PZPN zaprasza na Wielki Mecz influencerek
Kampania „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku” to inicjatywa Polskiego Związku Piłki Nożnej, promująca kobiecą piłkę nożną. Tym razem PZPN nawiązał współpracę z dwiema twórczyniami internetowymi, których działalność śledzą miliony fanów. Julia Żugaj oraz Lena Pachuc, znana w sieci jako Hejka Tu Lenka, mają okazję przenieść swoją pasję i energię z mediów społecznościowych na stadion, pokazując młodym dziewczynom, że piłka nożna kobiet to nie tylko domena profesjonalnych sportowczyń, ale także przestrzeń do realizacji marzeń, rozwijania talentów i wspólnej zabawy.
Influencerki już niebawem spotkają się na murawie i wcielą się w rolę kapitanek drużyn piłkarskich. Pokierują zespołami dziewczynek w wieku od 8 do 14 lat, które zwyciężyły w dedykowanym konkursie ,,Drużyna Dziewczyn – Wielki Mecz Julii Żugaj vs. Hejka Tu Lenka”. Młode piłkarki będą miały okazję spotkać się z idolkami, by u ich boku spróbować swoich sił w sportowej rozgrywce na murawie jednego z największych stadionów w Polsce. Mecz dziewcząt z udziałem popularnych twórczyń odbędzie się już 29 października o godzinie 11:00 na stadionie Polsat Plus Arena Gdańsk, który obecnie jest domem piłkarskiej reprezentacji Polski kobiet.
Sportowe widowisko z udziałem influencerek to nie jedyne ważne spotkanie dla kobiecej piłki nożnej tego dnia. We wtorek o godzinie 18:00 na stadionie Polsat Plus Arena w Gdańsku odbędzie się mecz barażowy o awans do Mistrzostw Europy Kobiet 2025, w którym reprezentacja Polski zmierzy się z drużyną Rumunii. Bilety na mecz Polska-Rumunia można zakupić na stronie bilety.laczynaspilka.pl.
– Wierzymy, że nadchodzący Wielki Mecz będzie wyjątkowym wydarzeniem dla najmłodszych. Udział tak popularnych twórczyń internetowych jak Julia Żugaj i Hejka Tu Lenka udowadnia, że osoby będące idolami młodego pokolenia chętnie pokazują, iż piłka kobieca to przestrzeń otwarta dla każdego – bez względu na wiek czy dotychczasowe doświadczenie sportowe. Wielki Mecz influencerek to także zapowiedź kolejnego ważnego wydarzenia – meczu barażowego reprezentacji Polski o awans do Mistrzostw Europy Kobiet 2025. Reprezentantki naszego kraju zmierzą się z drużyną Rumunii. Serdecznie zapraszamy na stadion Polsat Plus Arena w Gdańsku na oba wydarzenia – mówi Zbigniew Bartnik, przewodniczący Komisji ds. Piłkarstwa Kobiecego PZPN, członek Zarządu PZPN.
Każdy, kto zakupi bilet na mecz Polska-Rumunia, zyska możliwość odebrania bezpłatnej wejściówki na Wielki Mecz influencerek. Kibice będą mogli pobrać ją na stronie stadionu Polsat Plus Arena Gdańsk. Liczba miejsc na to wydarzenie jest jednak ograniczona.
Kampania ,,Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku”
Wielki Mecz to kolejny element kampanii Polskiego Związku Piłki Nożnej pod hasłem „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku”, która ma na celu zmienić stereotypowe postrzeganie roli dziewcząt w sporcie, a szczególnie w piłce nożnej. W ramach kampanii działa strona druzynadziewczyn.pl, na której można znaleźć m.in. poradniki dla rodziców, mapę klubów i drużyn dla dziewczyn oraz listę osób odpowiedzialnych za piłkę nożną kobiet w danym województwie. W ramach kampanii powstał również spot, a w 2024 roku odbyły się festiwale piłkarskie dla dziewczyn w każdym województwie.
Znamy oficjalny medal i koszulkę 34. Biegu Niepodległości
Reprezentacja Polski na Mistrzostwach świata karate w Hiszpanii
Motorola i Trefl Sopot startują z inicjatywą „Bouncing For Good”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Martyna Wojciechowska: Sztuczna inteligencja zastępująca dziennikarzy i artystów to niepokojący trend. To prowadzi do dezinformacji
Zdaniem dziennikarki należy podchodzić do sztucznej inteligencji z dużą ostrożnością. Uważa, że technologia powinna współpracować z ludźmi, ale nie wykluczać ich z danych obszarów. Może być traktowana jako narzędzie, a nie zastępca człowieka. Brakuje jej bowiem empatii, zdolności do zrozumienia i wyrażania emocji, a także nie wie, co to odpowiedzialność za słowo.
Media
Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
Kiedy wystartowała nowa odsłona programu „Pytanie na śniadanie”, to w centrum uwagi widzów znalazły się nie tylko rozmowy prowadzących z gośćmi, ale także aranżacja niezwykle stylowego studia. Gospodyni programu ma nadzieję, że ta przestrzeń zostanie doskonale wykorzystana przez realizatorów, ponieważ stwarza ogromne możliwości. Zaznacza też, że jej samej do gustu szczególnie przypadła kolorystyka ścian imitująca surowy beton.
Ochrona środowiska
Ochrona krajobrazu mało istotna w nowych inwestycjach. Mazurskie gminy chcą to zmienić
Według danych GUS w ubiegłym roku Warmię i Mazury odwiedziło blisko 1,3 mln turystów. Ta liczba ciągle rośnie, podobnie jak presja antropogeniczna i urbanizacyjna na ten region. Jak wynika z badań IBRiS, zarówno mieszkańcy, jak i turyści obawiają się, że może ona stanowić zagrożenie dla walorów przyrodniczych i krajobrazowych Mazur. Zrównoważony rozwój regionu wymaga świadomego planowania i szerokiej współpracy m.in. pomiędzy lokalnymi władzami i mieszkańcami, inwestorami oraz architektami i planistami, którzy dysponują odpowiednimi narzędziami ochrony i kształtowania krajobrazu.