Komunikaty PR

Połowa kobiet na świecie uprawia sport dla poprawy samopoczucia

2020-03-10  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.1 MB )

Ponad połowa europejskich kobiet uprawia sport w celu poprawienia swojego samopoczucia psychicznego – tak wynika z badania zrealizowanego z okazji Dnia Kobiet przez markę ASICS, japońskiego producenta sprzętu sportowego.

Niezależne badania przeprowadzono na ponad trzytysięcznej grupie kobiet w wieku 18-55+ w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemczech i Włoszech. Wykazały one, że ponad dwa razy więcej z nich uprawia sport, by poprawić swoje samopoczucie psychiczne (58%) niż by osiągnąć konkretne cele (26%). Kobiety podchodzą więc do ruchu holistycznie.

Wśród ankietowanych za największą przeszkodę uprawiania sportu 35% podało brak czasu, 22% aspekty związane z wyglądem ciała, a 20% przepracowanie. Co ciekawe 40% odpowiadających przyznało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy wykorzystywała ruch przede wszystkim w celu zwalczania stresu związanego z pracą. Natomiast aż 1/3 kobiet zawdzięcza swoje zamiłowanie do aktywności fizycznej osobom z bliskiego otoczenia, rodzinie i znajomym.

Zaobserwowano również tendencję (32%) do odczuwania przez kobiety korzyści z treningów outdoorowych, które pozytywnie wpływają na ich samopoczucie, pozwalając przy tym na spędzanie czasu na świeżym powietrzu i umacnianie relacji z naturą.

Nazwa ASICS to akronim łacińskiej frazy Anima Sana In Corpore Sano. Firma wierzy w holistyczną siłę ruchu i korzyści mentalne, jakie on daje. Chcąc uczcić Międzynarodowy Dzień Kobiet, przygotowano kampanię pod hasłem „The Run Is For Me” opartą na inspirujących historiach dziesięciu biegaczek, przedstawiających korzyści wynikające z uprawiania sportu oraz to, jak postrzegają one swoje ciało i jak ruch wpływa na ich życie. Celem kampanii jest niwelowanie barier związanych ze wstydem i presją społeczną do podejmowania aktywności fizycznej oraz podkreślenie wyjątkowości każdej kobiety.

Ciało nie musi być postrzegane jedynie przez pryzmat tego, jak wygląda, ale także przez to, co osiągnęło. Ruch to przede wszystkim zdrowie, zarówno fizyczne, jak i psychiczne – mówi Becci Burns, członki ASICS FrontRunner z Wielkiej Brytanii. – Nasza kampania ma ułatwić kobietom zapomnienie o rywalizacji i pomóc znaleźć czas, aby docenić siebie. Jest to również sposobność, żeby sport stał się dla nich nieodłącznym elementem codziennego życia – bez ograniczeń czy wstydu – dodaje Linda van Aken z marki ASICS.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał Biuro prasowe
2025-06-05 | 09:30

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Motorola Mobility, spółka należąca do Lenovo, ogłosiła, że jest oficjalnym smartfonowym partnerem, a Lenovo jest oficjalnym partnerem technologicznym FIFA Club World Cup 2025TM.
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.