Rosa Challenge Tour – gwiazdy światowego golfa zawitają do Polski
W ostatni weekend sierpnia w Rosa Golf Club, w Konopiskach k. Częstochowy, będziemy podziwiać międzynarodowe grono profesjonalnych golfistów. 156 zawodników Challenge Tour będzie walczyć o zwycięstwo w turnieju i wysoką pozycję w rankingu. Pula nagród wyniesie 270 000 euro.
Challenge Tour to profesjonalny cykl turniejów, będący przepustką do światowej kariery w zawodowym golfie. Startowali tu najbardziej utytułowani golfiści jak Brooks Koepka, Tommy Fleetwood, Henrik Stenson, Martin Kaymer czy najlepszy polski golfista, Adrian Meronk.
„Od lat brakowało nas w europejskim golfie. Dlatego uznałem, że dobrze byłoby dołączyć do Challenge Tour. Ostatnie turnieje z tego cyklu organizowane w naszym kraju, odbyły się 15 lat temu. W międzyczasie wiele się w polskim golfie zmieniło. Świętowaliśmy ogromny sukces Adriana Meronka, podziwialiśmy świetne występy Mateusza Gradeckiego, a teraz możemy kibicować Dorocie Zalewskiej w Ladies European Tour. Liczę, że organizacja Rosa Challenge Tour da kolejny impuls do rozwoju golfa w Polsce.– mówi Arkadiusz Muś, Prezes Zarządu Press Glass, organizator turnieju i właściciel Rosa Golf Club.
Rosa Challenge Tour rozpocznie się 29 sierpnia, a zakończy 1 września. Wydarzenie poprzedzą turnieje eliminacyjne, w których stawką będą dzikie karty. Podczas Rosa Challenge Tour Challenger (7.07.2024) do zdobycia będzie 5 miejsc, w tym jedno gwarantowane dla najlepszego polskiego zawodnika. Prawo do udziału w Rosa Challenge Tour otrzyma też zwycięzca cyklu Race to Rosa PGA Polska Tour, a także najlepszy polski junior wyłoniony w cyklu turniejów 5 Stars.
Szansa dla polskiego golfa
W 2024 roku w ramach Challenge Tour obywa się łącznie 29 wydarzeń w 18 krajach. Polska edycja będzie rozgrywana w drugiej części sezonu, co jest zapowiedzią emocjonującej rywalizacji. Dla wielu zawodników będzie to bowiem kluczowy moment w walce o wysoką pozycję w rankingu.
Zawody z cyklu Challenge Tour to ogromna szansa dla polskiego golfa. Jak powiedział Jamie Hodges, Dyrektor Challenge Tour, „organizacja Rosa Challenge Tour może otworzyć przed Polską drzwi do światowej ligi golfa i zainspirować kolejne pokolenie gwiazd”.
Polscy reprezentanci
Podczas Rosa Challenge Tour Polskę reprezentować będzie wielu utalentowanych graczy. Obok Mateusza Gradeckiego, najbardziej utytułowanego zawodnika Challenge Tour, zagrają Alejandro Pedryc, Michał Bargenda, Oskar Zaborowski, Maksymilian Biały, Jan Rybczyński, Nikolas Tymiński oraz Antoni Hawkins.
Wyzwanie na wielu polach
Rosa Challenge Tour to także bardzo duże i wymagające wydarzenie pod względem organizacji. Do Polski przyjedzie 156 golfistów, caddiech oraz kibice z różnych stron świata. Dyrektorem turnieju Będzie Ed Johnson. Organizatorzy turnieju nie tylko muszą sprostać wszystkim wymaganiom Challege Tour, ale chcą także sprawić, by polska edycja byłą jedną z najlepszych w sezonie.
„Choć mamy ponad 30-letnie doświadczenie w organizacji wydarzeń sportowych o najwyższej randze, Rosa Challenge Tour jest dla nas sporym wyzwaniem. Zespół do obsługi wydarzenia już na tym etapie liczy kilkadziesiąt osób. Dodatkowo potrzebujemy aż 100 wolontariuszy wspierających organizację turnieju. To pokazuje skalę tego przedsięwzięcia. Stawiamy sobie jednak za punkt honoru, by polska edycja pozytywnie wyróżniała się na tle innych. – mówi Łukasz Tomkiewicz, Prezes Zarządu V5 Group, współorganizatora wydarzenia.
