Porusz swój umysł z ASICS podczas 21. Cracovia Maratonu
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Polsce – Cracovia Maraton, którego 21. edycja odbędzie się 14 kwietnia br. Biegowy weekend w stolicy Małopolski zdominuje hasło „Move your mind”, czyli „Porusz swój umysł”.
Kampanijne hasło naszej marki odnosi się do filozofii założycielskiej – „w zdrowym ciele, zdrowych duch”, które jest aktualne jak nigdy wcześniej. Nie tylko biegacze, ale również wszyscy entuzjaści aktywności fizycznej doświadczają mentalnych korzyści wynikających z uprawiania sportu. Nasze globalne badania jednoznacznie wskazują, że istnieje nierozerwalna więź pomiędzy ruchem a dobrostanem psychicznym. „Porusz swój umysł” nawiązuje nie tylko do aspektów fizycznych, ale także do kwestii mentalnych, na które sport ma bezpośredni, pozytywny wpływ – mówi Daniel Bogacki, Activation Specialist w ASICS Polska.
Dla wszystkich uczestników i kibiców maratonu w Krakowie ASICS przygotował dedykowane stoisko w strefie expo, gdzie będzie można znaleźć najnowszą kolekcję odzieży i obuwia biegowego. Na stoisku będzie także dostępna „Ściana marzeń”, na której biegacze będą mogli zapisać swoje cele na weekendowe starty w Krakowie.
W ramach sponsoringu technicznego, marka wyprodukowała koszulki przeznaczone na królewski dystans oraz Bieg Nocny, który odbędzie się dzień wcześniej, w sobotę. Zostały one wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, a grafiki prezentują kultowe krakowskie zabytki – Bazylikę Mariacką (maraton) i Zamek Królewski na Wawelu (Bieg Nocny). Koszulki na oba dystanse będzie można nabyć w cenie detalicznej 80 zł w biurze zawodów.
Biuro zawodów to również miejsce, w którym będzie można przetestować najnowsze buty do biegania ASICS – GEL-NIMBUS 26, NOVABLAST 4 czy GEL-KAYANO 30. Dodatkową atrakcją będzie możliwość skorzystania z analizy biegowego kroku za pomocą systemu RUN ANALYZER. W sobotę odbędzie się natomiast panel edukacyjny „Różne Twarze Maratonu”, organizowany wspólnie przez ASICS i Sklep Biegacza.
Harmonogram panelu:
12:05-12:20 — Pierwszy maraton – i co dalej? Jak nie zepsuć debiutu maratońskiego? – Michał Ptak – ASICS FrontRunner
12:35-12:50 – Jak zawalczyć o rekord życiowy w maratonie? – Izabela Paszkiewicz – polska lekkoatletka specjalizująca się w biegach długodystansowych, ambasadorka marki ASICS
12:50-13:05 – Jak biega głowa – mentalne aspekty biegania – Monika Świątek – psycholog sportu, trenerka mentalna, ASICS FrontRunner
13:25-13:40 – O, (s)kurcze! Jak radzić sobie ze skurczami i kontuzjami? – Kacper Piech – trener biegania, ASICS FrontRunner
14:00-14:20 – Biegiem przez życie – Jerzy Skarżyński – maratończyk, trener, były reprezentant Polski, ambasador marki ASICS.
14:20-14:35 – Pizza czy kebab po maratonie? – Monika Czyż-Cupryś – dietetyk, ASICS FrontRunner
Specjalna strefa kibicowania ASICS zostanie zlokalizowana na 40. km niedzielnego maratonu. Będą ją tworzyć między innymi przyjaciele marki oraz członkowie globalnej społeczności biegowej, ASICS FrontRunner Poland. Na strefie nie zabraknie również motywującej muzyki, inspirujących haseł i dużo dobrej energii skierowanej do biegaczy na ostatnich metrach maratonu.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści
Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Problemy społeczne
Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.
Gwiazdy
Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.