Rowerzysta bezpieczny i jego rower też. Jutro akcja
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Dowiedz się, jak jeździć bezpiecznie po mieście i jak wyposażony musi być rower. Dla spokoju warto go też oznakować. Jutro zrobisz to bezpłatnie, w godz. 12.00-16.00 przed Magnolia Park.
Jest we Wrocławiu jedno miejsce, gdzie można pojeździć rowerem nawet bez hamulców – to Wrocławski Tor Kolarski, który organizuje otwarte jazdy (czyli nie trzeba być sportowcem). Jeśli jednak poruszamy się po zwykłych ścieżkach rowerowych i jezdniach, rower musi mieć odpowiednie wyposażenie.
Co musi mieć rower
Potrzebne są światła pozycyjne przednie i tylne. Dokładniej: z przodu lampka świecąca światłem białym lub żółtym, ciągłym lub migającym. Z tyłu światło czerwone, również może migać, a dodatkowo czerwony odblask. Biały odblask z przodu nie jest obowiązkowy, ale warto go mieć, ponieważ poprawia widoczność rowerzysty np. w miejscach zacienionych. Co ważne, lampek nie trzeba zakładać w dzień – po zmroku koniecznie. Na stałe musi być zamontowany tylko odblask z tyłu. Przepisy wymagają też, by posiadać sygnał dźwiękowy. Niezbędny jest również przynajmniej jeden sprawny hamulec, choć dla bezpieczeństwa własnego i innych lepiej mieć sprawne oba hamulce.
Jak jeździć bezpiecznie
Ważne jest również to, jak się jeździ. Dla bezpieczeństwa swojego oraz innych rowerzystów,
a także pieszych, warto stosować trzy proste zasady. Chyba najważniejsza: sygnalizujmy zamiar skręcania w lewo. W ten sposób zdecydowanie zmniejszamy ryzyko, że z tyłu wpadnie na nas rozpędzony rowerzysta, który akurat miał zamiar wyprzedzać. Druga zasada: poruszajmy się i zatrzymujmy po prawej stronie ścieżek rowerowych i dotyczy to również miejsc, gdzie trzeba poczekać na światłach. Ta zasada jest bardzo przydatna zwłaszcza
w centrum, gdzie rowerowy ruch bywa gęsty. Zasada trzecia: wyprzedzajmy z lewej strony
– nigdy z prawej, spoglądając krótko kątem oka przez ramię, czy ktoś już nas nie wyprzedza.
To ważne o tyle, że wyprzedzanie na ścieżkach rowerowych jest bardzo częstym manewrem
– rowerzyści jeżdżą po prostu bardzo różnym tempem. Dlatego wyrozumiałość i cierpliwość też się przydają.
Jak spokojnie zostawić rower
Zostawiamy nasze rowery w różnych miejscach. Wybierajmy takie, przez które przechodzi dużo ludzi, a najlepiej jeśli jest tam jakiś monitoring. Jednak niezależnie od tego, podstawa do solidne zapięcie. Nie warto z niego rezygnować, nawet jeśli bywa trochę cięższe od takiego zwykłego. Złodzieja odstrasza również fakt, że rower jest oznakowany, czyli w pewnym sensie „zarejestrowany”. Taką maszynę, po ewentualnej kradzieży, dużo trudniej sprzedać. Poza tym, z punktu widzenia złodzieja, wyraźnie rośnie ryzyko wykrycia. A gdy policja odzyska rower, od razu będzie wiadomo, do kogo należy.
Znakują przed Magnolia Park
Oznakować rower możesz już jutro, w godz. 12.00-16.00. Miejsce: pl. przy ul. Legnickiej. Jest to całkowicie bezpłatne. Przed znakowaniem trzeba mieć przy sobie dwie rzeczy – dowód zakupu roweru i swój dowód osobisty. Poza tym, rower musi być sprawny i wyposażony zgodnie z przepisami. Znakowanie przeprowadzą policjanci z Komendy Miejskiej Policji we Wrocławiu.
Na czym polega znakowanie?
