Komunikaty PR

#DepresJa – niezwykła wystawa w Avenidzie Poznań

2023-02-23  |  10:00
Biuro prasowe

#DepresJa – niezwykła wystawa w Avenidzie Poznań

 

Według Światowej Organizacji Zdrowia depresja jest czwartym najpoważniejszym problemem zdrowotnym na świecie. W tym roku Avenida Poznań włącza się w działania mające na celu zwiększenie świadomości, jak trudnym doświadczeniem jest zmaganie się tą chorobą. W dniach od 23 lutego do 4 marca na terenie centrum handlowego będzie można zobaczyć wystawę zatytułowaną #DepresJa, składającą się z 12 prac fotograficznych pomysłu Pauliny Mikołajczak.

Około 30 procent ludzi cierpiało przynajmniej raz w życiu na zaburzenia depresyjne. Szybkie tempo życia, stres, nadmiar obowiązków, czy brak wsparcia ze strony najbliższych sprawiają, że choroba dotyka coraz więcej osób. Aby zwrócić uwagę na rosnącą ilość zachorowań, 23 lutego obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją, którego celem jest upowszechnianie wiedzy na temat tej choroby. W tym roku Avenida Poznań oddaje swoją przestrzeń, aby zaprezentować wystawę dwunastu prac pt. „#DepresJA”. Tworząc fotografie, autorzy chcieli ukazać najtrudniejsze aspekty choroby, jakim są samotność i bezradność. Depresja to nie chwilowy smutek, to choroba, o której powinno się mówić głośno. Jest jak cukrzyca, otyłość czy niedoczynność tarczycy. Depresja to powszechne zaburzenie zdrowia psychicznego. Zachorować na nią może każdy, bez względu na płeć, wiek czy zawód, jaki wykonuje. Jeśli po zobaczeniu mojej wystawy, choć jedna osoba zwróci uwagę na kogoś ze swojego otoczenia i jej pomoże - będę uważała, że ten projekt ma sens – tłumaczy pomysłodawczyni wystawy Paulina Mikołajczak. Z analiz Centrum Badania Opinii Społecznej z 2022 roku wynika, że co piąty Polak doświadczył objawów zaburzeń depresyjnych. Poważnym problemem, jaki występuje u osób dotkniętych zaburzeniami jest maskowanie choroby i lekceważenie jej objawów. Obecna sytuacja społeczna i ekonomiczna, związana ze skutkami pandemii, wybuchem wojny, inflacją oraz rosnącymi ratami kredytów, sprzyja wzrostowi zachorowań. Głównym celem wystawy, która będzie gościła w Avenidzie Poznań jest zwrócenie uwagi na osoby chorujące na depresję. W przestrzeni publicznej coraz częściej mówi się o depresji i walce z nią, dlatego dołączamy do wielogłosu, który szerzy wiedzę i świadomość o tym poważnym schorzeniu. Należy pamiętać, że depresja jest jak każda inna choroba, można ją leczyći wrócić do normalnego funkcjonowania. Cieszymy się, że możem wesprzeć tę szlachetną inicjatywę – tłumaczy Katarzyna Korpak, Dyrektor Avenidy Poznań.


Wystawa będzie trwała od 23 lutego do 4 marca 2023 roku w Avenida Lounge na poziomie 1.

 


Avenida Poznań to jedno z największych centrów handlowych w województwie wielkopolskim, które na 3 kondygnacjach o łącznej powierzchni niemal 60 tysięcy mkw. mieści blisko 200 lokali handlowych i użytkowych, w tym 30 restauracji i kawiarni. Pod szyldem Avenidy zgromadziły się najpopularniejsze marki modowe, obuwnicze, biżuteryjne, czy kosmetyczne, a także szereg usług. Do grona najemców Centrum należą m.in. Reserved, Sinsay, Cropp, H&M, SportsDirect, Intersport, MediaMarkt, Empik, HalfPrice , Mango, TKmaxx, New Yorker, Stradivarius, Pull&Bear, Bershka, Calypso oraz Lidl. Avenida nieustannie stawia na rozwój oferty.

Z myślą o komforcie swoich Klientów, Centrum stworzyło wyjątkową strefę pod nazwą Avenida Lounge. Jest to zlokalizowana na dwóch poziomach, na powierzchni ponad 2 000 mkw., przestrzeń przeznaczona do relaksu, rozrywki, coworkingu i integracji.

W Avenidzie do dyspozycji zmotoryzowanych Klientów jest 1500 miejsc parkingowych (3 godziny darmowego parkowania) oraz bezpłatny parking dla jednośladów. Centrum położone jest bezpośrednio przy poznańskich dworcach kolejowym i autobusowym.

 


 

Więcej informacji udziela:

Katarzyna Korpak

Dyrektor Centrum Handlowego Avenida Poznań

ECE Projektmanagement Polska

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-12 | 10:00

Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany

W świecie technologii zmiany są jedyną stałą. Dla osób zarządzających zespołami IT to nie tylko wyzwanie, ale i szansa – mogą być przewodnikami i przewodniczkami, którzy rozwijają potencjał swoich zespołów.
Psychologia Wspieraj dzieci Bohaterów, którzy oddali życie w służbie dla Polski
2024-11-06 | 10:25

Wspieraj dzieci Bohaterów, którzy oddali życie w służbie dla Polski

Andrzej, podkomisarz policji, stracił życie podczas urlopu, gdy powstrzymywał wandali demolujących tramwaj. Małgorzata, pracownica pomocy społecznej, zginęła podczas dyżuru w gminnym
Psychologia Oswajanie śmierci czyli gdzie są teraz ci, którzy odeszli?
2024-10-31 | 11:00

Oswajanie śmierci czyli gdzie są teraz ci, którzy odeszli?

Trudno nie wierzyć w nic – jak śpiewają chłopaki z „Raz, Dwa, Trzy” i o tej wierze przypominamy sobie szczególnie w kontekście śmierci. Podczas rodzinnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.