Relacja: Grand Prix Polskiej Organizacji Darta w Tarnowie Podgórnym

Martyna Dziopak
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Dart, czyli gra w rzutki, staje się w Polsce coraz bardziej popularną dyscypliną, o czym świadczy rosnąca społeczność wokół tego sportu i coraz więcej profesjonalnych zawodów. Od 8 do 10 marca w Hotelu 500 w Tarnowie Podgórnym, nieopodal Poznania, miała miejsce 3. i 4. edycja Turniejów Grand Prix Polskiej Organizacji Darta, podczas której odbył się także turniej kwalifikacyjny do Superbed Poland Darts Masters 2024. Weekend z dartem przyciągnął do hotelu ok. 270 zawodników.
Dart to gra, której celem jest trafianie lotkami w tarczę zawieszoną na ścianie według ustalonych zasad. Rozrywka ta wywodzi się z tradycji lokalowej i jest kojarzona głównie z krajami wyspiarskimi oraz ze Stanami Zjednoczonymi, choć niektóre źródła wskazują, że sport ten uprawiali już wieki temu wojownicy, którzy szukali sposobu na zagospodarowanie czasu pomiędzy kolejnymi bitwami. Przez ostatnie lata z niezobowiązującej atrakcji towarzyszącej weekendowym wyjściom do pubów gra w darta przerodziła się w profesjonalny sport, który przyciąga coraz większą liczbę zawodników oraz sympatyków śledzących kolejne rozgrywki.
W Polsce dart pozostaje wciąż niszową dyscypliną, jednak z roku na rok społeczność entuzjastów darta rośnie w dynamicznym tempie. Powiększa się liczba profesjonalnych organizacji skupionych wokół tego sportu, jak i mapa turniejów i rozgrywek o lokalnym i międzynarodowym zasięgu. O rosnącej popularności darta świadczy chociażby fakt, że największe ogólnopolskie zawody odbywają się zwykle przy komplecie publiczności.
Duże emocje podczas turnieju w Tarnowie Podgórnym
Jedną z najbardziej znanych organizacji działających w naszym kraju jest Polska Organizacja Darta. To właśnie pod jej skrzydłami odbyły się w ostatni weekend Ogólnopolskie Turnieje Grand Prix. Od 8 do 10 marca, w należącym do grupy J.W. Construction Hotelu 500 w Tarnowie Podgórnym, odbywały się kolejne turnieje rankingowe i kwalifikacyjne w różnych kategoriach. Wzięło w nich udział w sumie ok. 270 zawodników z całej Polski.
Piątek należał do najbardziej emocjonujących dni weekendowych rozgrywek. To właśnie 8 marca miał miejsce turniej kwalifikacyjny do PDC Superbet Poland Darts Masters 2024. To jedno z najważniejszych wydarzeń w roku dla społeczności darta, które odbędzie się już w czerwcu w Gliwicach. Po piątkowych zmaganiach finalnie weźmie w nim udział Sebastian Białecki. W dniu święta wszystkich kobiet przeprowadzony został także turniej w kategorii deblowej kobiet, w którym zwyciężyła para Aleksandra Walczuk wraz z Weroniką Bądaruk.
Przez całą sobotę odbywał się turniej III Grand Prix Polski w kategorii męskiej i żeńskiej, a także II Grand Prix Juniorów. W tym dniu pierwsze trzy miejsca wśród mężczyzn zdobyli: Krzysztof Kciuk, Sebastian Białecki oraz Artur Podsada i Mirosław Grudziecki. Na podium w turnieju kobiet znalazły się: Aleksandra Grzesik-Żyłka, Karolina Olczyk oraz Ewelina Modrzejewska i Weronika Bądaruk. Z kolei wśród najmłodszych zawodników najlepsi byli: Jakub Malczewski, Franciszek Kalinka oraz Michał Sanecki i Kazimierz Pawłowski.
Niedzielna walka w kategoriach pań i panów toczyła się o zwycięstwo w turnieju IV Grand Prix Polski. Zgodnie z wynikami końcowymi zwycięzcami zostali w kategorii męskiej kolejno: Tytus Kanik, Krzysztof Engel oraz Witold Lewandowski i Mirosław Grudziecki. Natomiast w kategorii żeńskiej pierwszy trzy miejsca należały do: Renaty Słowikowskiej, Eweliny Modrzejewskiej, oraz Aleksandry Białeckiej i Małgorzaty Markowskiej.
Zwycięzcy zawodów w poszczególnych kategoriach otrzymali puchary, medale oraz nagrody rzeczowe.
- Nasz hotel kolejny raz gości uczestników rozgrywek w darta. Z roku na rok przybywa zarówno samych uczestników, jak i emocji związanych z turniejowymi potyczkami. Cieszymy się, że możemy być tego częścią. Dart jest naprawdę ciekawą dyscypliną gromadzącą wokół siebie wartościową społeczność zawodników, której rozwój śledzimy z ogromną sympatią - mówi Anna Operacz, Dyrektor Hotelu 500 w Tarnowie Podgórnym, należącym do Grupy J.W. Construction.
J.W. Construction to jeden z największych i najbardziej znanych polskich deweloperów mieszkaniowych z ponad 30-letnim doświadczeniem na rynku nieruchomości. Firma może pochwalić się liczbą ponad 35 tysięcy sprzedanych mieszkań oraz ponad 600 domów w Warszawie, Katowicach, Łodzi, Gdyni, Krakowie, Poznaniu i Szczecinie, a także poza krajem. W portfolio JWC znajdują się także nieruchomości aparthotelowo-komercyjne, jak Wola Invest czy Jerozolimskie Invest w Warszawie oraz obiekty hotelowe: kompleks Czarny Potok Resort&Spa w Krynicy Zdroju, Hotel Dana w Szczecinie czy sieć Hoteli 500 nad Zegrzem, w Tarnowie Podgórnym oraz w Strykowie. J.W. Construction ma także w swojej grupie kapitałowej własną spółkę wykonawczą oraz fabrykę w Tłuszczu. Więcej informacji na temat firmy oraz aktualnie realizowanych inwestycji można znaleźć na stronie www.jwc.pl.

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.