Do czego kobiety tęsknią w czasie pandemii?
Praca z domu, spotkania firmowe realizowane przez monitory, rozmowy z bliskimi za pomocą popularnych aplikacji. Postęp technologiczny dał nam pełną gamę możliwości, w ramach których mogliśmy realizować się w warunkach domowych, jednak cały czas pozostawał niedosyt i chęć uczestnictwa w życiu towarzyskim. Duża część z nas zatęskniła za sytuacjami, w których mogła obcować na co dzień z człowiekiem i planować swój czas jak tylko chce, korzystając z życia na całego. Ten trudny czas uświadomił nam nasze potrzeby, to co jest dla nas ważne, a przede wszystkim – z czego czerpiemy życiowy fun i energię na co dzień.
„Być kobietą, być kobietą…”
Świat dostosował się do pandemii, a nie odwrotnie. W sieci pojawiało się coraz więcej wpisów na temat tego, jak konstruktywnie wykorzystać czas spędzany w domu, nawet działania promocyjne zostały dopasowane do nietypowej sytuacji. Świat konsumpcyjny przeniósł się do internetu – ruszyły nieplanowane wyprzedaże, pojawiły się opcje zakupu voucherów lub bonów podarunkowych do wykorzystania w późniejszym czasie, a okazja goniła okazję. Jednak większą część z nas dopadło uczucie zwątpienia, czy tą nową sukienkę, sandały czy torebkę, będziemy miały okazję założyć gdzieś indziej, niż tylko na własną działkę lub catwalk między kuchnią, a salonem. Poczułyśmy również na własnej skórze, że chęć wyglądania ładnie wśród ludzi, a nie tylko dla siebie, jest ważna i odgrywa dużą rolę w naszym życiu. Nawet spotkania na komunikatorach sprawiały nam więcej przyjemności, gdy miałyśmy ułożone włosy i make-up.
„Epidemia covid-19 była i jest zachętą do przyjrzenia się sobie. Dla osób, które w życiowym pędzie gubiły dni, ten czas mógł być okazją do zwolnienia i odzyskania równowagi. Dla innych zamknięcie w domu oznaczało powrót do starych problemów i pogorszenia stanu psychicznego. Na pewno poczuliśmy to, jak ważne są dla nas żywe relacje z ludźmi, co uważam za znaczące uświadomienie w dobie telefonów komórkowych i internetu. Kontakt online jest dobrym wyjściem, jednak to nie to samo co rozmowa „w realu”. Do komunikatorów online można się przyzwyczaić, ale często pozostaje pewien niedosyt, tęsknota za obcowaniem z drugim człowiekiem” – mówi psycholog Marta Minkiewicz – Korus.
Tęsknota za bliskimi
Tęskniłyśmy za prawdziwym, realnym wsparciem przyjaciół w trudnych momentach. A rozmowa telefoniczna czy przez komunikator nie jest tym samym, co fizyczne towarzystwo przyjaciółki, której chcemy zwierzyć się z problemów. Z pandemicznych refleksji wynika również, że brakuje nam także wspólnej celebracji, która odbywała się najczęściej poprzez małe i większe imprezy, które tak chętnie odwiedzałyśmy w przeszłości.
„W chwilach smutku czy przygnębienia najlepszym lekarstwem często jest dotyk, uścisk, oparcie głowy na ramieniu, świadomość, że ktoś bliski siedzi obok. Kobiece rozmowy pełnią ważną funkcję psychiczną i społeczną. W trakcie plotkowania wytwarza się oksytocyna, ten sam hormon, który powstaje w momencie karmienia piersią czy podczas stosunku seksualnego. Pełni on rolę więziotwórczą. Osoba, z którą plotkujemy staje się nam bliższa. Tak powstają przyjaźnie i znajomości. Nic więc dziwnego, że ciągnie nas do ludzi. Ograniczenie kontaktów społecznych oznacza z pewnością brak imprez czy większych spotkań towarzyskich. Tęsknimy za luzem, wolnością, poczuciem, że jest bezpiecznie, a co najważniejsze za byciem razem – w towarzystwie i okolicznościach, w których czujemy się najlepiej” – dodaje ekspertka.
Wielkie piękno a pandemia
Nawet w czasie pandemii my, kobiety chcemy czuć się piękne – nie chodzi przecież o to, by podobać się innym, ale i – a może przede wszystkim – samej sobie. Nawet najmniejszy modowy detal ma dla nas ogromne znaczenie. Chodzenie w najwygodniejszym dresie w ulubionym kolorze, z czasem zaczyna być nudne. Teraz jedyne na co mamy ochotę to wbicie się w modne ciuchy, cieszenie się sobą i swoim outfitem, nie tylko przed lustrem w domowej sypialni. Wystarczy jeden dodatek w ultramodne kropki, rajstopy z kobiecym delikatnym wzorem lub ulubione kolczyki, by poczuć się lepiej. Nieodłącznym elementem spotkań bliskich sobie kobiet są także modowe ploteczki. Wspólne szperanie w social media, rekomendacje, modowe triki i nowinki to temat, w którym czujemy się świetnie. Zwłaszcza podczas imprez, gdy każda z nas ma na sobie oryginalny i inny niż zazwyczaj outfit… Marka Gabriella, wsłuchując się w potrzeby kobiet, stworzyła na Instargamie (@gabriella_company) konkurs, w którym możesz puścić wodzę imprezowej fantazji. Zadaniem konkursowym jest dodanie postu, w którym uczestnicy opiszą, jak powinna wyglądać ich wymarzona impreza, za którą tęsknią. Wszystko to zilustrowane zdjęciem wystrzałowej stylizacji, w której nie zabraknie kobiecych, przyciągających spojrzenia dodatków - rajstop, pończoch lub skarpetek. Wiele kobiet już dołączyło do zabawy, a zachęcała je do tego w social mediach sama Malwina Wędzikowska – znana stylistka, której profil śledzi blisko 100 tys. osób.
Czas epidemii, z którym przychodzi nam się obecnie mierzyć, budzi w nas tęsknotę przede wszystkim za wolnością, swobodą i cieszeniem się wspólnie spędzanym czasem. A ponieważ wszystko w życiu dzieje się po coś i jest integralną częścią całości, zobaczmy, czego ten moment uczy nas o nas samych.

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle
Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?
Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.