Półokrągła czy kwadratowa - jaką wybrać rynnę?
Orchidea Creative Group
ul. Ruska 51B
50-079 Wrocław
s.makowska|grupaorchidea.pl| |s.makowska|grupaorchidea.pl
517 412 466
https://grupaorchidea.pl/
Wybór systemu rynnowego inwestorzy bardzo często zostawiają na sam koniec. Wielu z nich niesłusznie uważa, że rynny mają znaczenie wyłącznie funkcjonalne, a ich estetyka jest sprawą drugorzędną. Stąd większą uwagę poświęcają elewacji czy dachowi, które oprócz tego, że mają chronić, muszą dobrze wyglądać. Tymczasem systemy rynnowe również mogą mieć duży wpływ na odbiór wizualny budynku, czego dowodzi rosnąca popularność rynien o przekroju kwadratowym.
Klasyka zawsze dobra
Jak powszechnie wiadomo, klasyczna rynna ma przekrój półokrągły, a w Polsce jest znana w dwóch rodzajach: skandynawskim (płytsza) i kontynentalnym (głębsza). To dobre rozwiązanie dla każdego typu budownictwa – altan, garaży, domów czy obiektów usługowych. Najważniejszym jej zadaniem jest sprawne i niezawodne odprowadzanie wody z połaci dachowych i niedopuszczenie, aby przedostawała się ona na elewację. W zależności od producenta rynny mogą posiadać dodatkowe udogodnienia.
– Nasze rynny mają profil kontynentalny, dzięki czemu są głębsze niż te oferowane przez innych producentów, a ich dodatkową zaletą jest charakterystyczne wywiniecie brzegów do wewnątrz – mówi Magdalena Buryło, z firmy Galeco, polskiego producenta systemów rynnowych. – To innowacyjne rozwiązanie zwiększa wydajność odprowadzania deszczówki i minimalizuje ilość wody wychlapywanej podczas intensywnych opadów.
Nowoczesne propozycje
Jednak rynny półokrągłe nie są jedyną opcją, z której mogą skorzystać inwestorzy. Od kilku lat coraz większą popularność na polskim rynku zdobywają rynny kwadratowe. Zostały one stworzone z myślą o nowoczesnym budownictwie opartym na minimalistycznych, geometrycznych kształtach. Systemy o przekrojach kwadratowych, dzięki zastosowaniu maskownicy i dekoracyjnej podsufitki, pozwalają bowiem na uzyskanie efektu monolitycznej bryły.
– Takie możliwości dają nasze systemy STAL2 oraz PVC2 – opowiada Magdalena Buryło. – Ich montaż zapewnia znakomity efekt estetyczny i wysoką jakość. Jedyną różnicą jest materiał, z którego zostały wykonane, stąd PVC2 ma relatywnie niższą cenę. To jednak nie wszystkie możliwości z naszej oferty. Opracowaliśmy także innowacyjny system BEZOKAOPOWY, który pozwala ukryć rynny i rury w warstwie ocieplenia budynku.
Walory estetyczne to jednak nie jedyny argument przemawiający za wyborem rynien kwadratowych. Cechują się one także wysoką wydajnością (w przypadku rynny o profilu 125 mm, w zależności od jej umiejscowienia, wynosi ona od 90 do nawet 180 m2), zwiększoną przepustowością (wpływa na to nietypowy kształt) oraz większą stabilnością dzięki wzmocnieniu maskownicą.
Efektowne połączenie kolorystyczne w aranżacji wnętrz
Design w kolorze. Artu na PTAK EXPO Warsaw Home
Szybka i efektywna budowa przegród z H+H TEMPO PRO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.