#DepresJa – niezwykła wystawa w Avenidzie Poznań
#DepresJa – niezwykła wystawa w Avenidzie Poznań
Według Światowej Organizacji Zdrowia depresja jest czwartym najpoważniejszym problemem zdrowotnym na świecie. W tym roku Avenida Poznań włącza się w działania mające na celu zwiększenie świadomości, jak trudnym doświadczeniem jest zmaganie się tą chorobą. W dniach od 23 lutego do 4 marca na terenie centrum handlowego będzie można zobaczyć wystawę zatytułowaną #DepresJa, składającą się z 12 prac fotograficznych pomysłu Pauliny Mikołajczak.
Około 30 procent ludzi cierpiało przynajmniej raz w życiu na zaburzenia depresyjne. Szybkie tempo życia, stres, nadmiar obowiązków, czy brak wsparcia ze strony najbliższych sprawiają, że choroba dotyka coraz więcej osób. Aby zwrócić uwagę na rosnącą ilość zachorowań, 23 lutego obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją, którego celem jest upowszechnianie wiedzy na temat tej choroby. W tym roku Avenida Poznań oddaje swoją przestrzeń, aby zaprezentować wystawę dwunastu prac pt. „#DepresJA”. Tworząc fotografie, autorzy chcieli ukazać najtrudniejsze aspekty choroby, jakim są samotność i bezradność. Depresja to nie chwilowy smutek, to choroba, o której powinno się mówić głośno. Jest jak cukrzyca, otyłość czy niedoczynność tarczycy. Depresja to powszechne zaburzenie zdrowia psychicznego. Zachorować na nią może każdy, bez względu na płeć, wiek czy zawód, jaki wykonuje. Jeśli po zobaczeniu mojej wystawy, choć jedna osoba zwróci uwagę na kogoś ze swojego otoczenia i jej pomoże - będę uważała, że ten projekt ma sens – tłumaczy pomysłodawczyni wystawy Paulina Mikołajczak. Z analiz Centrum Badania Opinii Społecznej z 2022 roku wynika, że co piąty Polak doświadczył objawów zaburzeń depresyjnych. Poważnym problemem, jaki występuje u osób dotkniętych zaburzeniami jest maskowanie choroby i lekceważenie jej objawów. Obecna sytuacja społeczna i ekonomiczna, związana ze skutkami pandemii, wybuchem wojny, inflacją oraz rosnącymi ratami kredytów, sprzyja wzrostowi zachorowań. Głównym celem wystawy, która będzie gościła w Avenidzie Poznań jest zwrócenie uwagi na osoby chorujące na depresję. W przestrzeni publicznej coraz częściej mówi się o depresji i walce z nią, dlatego dołączamy do wielogłosu, który szerzy wiedzę i świadomość o tym poważnym schorzeniu. Należy pamiętać, że depresja jest jak każda inna choroba, można ją leczyći wrócić do normalnego funkcjonowania. Cieszymy się, że możem wesprzeć tę szlachetną inicjatywę – tłumaczy Katarzyna Korpak, Dyrektor Avenidy Poznań.
Wystawa będzie trwała od 23 lutego do 4 marca 2023 roku w Avenida Lounge na poziomie 1.
Avenida Poznań to jedno z największych centrów handlowych w województwie wielkopolskim, które na 3 kondygnacjach o łącznej powierzchni niemal 60 tysięcy mkw. mieści blisko 200 lokali handlowych i użytkowych, w tym 30 restauracji i kawiarni. Pod szyldem Avenidy zgromadziły się najpopularniejsze marki modowe, obuwnicze, biżuteryjne, czy kosmetyczne, a także szereg usług. Do grona najemców Centrum należą m.in. Reserved, Sinsay, Cropp, H&M, SportsDirect, Intersport, MediaMarkt, Empik, HalfPrice , Mango, TKmaxx, New Yorker, Stradivarius, Pull&Bear, Bershka, Calypso oraz Lidl. Avenida nieustannie stawia na rozwój oferty.
Z myślą o komforcie swoich Klientów, Centrum stworzyło wyjątkową strefę pod nazwą Avenida Lounge. Jest to zlokalizowana na dwóch poziomach, na powierzchni ponad 2 000 mkw., przestrzeń przeznaczona do relaksu, rozrywki, coworkingu i integracji.
W Avenidzie do dyspozycji zmotoryzowanych Klientów jest 1500 miejsc parkingowych (3 godziny darmowego parkowania) oraz bezpłatny parking dla jednośladów. Centrum położone jest bezpośrednio przy poznańskich dworcach kolejowym i autobusowym.
Więcej informacji udziela:
Katarzyna Korpak
Dyrektor Centrum Handlowego Avenida Poznań
ECE Projektmanagement Polska

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle
Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?
Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.