#DepresJa – niezwykła wystawa w Avenidzie Poznań
#DepresJa – niezwykła wystawa w Avenidzie Poznań
Według Światowej Organizacji Zdrowia depresja jest czwartym najpoważniejszym problemem zdrowotnym na świecie. W tym roku Avenida Poznań włącza się w działania mające na celu zwiększenie świadomości, jak trudnym doświadczeniem jest zmaganie się tą chorobą. W dniach od 23 lutego do 4 marca na terenie centrum handlowego będzie można zobaczyć wystawę zatytułowaną #DepresJa, składającą się z 12 prac fotograficznych pomysłu Pauliny Mikołajczak.
Około 30 procent ludzi cierpiało przynajmniej raz w życiu na zaburzenia depresyjne. Szybkie tempo życia, stres, nadmiar obowiązków, czy brak wsparcia ze strony najbliższych sprawiają, że choroba dotyka coraz więcej osób. Aby zwrócić uwagę na rosnącą ilość zachorowań, 23 lutego obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją, którego celem jest upowszechnianie wiedzy na temat tej choroby. W tym roku Avenida Poznań oddaje swoją przestrzeń, aby zaprezentować wystawę dwunastu prac pt. „#DepresJA”. Tworząc fotografie, autorzy chcieli ukazać najtrudniejsze aspekty choroby, jakim są samotność i bezradność. Depresja to nie chwilowy smutek, to choroba, o której powinno się mówić głośno. Jest jak cukrzyca, otyłość czy niedoczynność tarczycy. Depresja to powszechne zaburzenie zdrowia psychicznego. Zachorować na nią może każdy, bez względu na płeć, wiek czy zawód, jaki wykonuje. Jeśli po zobaczeniu mojej wystawy, choć jedna osoba zwróci uwagę na kogoś ze swojego otoczenia i jej pomoże - będę uważała, że ten projekt ma sens – tłumaczy pomysłodawczyni wystawy Paulina Mikołajczak. Z analiz Centrum Badania Opinii Społecznej z 2022 roku wynika, że co piąty Polak doświadczył objawów zaburzeń depresyjnych. Poważnym problemem, jaki występuje u osób dotkniętych zaburzeniami jest maskowanie choroby i lekceważenie jej objawów. Obecna sytuacja społeczna i ekonomiczna, związana ze skutkami pandemii, wybuchem wojny, inflacją oraz rosnącymi ratami kredytów, sprzyja wzrostowi zachorowań. Głównym celem wystawy, która będzie gościła w Avenidzie Poznań jest zwrócenie uwagi na osoby chorujące na depresję. W przestrzeni publicznej coraz częściej mówi się o depresji i walce z nią, dlatego dołączamy do wielogłosu, który szerzy wiedzę i świadomość o tym poważnym schorzeniu. Należy pamiętać, że depresja jest jak każda inna choroba, można ją leczyći wrócić do normalnego funkcjonowania. Cieszymy się, że możem wesprzeć tę szlachetną inicjatywę – tłumaczy Katarzyna Korpak, Dyrektor Avenidy Poznań.
Wystawa będzie trwała od 23 lutego do 4 marca 2023 roku w Avenida Lounge na poziomie 1.
Avenida Poznań to jedno z największych centrów handlowych w województwie wielkopolskim, które na 3 kondygnacjach o łącznej powierzchni niemal 60 tysięcy mkw. mieści blisko 200 lokali handlowych i użytkowych, w tym 30 restauracji i kawiarni. Pod szyldem Avenidy zgromadziły się najpopularniejsze marki modowe, obuwnicze, biżuteryjne, czy kosmetyczne, a także szereg usług. Do grona najemców Centrum należą m.in. Reserved, Sinsay, Cropp, H&M, SportsDirect, Intersport, MediaMarkt, Empik, HalfPrice , Mango, TKmaxx, New Yorker, Stradivarius, Pull&Bear, Bershka, Calypso oraz Lidl. Avenida nieustannie stawia na rozwój oferty.
Z myślą o komforcie swoich Klientów, Centrum stworzyło wyjątkową strefę pod nazwą Avenida Lounge. Jest to zlokalizowana na dwóch poziomach, na powierzchni ponad 2 000 mkw., przestrzeń przeznaczona do relaksu, rozrywki, coworkingu i integracji.
W Avenidzie do dyspozycji zmotoryzowanych Klientów jest 1500 miejsc parkingowych (3 godziny darmowego parkowania) oraz bezpłatny parking dla jednośladów. Centrum położone jest bezpośrednio przy poznańskich dworcach kolejowym i autobusowym.
Więcej informacji udziela:
Katarzyna Korpak
Dyrektor Centrum Handlowego Avenida Poznań
ECE Projektmanagement Polska

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle
Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?
Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.