Komunikaty PR

Poznaj moc butelki zwrotnej.

2021-12-02  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 1.02 MB )

Jednym z postanowień niedawnego szczytu COP26 jest zaprzestania wycinki lasów do 2030 roku. Głowy ponad stu państw, na terytorium których znajduje się 85% globalnego drzewostanu, zobowiązały się, że za 10 lat całkowicie zaprzestaną wylesiania. To niezwykle ważne, ponieważ rośliny, a w szczególności drzewa, w ogromnym stopniu przyczyniają się do redukcji CO w atmosferze. Jednak nie tylko przywódcy krajów mają wpływ na emisję CO i na stan środowiska naturalnego. Każdy z nas może przyczynić się do ratowania planety i zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych – na przykład właściwie postępując z butelką zwrotną.

Emisja gazów cieplarnianych to główny powód kryzysu klimatycznego. Naukowcy i aktywiści alarmują,
a przedstawiciele państw ustalają plan działań, aby zredukować szkodliwą produkcję CO₂. Zamiast biernie czekać na działania podejmowane na wielką skalę, już dziś możemy wprowadzić drobne zmiany w swoim życiu korzystne dla planety i naszej przyszłości. Wystarczy odrobina edukacji i kilka prostych kroków.

Wielki potencjał w małej butelce

Opakowanie szklane jest przyjazne dla środowiska, ponieważ można go używać wielokrotnie. Butelka zwrotna, zanim zostanie poddana recyklingowi, może być napełniona i wykorzystana aż 20 razy. Jednak, aby rzeczywiście tak było, mamy jeszcze dużo do zrobienia, bo obecnie aż 7 na 10 konsumentów kupując napój w szklanej butelce nie zwraca uwagi na to, czy opakowanie to podlega zwrotowi. Butelka, której nie można oddać, po jednym użyciu trafi do recyklingu lub do kosza na śmieci. To sytuacja, którą dla wspólnego dobra należy zmienić, ponieważ recykling nie jest dla środowiska rozwiązaniem idealnym. Przetwarzanie odpadów wiąże się ze zużyciem dużej ilości energii i śladem węglowym. Dlatego warto dostrzec zalety butelki zwrotnej i korzystać z niej właściwie. Mały gest każdego z nas zrobi wielką różnicę, ponieważ każda butelka, która zostaje w obiegu na dłużej, ma znaczenie.

- Według wyliczeń Kompanii Piwowarskiej butelka zwrotna użyta w prawidłowy sposób może zmniejszyć ilość gazów cieplarnianych o ponad 6 razy w stosunku do szklanych opakowań, które nie podlegają zwrotowi. Podczas zakupów pamiętajmy zatem, że butelka zwrotna może być użyta aż 20 razy i pozostawać w obiegu nawet 2 lata, zanim zużyje się i trafi do recyklingu. Jako producenci zauważamy, że butelki zwrotne używane są średnio tylko 9 razy. Rocznie 110 milionów sztuk tych opakowań nie wraca do producentów. Mogłyby zostać jeszcze wiele razy napełnione, a stają się odpadami, które należy przetworzyć w procesie recyklingu.– wyjaśnia Grzegorz Adamski, Manager ds. Zrównoważonego Rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Proste kroki dla planety

Wiedząc, jakie znaczenie dla środowiska naturalnego ma właściwie użyta butelka zwrotna, warto wdrożyć w życie trzy zasady, które mogą zmienić świat na lepsze.

1. Ograniczaj 

Rozejrzyj się wokół, zobacz jak wiele odpadów generujesz każdego dnia, tygodnia, miesiąca. Jest wiele sposobów, by ograniczyć ich ilość, np. używanie toreb na zakupy wielokrotnego użytku, czy wspomniana wcześniej butelka zwrotna, którą oddasz do sklepu.

2. Naprawiaj, wymieniaj, mniej wyrzucaj

Zamiast kupować nowe buty, może wystarczy te, które masz naprawić u szewca? Może zamiast kupować nowy odkurzacz, wystarczy wymienić w nim część, która się zepsuła? Na pewno masz rzeczy, które zamiast wyrzucić możesz naprawić, wymienić z innymi, albo oddać.

3. Segreguj odpady

Te rzeczy, których nie możesz już używać, wymienić, naprawić, oddać innym, czy zwrócić do sklepu, jak butelkę zwrotną, właściwie segreguj. Dzięki temu, zamiast trafić na wysypiska, zostaną przetworzone.

Nie trzeba wiele wysiłku, aby stać się częścią dobrych inicjatyw podejmowanych przez ludzi na całym świecie. Duże zmiany można zacząć od małych kroków.

Do redaktora:

Kompania Piwowarska jest liderem polskiego rynku piwnego, z udziałem 36,4% (dane GUS, 2020). Firma zatrudnia ponad 2700 osób w swoich browarach i oddziałach w całej Polsce. Jako firma odpowiedzialna społecznie Kompania Piwowarska troszczy się o ludzi i środowisko. Realizując strategię zrównoważonego rozwoju, promuje odpowiedzialność i umiar w spożywaniu alkoholu, szkoli sprzedawców, oszczędza wodę i energię, wspiera rozwój swoich partnerów biznesowych i angażuje się w wolontariat. Lider rynku piwnego w Polsce jest dumnym sponsorem wielu lokalnych drużyn sportowych. 

Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia - 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). To w nich warzone są najchętniej wybierane przez Polaków piwa, między innymi: Żubr, Tyskie, Lech, Redd’s, a także kolekcja specjalności Książęcego. W ofercie producenta znajdują się również cenione w Polsce piwa czeskie: Pilsner Urquell (ikona czeskiego piwa) i Kozel (najczęściej wybierane przez Czechów piwo) a także piwa bezalkoholowe sygnowane marką Lech Free 0,0% oraz Tyskie 0,0%. Sprawdzone receptury, nieskazitelna czystość w browarach a przede wszystkim umiejętności doświadczonych piwowarów – to wszystko sprawia, że warzone tam piwa są cenione w Polsce i za granicą. 

Więcej informacji o działalności i produktach Kompanii Piwowarskiej można znaleźć na stronie: www.kp.pl, na profilu Facebook firmy: https://www.facebook.com/kompaniapiwowarska oraz na portalu społecznościowym LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/kompania-piwowarska  

Kompania Piwowarska jest częścią Asahi Europe & International stanowiącej część Asahi Group Holdings. 

 

Dodatkowych informacji udziela: 

Biuro Prasowe

Kompania Piwowarska

Mail: biuro.prasowe@asahibeer.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce Biuro prasowe
2024-10-31 | 11:40

Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce

Ponad połowa polskich seniorów (53% ankietowanych) czuje się młodziej niż wskazywałaby na to metryka. Prawie tyle samo z nich (45%) przyznaje, że jest niemal cały czas online.
Styl życia BRAK ZDJĘCIA
2024-10-31 | 10:00

Polki mają mniej czasu na życie zawodowe

W niemal połowie domów panuje partnerski model łączenia życia zawodowego z domowym, w którym mężczyzna i kobieta dzielą się po równo obiema sferami. Co piąte gospodarstwo domowe przyjęło model mieszany, w
Styl życia Upiornie dobra zabawa! Halloweenowe pomysły na firmową integrację
2024-10-31 | 01:00

Upiornie dobra zabawa! Halloweenowe pomysły na firmową integrację

Zbliżające się Halloween może być doskonałym pretekstem do zorganizowania oryginalnego eventu firmowego, który pomoże pracownikom lepiej się poznać, zbudować jedność w zespole i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.