Komunikaty PR

Razem raźniej – także w kuchni! Wyniki badania na zlecenie marki FRoSTA

2021-03-24  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 1.62 MB )

Po prawdziwej, śnieżnej, mroźnej zimie, nastał marzec! Nie tylko miesiąc astrologicznej wiosny, ale i miesiąc płci pięknej – ze względu na przypadający wtedy Dzień Kobiet. Kobiety pełnią na co dzień wiele ról i troszczą się o wiele spraw, więc to dobry pretekst, by mogły pomyśleć wreszcie o sobie. Tym bardziej, że wyniki badań na zlecenie marki FRoSTA, pokazują zauważalny wzrost zaangażowania mężczyzn w obowiązki domowe[1].

Jak Polacy dzielą się obowiązkami domowymi?

Przygotowanie obiadu? Robienie codziennych małych zakupów oraz planowanie tych większych? A może sprzątanie? Kto najczęściej zaangażowany jest w ich realizację? Mimo, iż kobiety nadal wiodą prym w dbaniu o ognisko domowe, to na przestrzeni dwóch lat można zaobserwować rosnący trend jeszcze częstszego włączania się mężczyzn w wykonywanie obowiązków domowych - zwłaszcza tych związanych z gotowaniem i robieniem zakupów. Ponad 38% Panów zdeklarowało, że uczestniczy w ich organizacji.

Największy wzrost, w stosunku do 2019 roku, zauważono w sferze planowania zakupów. Wcześniej 32% mężczyzn brało czynny udział w procesie zakupowym, teraz ta liczba oscyluje na poziomie 38%. Wykonywanie dużych zakupów zdeklarowało 38% Panów, a tych mniejszych – 39%. Panowie, najwyższy czas wziąć torbę w rękę i zwiększyć tą liczbę!

Jeśli chodzi o kulinaria, to widzimy zrównoważony wzrost. W przypadku przyrządzania posiłków liczba ta podskoczyła do 38%.

W roku 2019 blisko 50% kobiet zdeklarowało planowanie i wykonywanie dużych zakupów. Obecnie na tym polu widzimy wyraźny spadek – o 10%. Czy spowodowane jest to tym, że Panowie polubili zakupy? A może tym, że na rynku pojawia się coraz więcej smacznych i pełnowartościowych posiłków, które wystarczy tylko podgrzać? Stawiamy na to drugie! Widać to również w wynikach badania. Polacy polubili mrożone dania gotowe. Za smaczne uznaje je 63% ankietowanych osób.

Mężczyzno, przejmij stery w kuchni!

Każdy uwielbia dobre jedzenie. Jednak, przygotowywanie kulinarnych specjałów, nie jest mocną stroną każdego. Dlatego, jeśli nie czujesz się kulinarnym mistrzem, a chcesz smacznie zaskoczyć bliskich, postaw na gotowe dania FRoSTY. Tym bardziej, że dzięki nim, możecie udać się w kulinarną podróż na przykład do orientalnej Azji, próbując soczystego kurczaka z makaronem w stylu azjatyckim i warzywami przyprawionymi sosem sojowym. Na waszym talerzu może też zagościć słoneczny Meksyk. Wystarczy sięgnąć po danie w stylu meksykańskim z kurczakiem, warzywami i ryżem. Kolory krajów śródziemnomorskich odnajdziecie zaś w pysznej paelli, gyrosie czy makaronie z łososiem. Nic tylko chwycić za widelec i rozkoszować się smakiem, bez tradycyjnego „stania przy garach”.

Podsumowując, niezmiernie cieszy fakt, iż w gospodarstwach domowych następuje równouprawnienie w kwestii realizacji obowiązków. Dzięki temu, każdy z partnerów ma więcej czasu na realizację swoich potrzeb. Dania mrożone mogą stanowić duże ułatwienie w przygotowywaniu codziennych posiłków zarówno przez panów, jak i panie. W szybki i prosty sposób przygotujemy smaczny i wartościowy posiłek – a wariantów od FRoSTY jest tak wiele, że każdy odnajdzie swój ulubiony smak!

[1] Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel w dwóch falach: I fala: w dniach 12.02-16.02.2019; II fala: w dniach 23.02-24.02.2021.

Informacje o firmie:

FRoSTA to marka żywności mrożonej, obecna na polskim rynku od 1998 roku. W ofercie firmy znajdują się produkty z ryb, mieszanki warzywne, dania gotowe, burgery oraz produkty z kurczaka. Zgodnie z polityką marki 100% naturalnego smaku! FRoSTA nie stosuje dodatków do żywności. Wszystkie produkty rybne FRoSTY posiadają niebieski certyfikat MSC. Gwarantuje on, że ryby w produktach FRoSTY pochodzą ze zrównoważonych łowisk. FRoSTA. Smaczna i prosta.

 Kontakt dla mediów:

Agata Zielińska
FRoSTA
e-mail: agata.zielinska@frosta.pl

Karolina Kraśnicka
LoveBrands Relations
e-mail: karolina.krasnicka@lbrelations.pl

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.