Komunikaty PR

Rosa Challenge Tour – gwiazdy światowego golfa zawitają do Polski

2024-05-30  |  01:00
Biuro prasowe

W ostatni weekend sierpnia w Rosa Golf Club, w Konopiskach k. Częstochowy, będziemy podziwiać międzynarodowe grono profesjonalnych golfistów. 156 zawodników Challenge Tour będzie walczyć o zwycięstwo w turnieju i wysoką pozycję w rankingu. Pula nagród wyniesie 270 000 euro.

Challenge Tour to profesjonalny cykl turniejów, będący przepustką do światowej kariery w zawodowym golfie. Startowali tu najbardziej utytułowani golfiści jak Brooks Koepka, Tommy Fleetwood, Henrik Stenson, Martin Kaymer czy najlepszy polski golfista, Adrian Meronk.

„Od lat brakowało nas w europejskim golfie. Dlatego uznałem, że dobrze byłoby dołączyć do Challenge Tour. Ostatnie turnieje z tego cyklu organizowane w naszym kraju, odbyły się 15 lat temu. W międzyczasie wiele się w polskim golfie zmieniło. Świętowaliśmy ogromny sukces Adriana Meronka, podziwialiśmy świetne występy Mateusza Gradeckiego, a teraz możemy kibicować Dorocie Zalewskiej w Ladies European Tour. Liczę, że organizacja Rosa Challenge Tour da kolejny impuls do rozwoju golfa w Polsce.­­– mówi Arkadiusz Muś, Prezes Zarządu Press Glass, organizator turnieju i właściciel Rosa Golf Club.

Rosa Challenge Tour rozpocznie się 29 sierpnia, a zakończy 1 września. Wydarzenie poprzedzą turnieje eliminacyjne, w których stawką będą dzikie karty. Podczas Rosa Challenge Tour Challenger (7.07.2024) do zdobycia będzie 5 miejsc, w tym jedno gwarantowane dla najlepszego polskiego zawodnika. Prawo do udziału w Rosa Challenge Tour otrzyma też zwycięzca cyklu Race to Rosa PGA Polska Tour, a także najlepszy polski junior wyłoniony w cyklu turniejów 5 Stars.

Szansa dla polskiego golfa

W 2024 roku w ramach Challenge Tour obywa się łącznie 29 wydarzeń w 18 krajach. Polska edycja będzie rozgrywana w drugiej części sezonu, co jest zapowiedzią emocjonującej rywalizacji. Dla wielu zawodników będzie to bowiem kluczowy moment w walce o wysoką pozycję w rankingu. 

Zawody z cyklu Challenge Tour to ogromna szansa dla polskiego golfa. Jak powiedział  Jamie Hodges, Dyrektor Challenge Tour, „organizacja Rosa Challenge Tour może otworzyć przed Polską drzwi do światowej ligi golfa i zainspirować kolejne pokolenie gwiazd”.

Polscy reprezentanci

Podczas Rosa Challenge Tour Polskę reprezentować będzie wielu utalentowanych graczy. Obok Mateusza Gradeckiego, najbardziej utytułowanego zawodnika Challenge Tour, zagrają  Alejandro Pedryc, Michał Bargenda, Oskar Zaborowski, Maksymilian Biały, Jan Rybczyński, Nikolas Tymiński oraz Antoni Hawkins.

Wyzwanie na wielu polach

Rosa Challenge Tour to także bardzo duże i wymagające wydarzenie pod względem organizacji. Do Polski przyjedzie 156 golfistów, caddiech oraz kibice z różnych stron świata. Dyrektorem turnieju Będzie Ed Johnson. Organizatorzy turnieju nie tylko muszą sprostać wszystkim wymaganiom Challege Tour, ale chcą także sprawić, by polska edycja byłą jedną z najlepszych w sezonie.

 „Choć mamy ponad 30-letnie doświadczenie w organizacji wydarzeń sportowych o najwyższej randze,  Rosa Challenge Tour jest dla nas sporym wyzwaniem. Zespół do obsługi wydarzenia już na tym etapie liczy kilkadziesiąt osób. Dodatkowo potrzebujemy aż 100 wolontariuszy wspierających organizację turnieju. To pokazuje skalę tego przedsięwzięcia. Stawiamy sobie jednak za punkt honoru, by polska edycja pozytywnie wyróżniała się na tle innych. – mówi Łukasz Tomkiewicz, Prezes Zarządu V5 Group, współorganizatora wydarzenia.

Wolontariusze

Wszystkie osoby, które chcą wspierać  organizację Rosa Challenge Tour, mogą zgłaszać się poprzez stronę www.rosa.golf.

Strefa kibica i bilety

Podczas Rosa Challenge Tour nie zabraknie atrakcji dla kibiców. Zostanie zorganizowana dla nich specjalna strefa.

Bilety na Rosa Challenge Tour można nabyć poprzez serwis e-bilet. Sprzedaż rusza 1 czerwca.  Posiadacze kart handicapowych  Polskiego Związku Golfa mogą liczyć na blisko 70% zniżki. Warto pospieszyć się z zakupem, ponieważ na każdy dzień dostępne jest jedynie 700 wejściówek.

Wydarzenia towarzyszące

Oprócz samego turnieju w Rosa Golf Club odbędą się też wydarzenia towarzyszące. Tydzień rozpocznie juniorski pro-am, który  odbędzie się w 26 sierpnia. Wtorek (27 sierpnia)  to dzień treningowy z udziałem mediów. Natomiast w środę (28.08.204) odbędzie się Pro-Am z udziałem sponsorów i gości.

