Porusz swój umysł z ASICS podczas 21. Cracovia Maratonu
Polsce – Cracovia Maraton, którego 21. edycja odbędzie się 14 kwietnia br. Biegowy weekend w stolicy Małopolski zdominuje hasło „Move your mind”, czyli „Porusz swój umysł”.
Kampanijne hasło naszej marki odnosi się do filozofii założycielskiej – „w zdrowym ciele, zdrowych duch”, które jest aktualne jak nigdy wcześniej. Nie tylko biegacze, ale również wszyscy entuzjaści aktywności fizycznej doświadczają mentalnych korzyści wynikających z uprawiania sportu. Nasze globalne badania jednoznacznie wskazują, że istnieje nierozerwalna więź pomiędzy ruchem a dobrostanem psychicznym. „Porusz swój umysł” nawiązuje nie tylko do aspektów fizycznych, ale także do kwestii mentalnych, na które sport ma bezpośredni, pozytywny wpływ – mówi Daniel Bogacki, Activation Specialist w ASICS Polska.
Dla wszystkich uczestników i kibiców maratonu w Krakowie ASICS przygotował dedykowane stoisko w strefie expo, gdzie będzie można znaleźć najnowszą kolekcję odzieży i obuwia biegowego. Na stoisku będzie także dostępna „Ściana marzeń”, na której biegacze będą mogli zapisać swoje cele na weekendowe starty w Krakowie.
W ramach sponsoringu technicznego, marka wyprodukowała koszulki przeznaczone na królewski dystans oraz Bieg Nocny, który odbędzie się dzień wcześniej, w sobotę. Zostały one wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, a grafiki prezentują kultowe krakowskie zabytki – Bazylikę Mariacką (maraton) i Zamek Królewski na Wawelu (Bieg Nocny). Koszulki na oba dystanse będzie można nabyć w cenie detalicznej 80 zł w biurze zawodów.
Biuro zawodów to również miejsce, w którym będzie można przetestować najnowsze buty do biegania ASICS – GEL-NIMBUS 26, NOVABLAST 4 czy GEL-KAYANO 30. Dodatkową atrakcją będzie możliwość skorzystania z analizy biegowego kroku za pomocą systemu RUN ANALYZER. W sobotę odbędzie się natomiast panel edukacyjny „Różne Twarze Maratonu”, organizowany wspólnie przez ASICS i Sklep Biegacza.
Harmonogram panelu:
12:05-12:20 — Pierwszy maraton – i co dalej? Jak nie zepsuć debiutu maratońskiego? – Michał Ptak – ASICS FrontRunner
12:35-12:50 – Jak zawalczyć o rekord życiowy w maratonie? – Izabela Paszkiewicz – polska lekkoatletka specjalizująca się w biegach długodystansowych, ambasadorka marki ASICS
12:50-13:05 – Jak biega głowa – mentalne aspekty biegania – Monika Świątek – psycholog sportu, trenerka mentalna, ASICS FrontRunner
13:25-13:40 – O, (s)kurcze! Jak radzić sobie ze skurczami i kontuzjami? – Kacper Piech – trener biegania, ASICS FrontRunner
14:00-14:20 – Biegiem przez życie – Jerzy Skarżyński – maratończyk, trener, były reprezentant Polski, ambasador marki ASICS.
14:20-14:35 – Pizza czy kebab po maratonie? – Monika Czyż-Cupryś – dietetyk, ASICS FrontRunner
Specjalna strefa kibicowania ASICS zostanie zlokalizowana na 40. km niedzielnego maratonu. Będą ją tworzyć między innymi przyjaciele marki oraz członkowie globalnej społeczności biegowej, ASICS FrontRunner Poland. Na strefie nie zabraknie również motywującej muzyki, inspirujących haseł i dużo dobrej energii skierowanej do biegaczy na ostatnich metrach maratonu.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Transport
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.