Komunikaty PR

Randki w dużym mieście. Według 86% wspólny powrót taksówką jest romantyczny!

2023-02-10  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.12 MB )

Według 86% Polaków wspólny powrót taksówką jest postrzegany jako romantyczne zwieńczenie randki, a według blisko 2/3 z nich to dobra okazja do pierwszego pocałunku. 30% mieszkańców polskich miast wyznaje, że przeżyło romantyczne chwile ze swoją parą, wracając taksówką z randki. Z okazji zbliżającego się święta zakochanych superaplikacja mobilności miejskiej FREENOW przeprowadziła badanie wśród mieszkańców polskich miast, które potwierdziło, że taksówki są nieodłącznym elementem randkowania wśród prawdziwych miastocholików.

 

Jak wynika z raportu “Randkowanie i mobilność miejska. FREENOW 2023[1]”, według 30% Polaków najbardziej romantycznym polskim miastem jest Kraków, drugie miejsce zajmuje Trójmiasto (18%), a trzecie - Wrocław (15%). Według ankietowanych, absolutnym “must have” randkowania w mieście są trzy rodzaje aplikacji - randkowa (według 20% badanych), następnie komunikator, a trzecie miejsce w tym zestawieniu zajmują aplikacje taxi, jako sposób dojazdu na randkę.

 

Badanie FREENOW wykazało także, że wybór sposobu dojazdu na randkę ma istotny wpływ na pierwsze wrażenie o drugiej osobie. Według 61% badanych, pozytywnie odbierane jest pojawienie się własnym samochodem, dla co drugiego mieszkańca miast - taksówką, a co trzeci wskazuje w tym kontekście motor lub skuter. Korzystanie z transportu publicznego lub carsharingu według ponad połowy badanych jest odbierane neutralnie. Według 30% badanych niemile widziane jest natomiast wybranie się na randkę hulajnogą lub rowerem, co pozwala sądzić, że pary na randki wolą wybierać środki transportu, którymi mogą poruszać się wspólnie.

 

Badanie FREENOW poruszyło także wątek zamówienia i płacenia za taksówkę na randce. Według 84% ankietowanych sam fakt zamówienia jej dla kogoś jest mile widzianym gestem po zakończonym spotkaniu. Co 4 osoba uważa, że wspólny przejazd to okazja do kontynuowania rozmowy lub wykonania kolejnego kroku. Nic dziwnego zatem, że dla ponad 2/3 Polaków przejazd taksówką to także doskonała okazja na pierwszy pocałunek. Blisko połowa badanych wskazuje także, że to dobra okazja do zaoszczędzenia pieniędzy.

 

Opinie mężczyzn i kobiet na temat płacenia za przejazd nieco się różnią - aż 70% mężczyzn uważa, że to w ich gestii i żaden z nich nie wskazał, że powinna płacić kobieta. 40% ankietowanych kobiet potwierdziło, że wypada, by zrobiła to płeć przeciwna, jednak 13% z nich woli płacić za siebie. Co ciekawe, to panie są bardziej skłonne by podzielić rachunek na pół, opcję tę wybrałaby już 1 na 4 kobiet, przy czym tylko 1 na 10 mężczyzn. Bardziej chętne na współdzielenie płatności są natomiast osoby w przedziale 18-25 lat - ponad 30% ankietowanych z tej grupy zgodziłoby się na takie rozwiązanie.

 

FREENOW sprawdziło także, dlaczego niektóre osoby (aż 40% badanych), chętnie zwierzają się kierowcom taksówek ze swoich sercowych spraw. Ponad połowa respondentów przyznaje, że kierowcy są obcymi osobami, które nie oceniają. Niemal 1 na 4 badanych podkreśla, że taksówkarze na co dzień obserwują wiele interakcji międzyludzkich, w tym te między parami. Ponad 1 /3 ankietowanych natomiast zwróciło uwagę na to, że często za kierownicą siedzą osoby otwarte na wszelkie rozmowy, do tego empatyczne oraz z ogromnym dystansem. Dlatego pasażerowie bez obaw opowiadają im nawet najdrobniejsze szczegóły ze swojego życia, w tym z przygód randkowych.