Harmonogram turnieju

Turniej główny rozpocznie się w czwartek, 29 sierpnia. Po drugiej rundzie w piątek, 30 sierpnia nastąpi cut i do rund finałowych w sobotę i w niedzielę  przejdzie 60 najlepszych zawodników. 1 września poznamy zwycięzcę Rosa Challenge Tour.

Inna piłka, te same emocje

W promocję Rosa Challenge Tour zaangażował się również Michał Probierz, Selekcjoner Reprezentacji Polski w piłce nożnej, prywatnie wielki fan golfa. 

Golf jest dla mnie odskocznią od piłki nożnej. Jest sportem, który pozwala się zrelaksować i wyciszyć. Uczy również pokory. Polecam każdemu.”– powiedział podczas konferencji poświęconej Rosa Challenge Tour.

Challenge Tour – międzynarodowy cykl turniejów, będący platformą dla młodych gwiazd golfa z całego świata.  Od czasu pierwszych zawodów w 1989 roku został rozegrany w 50 krajach. Uczestnicy turniejów mają szansę na atrakcyjne nagrody. Do tej pory 198  różnych zawodników występujących w Challenge Tour wygrało  w sumie 13 majorów, a  581 razy triumfowało w DP World Tour.

Rosa Golf Club – to jedno z najpiękniejszych, 18-dołkowych pól golfowych w Polsce, zaprojektowane zgodnie ze standardami USGA przez Hansa Georga Erhardta. Kompleks typu parkland powstał w 2004 roku w Konopiskach pod Częstochową. Pole zachwyca różnorodnymi gatunkami drzew i krzewów oraz licznymi akwenami wodnymi. Rosa Golf Club to doskonale wyposażony obiekt, oferujący 80 stanowisk driving range oraz tereny treningowe. Na polu organizowane są wysokiej rangi turnieje, a w 2024 roku odbędą się zawody z cyklu Challenge Tour – Rosa Challenge Tour.

Press Glass – to firma z 30-letnim doświadczeniem przetwarzająca szkło dla budownictwa. Jest uznanym dostawcą szyb zespolonych do konstrukcji fasad najbardziej rozpoznawalnych budynków w Europie i USA. Firma Press Glass znana jest z wysokiej jakości produktów, innowacyjności oraz zaangażowania w rozwój technologii przetwórstwa szkła.Firma posiada 15 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w Polsce, Chorwacji, Wielkiej Brytanii, Litwie oraz w Stanach Zjednoczonych. Budynek siedziby, wielokrotnie nagradzany w konkursach architektonicznych, znajduje się przy polu golfowym Rosa Golf Club w Konopiskach k. Częstochowy.

V5 GROUP – agencja komunikacji marketingowej z ponad 30-letnim doświadczeniem, która specjalizuje się w strategii, Public Relations oraz budowaniu relacji. Zrealizowała ponad 1000 projektów dla czołowych marek z wielu sektorów. Od kilku lat mocno angażuje się w projekty golfowe, kreując i organizując wydarzenia oraz projekty dopasowane do strategii biznesowych swoich Klientów. Jest też wydawcą Magazynu PGA Polska i organizatorem wielu turniejów oraz dystrybutorem marki Cutter&Buck.

 

Patron główny turnieju:

Press Glass

Partnerzy:

Newport Logistics Fund, Intratel  Dell Technologies

Partnerzy wpierający:

Aluprof

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Pracownicy wiedzą, jak żyć zdrowo, ale czy mają na to siłę? Biuro prasowe
2024-07-23 | 10:00

Pracownicy wiedzą, jak żyć zdrowo, ale czy mają na to siłę?

Polacy zdają sobie sprawę ze znaczenia aktywności fizycznej, jednak mimo to większość z nas nie spełnia zaleceń WHO w tym zakresie. Co ciekawe, powodem nie zawsze jest brak czasu, a
Sport Janusz Walczuk w formacie Czas Decyzji powered by G-SHOCK na kanale Meczyki
2024-07-22 | 12:00

Janusz Walczuk w formacie Czas Decyzji powered by G-SHOCK na kanale Meczyki

Na kanale YouTube @Meczyki1 pojawia się nowy format Czas Decyzji powered by G-SHOCK, w którym Janusz Walczuk, ambasador marki G-SHOCK i Radosław Przybysz zaproszą najciekawszych ludzi ze
Sport ASICS i World Athletics łączą siły w szczytnym celu
2024-07-17 | 13:30

ASICS i World Athletics łączą siły w szczytnym celu

Warszawa, obok stolicy Nigerii Lagos, jest jednym z dwóch miast na świecie zaangażowanych w projekt Running For Clean Air. Głównym celem inicjatywy prowadzonej przez World

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Konsument

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie potrzebuje konkretnych regulacji – podkreślają eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. I liczą, że pojawią się one zarówno na forum krajowym, jak i unijnym. Dziś tymczasowe rozporządzenie, wprowadzając odstępstwo od przepisów UE dotyczących prywatności, daje platformom internetowym możliwość dobrowolnego wykrywania materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci. Nowe propozycje przepisów na forum zakładają jednak, że zmieni się to w obowiązek. To budzi szereg pytań o prywatność i potencjalne nadużycia.

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.