Komunikaty PR

Wrzesień to nowy styczeń – dlaczego wraz z nadejściem jesieni odczuwamy większą

2023-08-29  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania Barbora ( 0.08 MB )

Wakacje powoli zmierzają ku końcowi, a błogie lenistwo zastępuje ekscytacja związana z nadchodzącym wrześniem, nieodzownie kojarzącym nam się z powrotem do szkoły. Również dla osób, które już dawno zakończyły swoją ścieżkę edukacyjną, początek jesieni symbolizuje nową energię, motywację i chęć zmiany. Ma to związek z „efektem świeżego startu”, który według badania przeprowadzonego przez Barbora.pl odczuwa co trzeci Polak.


Początek nowego roku kalendarzowego powszechnie znany jest jako czas, kiedy z większym zapałem zabieramy się za osiąganie celów wyznaczonych sobie przy okazji sylwestrowych postanowień. To moment, w którym zapisujemy się na siłownię, zmieniamy dietę, rzucamy nałogi i zaczynamy oszczędzać. Poczucie świeżości i „otwartych drzwi” pozwala nam pozostawić w przeszłości dawne nawyki oraz przyzwyczajenia w myśl hasła „nowy rok, nowa ja!”.

Poczucie zorganizowania, a także motywacja, którą odczuwamy, nie ma jednak nic wspólnego ze styczniem i rozpoczęciem nowego roku. Wzorzec zachowania nazwany przez ekonomistów behawioralnych „efektem świeżego startu” odnosi się do zasady, że nowe nawyki najłatwiej wdrożyć nam w naturalnych punktach przejściowych. Początek zmian może symbolizować okazja, jak urodziny lub czasowy punkt orientacyjny, jak pierwszy dzień miesiąca lub nadejście kolejnej pory roku.

Dla wielu „nowym styczniem” stał się wrzesień, który kojarzony jest z początkiem roku szkolnego i akademickiego. Nawet jeśli szkoła i egzaminy są już za nami, okres ten wciąż kojarzy się z przygotowaniami do nadejścia nowego etapu.

Jesień motywuje do działania

Jesień to początek nowego sezonu, który wydaje się naturalnym czasem na wyznaczanie nowych celów i planowanie ich osiągnięcia. Gdy lato dobiega końca, warto poświęcić trochę czasu i świadomie podejść do ostatnich miesięcy roku. To dobra okazja, żeby pomyśleć o niezbędnych zmianach i nowych przyzwyczajeniach, które zamierzamy wprowadzić.

Badania przeprowadzone przez supermarket spożywczy online Barbora.pl, wykazały, że co trzeci ankietowany wraz z nadchodzącą jesienią odczuwa większą motywację (34%), czuje się bardziej zorganizowany (33,6%) i produktywny (29,7%).

Wiele osób wkracza w ostatni kwartał roku z nowym nastawieniem. Ludzie często spędzają lato na relaksie ze spokojniejszym harmonogramem, a następnie podchodzą do pracy ze „świeżym”, wypoczętym umysłem. Podobnie jak w przypadku wchodzenia w nowy rok, we wrześniu często stawiamy sobie nowe cele i myślimy o nowych sposobach na zwiększenie produktywności. mówi Anita Komar, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Barbora.pl i dodaje Warto korzystać z wszelkich dostępnych udogodnień. W Barbora.pl oferujemy naszym klientom wiele rozwiązań pozwalających na zwiększenie efektywności, ułatwiających planowanie i poprawiających naszą wydajność. Choćby dzięki darmowej dostawie przez 7 dni w tygodniu i opcji zamawiania zakupów, które zostaną dostarczone nawet tego samego dnia, jesteśmy w stanie zaoszczędzić czas normalnie spędzany w kolejkach czy drodze do supermarketu.

Nasze sposoby na wrześniową organizację

Respondenci zapytani o wdrażane nawyki, które mają pomóc im w lepszej organizacji i zwiększeniu produktywności wymieniają przede wszystkim planowanie zakupów (37,5%), robienie list zadań (37,1%) i regularne posiłki (34,5%). Wśród innych odpowiedzi znalazły się również używanie kalendarza lub plannera, planowanie domowego budżetu, wprowadzenie codziennej rutyny, sprzątanie i uprawianie sportu.

Przeprowadzone badania wykazały, że nasze zorganizowanie i towarzyszące mu uczucie motywacji wynika z planowania zakupów i posiłków. To bardzo ważne nawyki, które pozwalają nam nie tylko urozmaicić menu, ale również ograniczają marnowanie żywności. Równie kluczowe jest posiadanie harmonogramu.  Regularne posiłki i przekąski dają więcej możliwości w ciągu dnia, aby dostarczyć naszemu organizmowi energii i składników odżywczych potrzebnych do optymalnego funkcjonowania, pozwalając nam zaangażować się we wszystkie rzeczy, które musimy zrobić w ciągu dnia. – dodaje Anita Komar z Barbora.pl. – Chcąc dobrze przygotować się do wejścia w nowy, jesienny sezon, warto skorzystać z udogodnień oferowanych przez Barbora.pl, takich jak planowanie listy zakupów, czy możliwość zapisania zawartości swojego koszyka. Zachęcamy także do odwiedzenia strony internetowej sklepu i sprawdzenia przepisów przygotowanych przez naszych ekspertów, które mogą zainspirować zdrowe i odżywcze posiłki.

Wrzesień to świetny czas na reset i odnowę. Warto poświęcić ten miesiąc na skupienie się na własnym samopoczuciu, a także na osiągnięciu celów zawodowych i prywatnych, które podczas wakacji zeszły na drugi plan. Dobrze jednak pamiętać, by do wprowadzania nowych nawyków podejść odpowiedzialnie. Stopniowe zmiany pozwolą nam na utrzymanie motywacji i uniknięcie szybkiego wypalenia.


W materiale wykorzystano wyniki badania, przeprowadzonego na zlecenie marki Barbora przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research w lipcu 2023 roku, N = 1000.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Psychologia Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle Biuro prasowe
2024-12-09 | 12:35

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle

W sobotę, 14 grudnia, w godz. 11.00-18.00 wraz z przedstawicielkami „Gryfnych Bajlti” oraz ich podopiecznymi zapraszamy do Parku andlowego Arena w Gliwicach na warsztaty ozdabiania
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-22 | 10:30

Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?

Neuroróżnorodność to pojęcie, które zyskuje na popularności w kontekście współczesnego rynku pracy. Obejmuje osoby o różnych profilach neurologicznych, takich jak autyzm, ADHD, dysleksja czy zespół
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-12 | 10:00

Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany

W świecie technologii zmiany są jedyną stałą. Dla osób zarządzających zespołami IT to nie tylko wyzwanie, ale i szansa – mogą być przewodnikami i przewodniczkami, którzy rozwijają potencjał swoich zespołów.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.