Powrót do lat 90. z Mikro Orchestra: muzyczna i wizualna podróż
To wydarzenie nie tylko dla osób, które z nostalgią wspominają lata 90. Mikro Orchestra, promowana przez największe stacje telewizyjne i radiowe świata, zapraszana na najważniejsze europejskie festiwale sztuki, połączy muzykę i sztukę wizualną, przenosząc nas do przeszłości. Ten niecodzienny występ odbędzie się w czwartek, 24 października o godzinie 20 na Wydziale Informatyki AGH przy ul. Kawiory 21 w Krakowie. Wstęp jest wolny.
To jedyna w swoim rodzaju okazja, by doświadczyć minimalistycznych form muzycznych tworzonych na archaicznych konsolach do gier w połączeniu z wizualnymi formami na żywo. Muzyka elektroniczna lat 90. to prawdziwy przełom w historii współczesnych brzmień, który zrewolucjonizował sposób, w jaki tworzymy i odbieramy dźwięk. W tamtej dekadzie narodziły się takie gatunki jak techno, house, trance czy drum and bass, które zdominowały kluby muzyczne na całym świecie. Elektronika przestała być domeną niszowych artystów, a stała się globalnym fenomenem, napędzanym przez rozwój technologii i dostępność nowych narzędzi. Muzyka lat 90. była nie tylko pełna energii i innowacji, ale również przystępna – dzięki prostym, ale mocnym syntezatorom i bitom, które do dziś inspirują współczesnych twórców. Właśnie te brzmienia staną się kluczowym elementem koncertu Mikro Orchestra, którzy w kreatywny sposób odświeżą dźwięki tamtej epoki przy użyciu retro konsol do gier, łącząc je z wizualnymi efektami.
Mikro Orchestra to zespół, który przez lata przeszedł transformację od eksperymentalnego projektu po występy w programach telewizyjnych i festiwalach na całym świecie. Jak sami mówią, nie są artystami, a operatorami kieszonkowych konsol, a ich występ to forma muzycznego jam session.
Grupa występowała m.in. w Polskiej edycji show „Mam Talent”. Muzycy byli też bohaterami audycji radiowych i telewizyjnych m.in. w BBC News, RAI, RTL2 oraz artykułów w najważniejszej prasie krajowej i międzynarodowej. Zespół reprezentował Polskę podczas obchodów Roku Polskiego w Austrii oraz Roku Polskiego we Francji. Na koncie mają też udział w amerykańskim filmie dokumentalnym „8 BIT - a documentary about art and video games”, a także udział w festiwalach m.in. Ars Electronica w Austrii.
Wydarzenie odbywa się w ramach projektu „Sensorium – zmysły, świadomość, strategie odbioru” realizowanego przez Fundację Nówka Sztuka.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.