Wolontariusze
Wszystkie osoby, które chcą wspierać organizację Rosa Challenge Tour, mogą zgłaszać się poprzez stronę www.rosa.golf.
Strefa kibica i bilety
Podczas Rosa Challenge Tour nie zabraknie atrakcji dla kibiców. Zostanie zorganizowana dla nich specjalna strefa.
Bilety na Rosa Challenge Tour można nabyć poprzez serwis e-bilet. Sprzedaż rusza 1 czerwca. Posiadacze kart handicapowych Polskiego Związku Golfa mogą liczyć na blisko 70% zniżki. Warto pospieszyć się z zakupem, ponieważ na każdy dzień dostępne jest jedynie 700 wejściówek.
Wydarzenia towarzyszące
Oprócz samego turnieju w Rosa Golf Club odbędą się też wydarzenia towarzyszące. Tydzień rozpocznie juniorski pro-am, który odbędzie się w 26 sierpnia. Wtorek (27 sierpnia) to dzień treningowy z udziałem mediów. Natomiast w środę (28.08.204) odbędzie się Pro-Am z udziałem sponsorów i gości.
Harmonogram turnieju
Turniej główny rozpocznie się w czwartek, 29 sierpnia. Po drugiej rundzie w piątek, 30 sierpnia nastąpi cut i do rund finałowych w sobotę i w niedzielę przejdzie 60 najlepszych zawodników. 1 września poznamy zwycięzcę Rosa Challenge Tour.
Inna piłka, te same emocje
W promocję Rosa Challenge Tour zaangażował się również Michał Probierz, Selekcjoner Reprezentacji Polski w piłce nożnej, prywatnie wielki fan golfa.
„Golf jest dla mnie odskocznią od piłki nożnej. Jest sportem, który pozwala się zrelaksować i wyciszyć. Uczy również pokory. Polecam każdemu.”– powiedział podczas konferencji poświęconej Rosa Challenge Tour.
Challenge Tour – międzynarodowy cykl turniejów, będący platformą dla młodych gwiazd golfa z całego świata. Od czasu pierwszych zawodów w 1989 roku został rozegrany w 50 krajach. Uczestnicy turniejów mają szansę na atrakcyjne nagrody. Do tej pory 198 różnych zawodników występujących w Challenge Tour wygrało w sumie 13 majorów, a 581 razy triumfowało w DP World Tour.
Rosa Golf Club – to jedno z najpiękniejszych, 18-dołkowych pól golfowych w Polsce, zaprojektowane zgodnie ze standardami USGA przez Hansa Georga Erhardta. Kompleks typu parkland powstał w 2004 roku w Konopiskach pod Częstochową. Pole zachwyca różnorodnymi gatunkami drzew i krzewów oraz licznymi akwenami wodnymi. Rosa Golf Club to doskonale wyposażony obiekt, oferujący 80 stanowisk driving range oraz tereny treningowe. Na polu organizowane są wysokiej rangi turnieje, a w 2024 roku odbędą się zawody z cyklu Challenge Tour – Rosa Challenge Tour.
Press Glass – to firma z 30-letnim doświadczeniem przetwarzająca szkło dla budownictwa. Jest uznanym dostawcą szyb zespolonych do konstrukcji fasad najbardziej rozpoznawalnych budynków w Europie i USA. Firma Press Glass znana jest z wysokiej jakości produktów, innowacyjności oraz zaangażowania w rozwój technologii przetwórstwa szkła.Firma posiada 15 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w Polsce, Chorwacji, Wielkiej Brytanii, Litwie oraz w Stanach Zjednoczonych. Budynek siedziby, wielokrotnie nagradzany w konkursach architektonicznych, znajduje się przy polu golfowym Rosa Golf Club w Konopiskach k. Częstochowy.
V5 GROUP – agencja komunikacji marketingowej z ponad 30-letnim doświadczeniem, która specjalizuje się w strategii, Public Relations oraz budowaniu relacji. Zrealizowała ponad 1000 projektów dla czołowych marek z wielu sektorów. Od kilku lat mocno angażuje się w projekty golfowe, kreując i organizując wydarzenia oraz projekty dopasowane do strategii biznesowych swoich Klientów. Jest też wydawcą Magazynu PGA Polska i organizatorem wielu turniejów oraz dystrybutorem marki Cutter&Buck.
Patron główny turnieju:
Press Glass
Partnerzy:
Newport Logistics Fund, Intratel Dell Technologies
Partnerzy wpierający:
Aluprof

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.