Spotify ogłasza współpracę z UNICEF, by wspierać zdrowie psychiczne
Według danych UNICEF, od początku wojny w Ukrainie ponad 12 milionów uchodźców z tego kraju przekroczyło polską granicę*. By wesprzeć zdrowie psychiczne tych, którzy musieli tego dokonać, i nie tylko, największa na świecie platforma subskrypcji audio rozpoczyna współpracę z UNICEF i startuje z nową sekcją na Spotify, Our Minds Matter.
W ciągu najbliższych trzech lat Spotify we współpracy z UNICEF będzie zapewniać młodym ludziom, w tym uchodźcom i migrantom, dostęp do zaufanych i angażujących programów o tematyce zdrowia psychicznego. Celem Spotify będzie odpowiedź na istotne tematy w tym zakresie, wynikające z trwającej wojny na Ukrainie i rozwój projektu poza tymi zagadnieniami.
Na rozpoczęcie partnerstwa Spotify uruchamia nową sekcję poświęconą zdrowiu psychicznemu i dobremu samopoczuciu młodzieży i uchodźców, Our Minds Matter. Będzie ona dostępna w języku polskim, ukraińskim i angielskim. W jej ramach użytkownicy będą mogli posłuchać muzyki i podcastów stworzonych po to, by zapewnić wsparcie w szeroko rozumianym zakresie zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia. Jednym z celów sekcji jest ułatwienie dostępu do tego typu materiałów. Platforma przygotuje również serię mini podcastów przełamujących stereotypy dotyczące zdrowia psychicznego i zapewni wskazówki, jak radzić sobie ze stanami lękowymi czy pielęgnować zdrowe relacje i wiele innych.
"W Spotify wierzymy, że muzyka i treści audio mogą wspierać zdrowie psychiczne - ale również dostrzegamy, jaką moc ma nasza platforma w dostarczaniu źródeł informacji bezpośrednio do słuchaczy. Jestem dumna z naszego partnerstwa z UNICEF i wszyscy mamy nadzieję, że tworzone przez nas centrum informacji będzie pomocne dla tych, którzy zmagają się z chorobami psychicznymi i szukają pomocy online”. - mówi Federica Tremolada, Managing Director na Europę Wschodnią w Spotify.
To dopiero początek współpracy między Spotify i UNICEF, które zamierzają wspólnie pracować nad tworzeniem, adaptacją, digitalizacją i tłumaczeniem treści dotyczących zdrowia psychicznego. Zainteresowanych zachęcamy do sprawdzenia bloga For The Record, gdzie można znaleźć dodatkowe szczegóły.
Po więcej informacji zapraszamy do kontaktu: press-pl@spotify.com
*Oficjalne dane z dnia 19.06.2023 r., https://www.unicef.org/eca/pl/press_release/dzieci-uciekajace-teraz-przed-wojna-w-ukrainie-sa-bardziej-bezbronne
O Spotify:
Spotify na zawsze zmienił sposób słuchania muzyki, od chwili startu w 2008 roku. Obecnie jest najpopularniejszym na świecie serwisem subskrypcji strumieniowego przesyłania muzyki, który dociera miesięcznie do ponad 515 milionów użytkowników, w tym 210 milionów korzystających z subskrypcji, na ponad 180 rynkach. Umożliwia odkrywanie, zarządzanie i udostępnienie za darmo ponad 100 milionów utworów, w tym ponad 5 milionów tytułów podcastów za darmo. Dzięki Spotify Premium użytkownicy mają również dostęp do dodatkowych funkcji – ulepszonej jakości dźwięku oraz możliwości słuchania utworów i podcastów w trybie offline i bez reklam.

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle
Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?
Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.