Częściej spóźniamy się do pracy, niż na randkę. Badanie FREENOW
Najczęściej spóźniają się do pracy i na spotkania towarzyskie, jednak nie więcej niż 15 minut. FREENOW przeprowadziło badanie wśród mieszkańców polskich miast na temat życia w wielkomiejskim zgiełku. Wyniki pozwoliły superaplikacji mobilności miejskiej uzyskać odpowiedź na pytanie: jacy są mieszkańcy polskich miast oraz odkryć, że zdecydowana większość z nich to prawdziwi miastoholicy. Są zabiegani, spędzają sporo czasu na dojazdach, ale nie zamieniliby tętniącego życiem miasta i jego uroków na spokojniejszą wieś.
Mieszkańcy dużych aglomeracji lubią aktywne życie w mieście, które ich napędza do działania. Tak odpowiedziało aż 65% ankietowanych. W ciągu dnia bywają pochłonięci wieloma sprawami, ale są też niebywale spontaniczni - aż 9 na 10 Polakom zdarzają się niezaplanowane wcześniej wyjścia na miasto. Co więcej, ponad połowa przyznaje, że ich miasto oferuje im wiele atrakcji. Nic dziwnego zatem, że ponad 60% z nich nie wyobraża sobie przeprowadzki na wieś.
6 na 10 mieszkańców miast przyznaje, że żyje w pośpiechu, ale mimo to większości z nich zdarzają się maksymalnie 15-minutowe spóźnienia. Ponad połowa ankietowanych wskazała, że najczęściej spóźnia się do pracy i tyle samo na spotkania towarzyskie. Istnieje pewien rodzaj spotkania, na który ankietowani spóźniają się najrzadziej. Tylko 7% respondentów przyznało, że ma problem z dotarciem na randkę o ustalonej godzinie. Warto jednak podkreślić, że 4 na 10 mieszkańców deklaruje, że w ogóle się nie spóźnia. Ponad 80% badanych przyznaje, że w codziennym pędzie pomagają im takie aplikacje, jak FREENOW, ponieważ cenią sobie wygodę korzystania i dostępność różnych środków transportu w jednym miejscu.
Którzy mieszkańcy polskich miast są najbardziej punktualni? Jak wynika z badania FREENOW co czwarta osoba z Trójmiasta, Krakowa i Bydgoszczy twierdzi, że nigdy się nie spóźnia w mieście. Mieszkańcy Rzeszowa, Poznania, Łodzi i Warszawy mają natomiast największe skłonności do 15-minutowego spóźnienia, na co wskazało ponad 60% badanych z tych miast.
Grafik mieszkańców miast bywa tak napięty, że w porannym biegu zdarza im się pominąć podstawowe czynności takie, jak np. zjedzenie śniadania, do czego przyznała się 1/3 badanych. Pomimo towarzyszącemu na co dzień pośpiechowi, znajdują oni czas na różne aktywności poza pracą. Aż 60% ankietowanych wybiera się wówczas na zakupy, spotkania ze znajomymi (55%) lub stawia na aktywne spędzanie wolnego czasu m.in. na siłowni, basenie czy spacerach na świeżym powietrzu (57%). Z chęcią bywają też w restauracjach i barach (38%).
Miastoholicy dużo się przemieszczają - w ciągu dnia odwiedzają po 3-5 miejsc, spędzając na dojazdach aż 3 godziny lub więcej. Korzystają przy tym z różnych środków transportu. Większość mieszkańców miast wybiera komunikację miejską. Drugim najczęściej wskazywanym przez respondentów sposobem przemieszczania się są przejazdy taksówkami. Tę odpowiedź wybierały częściej kobiety, natomiast mężczyźni zaraz po komunikacji miejskiej stawiali na komfort własnego auta.
O BADANIU
Dane pochodzą z ankiety przeprowadzonej w marcu br. wśród 2341 użytkowników superaplikacji do zamawiania przejazdów FREENOW z ponad 10 największych polskich miast, w różnej grupie wiekowej.

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle
Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?
Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.