 


[1]Badanie “Randkowanie i mobilność miejska. FREENOW 2023” przeprowadzone zostało przez Instytut Badawczy Kantar dla FREENOW, w formie ankiety internetowej, wśród 500 mieszkańców polskich miast, w różnym wieku i różnej płci, w styczniu 2023 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Psychologia Motywacja do dokonywania pozytywnych zmian Biuro prasowe
2024-07-30 | 15:00

Motywacja do dokonywania pozytywnych zmian

Czy zdarza ci się, że brakuje ci motywacji do działania? Czy masz trudności z realizacją swoich celów? Czy czujesz się czasem bezsilny i zniechęcony? Jeśli tak, to nie jesteś sam.
Psychologia Sesja pomocy wyjścia z kryzysu - rozmowa jako wstęp do rysowania NeuroGrafiki
2024-07-30 | 12:00

Sesja pomocy wyjścia z kryzysu - rozmowa jako wstęp do rysowania NeuroGrafiki

Wyobraź sobie, że siedzisz na krawężniku po ciężkim wypadku, w którym ktoś zginął. Jesteś w szoku. Tkwisz w tunelu rozpaczy. Twoje życie wisi na włosku, a ty nie widzisz
Psychologia Dobre rady - jak je dawać?
2024-07-24 | 13:35

Dobre rady - jak je dawać?

  Nasze dobre intencje i chęć pomocy, gdy udzielamy porad w trudnych sytuacjach nie zawsze są odbierane przez innych tak, jakbyśmy tego sobie życzyli. Trener mentalny, Daniel Janik

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Beata Pawlikowska: Wiele razy planowałam życie w różnych miejscach z dala od Polski. Kupiłam nawet kawałek dżungli w Amazonii

Podróżniczka zaznacza, że choć do tej pory przemierzyła świat wzdłuż i wszerz, odwiedzając wiele nietuzinkowych zakątków, to najbardziej ze wszystkich ukochała sobie dżunglę amazońską. Ma do tego miejsca ogromny sentyment, lubi tam wracać i ładować życiowe akumulatory. Jak zaznacza, przebywanie wśród Indian, którzy są niezwykle dobrzy, prawdomówni i uczciwi, przywraca jej wiarę w ludzi i w lepszy świat. Beata Pawlikowska cieszy się również z tego, że kiedyś udało jej się kupić kawałek dżungli i ten wyjątkowy nabytek ma dla niej szczególne znaczenie.

Handel

Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE

Z najnowszego raportu „Kosmetyczna Polska”, który opublikowano po siedmiu latach od poprzedniego raportu o stanie sektora, wynika, że krajowa branża kosmetyczna jest w dobrej kondycji, z roku na rok się rozwija, a jej znaczenie zarówno dla polskiej gospodarki, jak i eksportu rośnie. Zmieniają się odbiorcy polskich kosmetyków, co związane jest z brexitem i sankcjami nałożonymi na Rosję. Prognozy zakładają dalszy wzrost wartości sektora, jednak stoi przed nim wiele wyzwań, z których najważniejsze dotyczą implementacji przepisów Europejskiego Zielonego Ładu.

Ochrona środowiska

Ocieplenie się klimatu oznacza poważne zmiany leśnego ekosystemu. Sosny, świerki czy modrzewie będą stopniowo zastępowane innymi gatunkami

Sosna zwyczajna, świerk pospolity, modrzew europejski i brzoza brodawkowata zajmują dziś 75 proc. powierzchni lasów w Polsce. Te cztery gatunki są najbardziej wrażliwe na wzrost temperatury i jego pośrednie skutki. Wielomiesięczne okresy suszy i gwałtowne huragany osłabiają drzewostany, które następnie padają ofiarą patogenów pojawiających się w naszym klimacie. – Nie grozi nam wylesienie, tylko wyparcie jednych gatunków przez inne. W konsekwencji czeka nas rewolucyjna zmiana ekosystemów – ocenia przyrodnik, dr hab. Krzysztof Świerkosz, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego.