Komunikaty PR

#DepresJa – niezwykła wystawa w Avenidzie Poznań

2023-02-23  |  10:00
Biuro prasowe

#DepresJa – niezwykła wystawa w Avenidzie Poznań

 

Według Światowej Organizacji Zdrowia depresja jest czwartym najpoważniejszym problemem zdrowotnym na świecie. W tym roku Avenida Poznań włącza się w działania mające na celu zwiększenie świadomości, jak trudnym doświadczeniem jest zmaganie się tą chorobą. W dniach od 23 lutego do 4 marca na terenie centrum handlowego będzie można zobaczyć wystawę zatytułowaną #DepresJa, składającą się z 12 prac fotograficznych pomysłu Pauliny Mikołajczak.

Około 30 procent ludzi cierpiało przynajmniej raz w życiu na zaburzenia depresyjne. Szybkie tempo życia, stres, nadmiar obowiązków, czy brak wsparcia ze strony najbliższych sprawiają, że choroba dotyka coraz więcej osób. Aby zwrócić uwagę na rosnącą ilość zachorowań, 23 lutego obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją, którego celem jest upowszechnianie wiedzy na temat tej choroby. W tym roku Avenida Poznań oddaje swoją przestrzeń, aby zaprezentować wystawę dwunastu prac pt. „#DepresJA”. Tworząc fotografie, autorzy chcieli ukazać najtrudniejsze aspekty choroby, jakim są samotność i bezradność. Depresja to nie chwilowy smutek, to choroba, o której powinno się mówić głośno. Jest jak cukrzyca, otyłość czy niedoczynność tarczycy. Depresja to powszechne zaburzenie zdrowia psychicznego. Zachorować na nią może każdy, bez względu na płeć, wiek czy zawód, jaki wykonuje. Jeśli po zobaczeniu mojej wystawy, choć jedna osoba zwróci uwagę na kogoś ze swojego otoczenia i jej pomoże - będę uważała, że ten projekt ma sens – tłumaczy pomysłodawczyni wystawy Paulina Mikołajczak. Z analiz Centrum Badania Opinii Społecznej z 2022 roku wynika, że co piąty Polak doświadczył objawów zaburzeń depresyjnych. Poważnym problemem, jaki występuje u osób dotkniętych zaburzeniami jest maskowanie choroby i lekceważenie jej objawów. Obecna sytuacja społeczna i ekonomiczna, związana ze skutkami pandemii, wybuchem wojny, inflacją oraz rosnącymi ratami kredytów, sprzyja wzrostowi zachorowań. Głównym celem wystawy, która będzie gościła w Avenidzie Poznań jest zwrócenie uwagi na osoby chorujące na depresję. W przestrzeni publicznej coraz częściej mówi się o depresji i walce z nią, dlatego dołączamy do wielogłosu, który szerzy wiedzę i świadomość o tym poważnym schorzeniu. Należy pamiętać, że depresja jest jak każda inna choroba, można ją leczyći wrócić do normalnego funkcjonowania. Cieszymy się, że możem wesprzeć tę szlachetną inicjatywę – tłumaczy Katarzyna Korpak, Dyrektor Avenidy Poznań.


Wystawa będzie trwała od 23 lutego do 4 marca 2023 roku w Avenida Lounge na poziomie 1.

 


Avenida Poznań to jedno z największych centrów handlowych w województwie wielkopolskim, które na 3 kondygnacjach o łącznej powierzchni niemal 60 tysięcy mkw. mieści blisko 200 lokali handlowych i użytkowych, w tym 30 restauracji i kawiarni. Pod szyldem Avenidy zgromadziły się najpopularniejsze marki modowe, obuwnicze, biżuteryjne, czy kosmetyczne, a także szereg usług. Do grona najemców Centrum należą m.in. Reserved, Sinsay, Cropp, H&M, SportsDirect, Intersport, MediaMarkt, Empik, HalfPrice , Mango, TKmaxx, New Yorker, Stradivarius, Pull&Bear, Bershka, Calypso oraz Lidl. Avenida nieustannie stawia na rozwój oferty.

Z myślą o komforcie swoich Klientów, Centrum stworzyło wyjątkową strefę pod nazwą Avenida Lounge. Jest to zlokalizowana na dwóch poziomach, na powierzchni ponad 2 000 mkw., przestrzeń przeznaczona do relaksu, rozrywki, coworkingu i integracji.

W Avenidzie do dyspozycji zmotoryzowanych Klientów jest 1500 miejsc parkingowych (3 godziny darmowego parkowania) oraz bezpłatny parking dla jednośladów. Centrum położone jest bezpośrednio przy poznańskich dworcach kolejowym i autobusowym.

 


 

Więcej informacji udziela:

Katarzyna Korpak

Dyrektor Centrum Handlowego Avenida Poznań

ECE Projektmanagement Polska

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Psychologia Kiedy świat sypie ci w twarz garścią gochugaru… Biuro prasowe
2024-07-17 | 01:00

Kiedy świat sypie ci w twarz garścią gochugaru…

Czasami dostajemy szokującą informację, która zmienia nasze życie w sekundę i ma ogromne konsekwencje. Zdarza się jakiś wypadek, umiera ktoś bliski, dochodzi do zdrady lub
Psychologia Chcesz być bardzo szczęśliwy? Pewnie jesteś WEIRD. Nowe badania dot. szczęścia
2024-07-09 | 11:00

Chcesz być bardzo szczęśliwy? Pewnie jesteś WEIRD. Nowe badania dot. szczęścia

Tylko nieliczne osoby (15 proc.) deklarują, że chcą osiągnąć pełne szczęście – wynika z badań przeprowadzonych przez międzynarodowy zespół na czele
Psychologia Czy psychoterapia może poprawić polską gospodarkę?
2024-07-08 | 01:00

Czy psychoterapia może poprawić polską gospodarkę?

Ponad 1091 uczestników z Polski i zagranicy zgromadziła w Warszawie międzynarodowa konferencja naukowa zorganizowana przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB).

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.