Rusza kolejna edycja „Kawy z mocą pomagania” sieci Circle K
13 grudnia rozpoczęła się akcja „Kawa z mocą pomagania” na stacjach paliw Circle K. W ramach inicjatywy sieć po raz kolejny przekaże 10% zysku ze sprzedaży kawy z kartą programu lojalnościowego EXTRA na wsparcie 116 111, telefonu zaufania prowadzonego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Ubiegłoroczna edycja pozwoliła sfinansować blisko 21 500 połączeń i odpowiedzieć na ponad 800 wiadomości od dzieci i młodzieży poszukujących profesjonalnej pomocy psychologicznej.
Za pośrednictwem bezpłatnego i anonimowego telefonu zaufania pod numerem 116 111 Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę od 15 lat udziela wsparcia psychologicznego dzieciom i młodzieży w trudnej sytuacji życiowej. Przez ten czas konsultanci Fundacji odebrali blisko półtora miliona telefonów, a wspólnie ze służbami ratunkowymi podjęli blisko 5 000 interwencji ratujących życie i zdrowie. Młodzi, kontaktujący się z konsultantami FDDS, najczęściej szukają wsparcia w obszarach takich jak zdrowie psychiczne, relacje z rówieśnikami i w rodzinie, przemoc czy seksualność i dojrzewanie.
Telefon zaufania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę realnie pomaga i pozwala przełamywać obawy przed dzieleniem się swoimi problemami. Z danych organizacji wynika, że odsetek dzieci i młodzieży dzwoniących pod numer 116 111 i mówiących o depresji i obniżonym nastroju wzrósł w 2022 r. o ponad 85%[1] w porównaniu do 2016 r. Warto dodać, że aż 79% dzieci i nastolatków przynajmniej raz w życiu doświadczyło przemocy ze strony rówieśników czy osób dorosłych[2]. Telefon zaufania jest jednym z narzędzi, dzięki którym można pomóc najmłodszym w kryzysie i wesprzeć walkę ze skutkami narastających problemów w obszarze zdrowia psychicznego. Jednak jego funkcjonowanie wymaga stabilności finansowej w długofalowej perspektywie. W związku z tym Circle K w ramach 5. edycji „Kawy z mocą pomagania” po raz kolejny wesprze tak istotną i pomagającą milionom dzieci w Polsce inicjatywę.
Akcja potrwa od 13 grudnia br. do 14 lutego 2024 r. W tym czasie każdy zakup dowolnej kawy wraz z kartą programu lojalnościowego EXTRA przyczyni się do wsparcia telefonu zaufania i tym samym przełoży się na realną pomoc dla dzieci. Po zakończeniu akcji Circle K przekaże 10% zysku ze sprzedaży kawy Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Przekazana kwota przysłuży się do zapewnienia całodobowej pomocy dzieciom i młodzieży w telefonie zaufania 116 111.
– W minionym roku pracownicy telefonu zaufania przeprowadzili blisko 53 000 rozmów i odpowiedzieli na ponad 8 000 wiadomości online od dzieci i młodzieży[3]. To właśnie dlatego po raz kolejny, przy wsparciu naszych klientów, ruszamy z „Kawą z mocą pomagania", aby linia 116 111 nigdy nie zamilkła. Dobrostan i bezpieczeństwo najmłodszych jest nam szczególnie bliskie. Dzięki Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę najmłodsi znajdują profesjonalną pomoc w najtrudniejszych chwilach. Każda zakupiona kawa jest szansą na poprawę ich życia. Wierzymy, że dobra kawa naturalnie towarzyszy ważnym rozmowom, a dzięki naszej akcji ma też moc pomagania. Po raz pierwszy, ponad pięć lat temu, umożliwiliśmy niesienie pomocy za pośrednictwem kawy, co zostało bardzo dobrze odebrane przez klientów, dlatego cieszymy się, że nasza inicjatywa zainspirowała również inne firmy do podobnych działań – mówi Rafał Droździak, szef marketingu i komunikacji w Circle K Polska.
Poprzednia edycja akcji „Kawa z mocą pomagania” na rzecz telefonu zaufania pozwoliła opłacić blisko 1 400 godzin pracy konsultantów, a tym samym odebrać około 2 150 połączeń i odpowiedzieć na ponad 800 wiadomości od dzieci i młodzieży, a także przeprowadzić blisko 200 interwencji w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia.
– Telefon zaufania 116 111 pełni bardzo ważną rolę dla dzieci i młodzieży w Polsce. To bezpłatny, ogólnopolski numer, który jest dostępny dla każdego dziecka, niezależnie od miejsca zamieszkania czy sytuacji życiowej. Jest to bezpieczne miejsce, gdzie dzieci 24 godziny na dobę mogą dzielić się swoimi troskami, obawami czy trudnościami i otrzymać wsparcie od wykwalifikowanych konsultantów. Dlatego akcja „Kawa z mocą pomagania”, której kolejna już edycja będzie wspierać działanie telefonu zaufania 116 111, to dla nas wyraz dużej troski o dobrostan młodych osób. Cieszymy się, że dla Circle K zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży oraz dostęp do profesjonalnej pomocy są równie priorytetowe jak dla nas – mówi Monika Kamińska, rzeczniczka prasowa Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Telefon zaufania jest jednym z działań Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, która już od 1991 roku chroni najmłodszych przed przemocą i wykorzystywaniem seksualnym, zapewniając im oraz ich opiekunom wsparcie, profesjonalną pomoc psychologiczną i prawną. Linia telefonu zaufania jest dostępna 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę dla dzieci i młodzieży. Dzwoniąc pod numer 116 111, mogą porozmawiać o doskwierających im problemach napotykanych w szkole czy w domu rodzinnym związanych z dojrzewaniem, uczuciami, dyskryminacją czy przemocą.
„Kawa z mocą pomagania” to jedna z inicjatyw realizowanych przez Circle K pod hasłem „Pomagamy na okrągło” w ramach firmowej strategii ESG. Przygotowane przez sieć materiały informacyjne promujące akcję mają też na celu popularyzację numeru telefonu zaufania 116 111 i znajdują się na każdej z ponad 400 stacji Circle K w całej Polsce.
Szczegóły akcji są dostępne na stronie internetowej Circle K www.circlek.pl/kawa-z-moca-pomagania.
[1]. https://fdds.pl/o-fundacji/co-nowego-w-fundacji/dzieci-mowia-ze-30-minutowa-rozmowa-z-konsultantem-telefonu-zaufania-116-111-to-najdluzszy-czas-jaki-dostali-od-doroslych.html
[2]. https://fdds.pl/_Resources/Persistent/4/0/d/e/40de383c074981a2c2061800f8a565d2f4d53b55/Raport%20Diagnoza%20Przemocy%20wobec%20Dzieci%202023.pdf
[3]. https://fdds.pl/o-fundacji/co-nowego-w-fundacji/30-wiecej-lekow-130-wiecej-samookaleczen-180-wiecej-mysli-zamiarow-i-prob-samobojczych.html

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle
Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?
Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.