Połowa kobiet na świecie uprawia sport dla poprawy samopoczucia
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Ponad połowa europejskich kobiet uprawia sport w celu poprawienia swojego samopoczucia psychicznego – tak wynika z badania zrealizowanego z okazji Dnia Kobiet przez markę ASICS, japońskiego producenta sprzętu sportowego.
Niezależne badania przeprowadzono na ponad trzytysięcznej grupie kobiet w wieku 18-55+ w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemczech i Włoszech. Wykazały one, że ponad dwa razy więcej z nich uprawia sport, by poprawić swoje samopoczucie psychiczne (58%) niż by osiągnąć konkretne cele (26%). Kobiety podchodzą więc do ruchu holistycznie.
Wśród ankietowanych za największą przeszkodę uprawiania sportu 35% podało brak czasu, 22% aspekty związane z wyglądem ciała, a 20% przepracowanie. Co ciekawe 40% odpowiadających przyznało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy wykorzystywała ruch przede wszystkim w celu zwalczania stresu związanego z pracą. Natomiast aż 1/3 kobiet zawdzięcza swoje zamiłowanie do aktywności fizycznej osobom z bliskiego otoczenia, rodzinie i znajomym.
Zaobserwowano również tendencję (32%) do odczuwania przez kobiety korzyści z treningów outdoorowych, które pozytywnie wpływają na ich samopoczucie, pozwalając przy tym na spędzanie czasu na świeżym powietrzu i umacnianie relacji z naturą.
Nazwa ASICS to akronim łacińskiej frazy Anima Sana In Corpore Sano. Firma wierzy w holistyczną siłę ruchu i korzyści mentalne, jakie on daje. Chcąc uczcić Międzynarodowy Dzień Kobiet, przygotowano kampanię pod hasłem „The Run Is For Me” opartą na inspirujących historiach dziesięciu biegaczek, przedstawiających korzyści wynikające z uprawiania sportu oraz to, jak postrzegają one swoje ciało i jak ruch wpływa na ich życie. Celem kampanii jest niwelowanie barier związanych ze wstydem i presją społeczną do podejmowania aktywności fizycznej oraz podkreślenie wyjątkowości każdej kobiety.
Ciało nie musi być postrzegane jedynie przez pryzmat tego, jak wygląda, ale także przez to, co osiągnęło. Ruch to przede wszystkim zdrowie, zarówno fizyczne, jak i psychiczne – mówi Becci Burns, członki ASICS FrontRunner z Wielkiej Brytanii. – Nasza kampania ma ułatwić kobietom zapomnienie o rywalizacji i pomóc znaleźć czas, aby docenić siebie. Jest to również sposobność, żeby sport stał się dla nich nieodłącznym elementem codziennego życia – bez ograniczeń czy wstydu – dodaje Linda van Aken z marki ASICS.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.