. Pega Runners 1 z firmy Pegasystems
  4. InPost Kreujemy Przyszłość z firmy InPost
  5. Leach&dRUNk z firmy Leach & Lang Property Consultants

Relację z niedzielnej imprezy można obejrzeć na stronie Poland Business Run na Facebooku. Więcej informacji, w tym klasyfikację czasową sztafet, można natomiast znaleźć na stronie www.polandbusinessrun.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową Biuro prasowe
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego
Sport Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
2024-12-27 | 12:30

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa zawitały do dwóch warszawskich szkół podstawowych - SP 403 i SP 388 - aby podzielić się swoją pasją do sportu i zachęcić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.