To proste i szybkie. Wypełniasz krótki formularz, twój rower otrzymuje indywidualny numer identyfikacyjny, a dane trafiają do policyjnej bazy. Ten sam numer jest wypisywany na ramie przy pomocy tzw. tajnopisu. To znaczy, że cyfry są niewidoczne gołym okiem. Następnie na ramie umieszczana jest specjalna naklejka „rejestracyjna”. Czyli nie trzeba niczego grawerować ani w ogóle w żaden sposób naruszać powłoki lakierniczej. Taką naklejkę można umieścić na ramie wykonanej z każdego materiału.
Następna okazja, by oznakować rower przy Magnolia Park będzie 13 sierpnia. Akcje odbywają się w ramach policyjnego programu prewencyjnego – „Twój rower – Twoja własność”, w którym Magnolia Park regularnie uczestniczy. Policja przypomina, że rower można oznakować w każdym wrocławskim komisariacie policji, a także w komisariatach powiatu wrocławskiego. Wrocławscy funkcjonariusze na przestrzeni lat oznakowali już ok. 17,5 tys. jednośladów.
Więcej informacji
Magnolia Park jest największym centrum handlowo-rozrywkowo-rekreacyjnym na Dolnym Śląsku. Łączna powierzchnia handlowa obiektu wynosi 100 tys. mkw. Jest tu ponad 260 sklepów, kawiarni, restauracji i punktów usługowych. Zmotoryzowani klienci mają do dyspozycji ok. 3 tys. darmowych miejsc parkingowych. Wśród wielu renomowanych polskich i międzynarodowych marek dostępnych dziś w Magnolia Park znajdują się m.in. Bershka, C&A, Decathlon, Denon, ECCO, H&M, Home&You, InterSport, KappAhl, New Yorker, Oysho, Peek&Cloppenburg, Pierre Cardin, Pull&Bear, RESERVED, Media Markt, Stradivarius, TK Maxx, TOUS, W. Kruk, Zara, Zara Home. Ofertę z sektora „zdrowie i uroda” reprezentują jednocześnie drogerie m.in. Super-Pharm i Rossmann, ale i Douglas, Sephora, Inglot czy Mac. Galeria wyznacza trendy – można tu znaleźć pierwsze na Dolnym Śląsku salony: Crocs, Decimas, LC Waikiki, The North Face, Samsung Brand Store, Superdry czy drugi w Polsce e-obuwie.pl. Oferta rozrywkowo-rekreacyjna obejmuje
7-salowe kino Helios, salę zabaw dla dzieci Labibu i największe na Dolnym Śląsku Centrum Tańca Champion Team. Klienci mogą korzystać z hipermarketu budowlanego Castorama i sklepu Komfort. W centrum dostępny jest także nowoczesny hipermarket Carrefour, czynny od 7:30. W galerii handlowej działa również Centrum Medyczne Magnolia Park – przychodnia zapewnia dostęp do lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej oraz specjalistów, m.in. stomatologa czy lekarza medycyny estetycznej. Ofertę centrum uzupełnia 30 restauracji i kawiarni. Klienci mają do dyspozycji ponad 700 miejsc w strefie restauracyjnej, z których blisko połowa znajduje się w lokalach z obsługą kelnerską. Magnolia Park nieustannie wzbogaca się o nowe marki – sklepy, punkty usługowe, butiki i restauracje. Dodatkowo klienci mogą kupić kartę podarunkową – to rodzaj przedpłaconej karty elektronicznej, która pozwala na zakupy we wszystkich sklepach
i punktach usługowych galerii handlowej. Jest idealnym pomysłem na udany prezent. Zróżnicowana, atrakcyjna oferta, wygodny dojazd samochodem i komunikacją miejską oraz bliskość dużych osiedli mieszkaniowych czynią centrum doskonałym miejscem zakupów, spotkań, rozrywki i rekreacji. Do dyspozycji klientów jest zewnętrzne boisko multifunkcyjne, strefa do Street Workoutu, nowy, zewnętrzny plac zabaw dla dzieci, a także deptak z drzewami, ławeczkami i fontannami, przy których można odpocząć. Magnolia Park stanowi miejsce spotkań dla lokalnej społeczności również ze względu na organizowane tu wydarzenia specjalne. Więcej informacji można znaleźć na www.magnoliapark.pl.
Śledź nas na www.facebook.com/magnoliaparkcentrum i www.instagram.com/magnoliaparkcentrum. Za zarządzanie Magnolia Park odpowiada Multi Poland Sp. z o.o.
Właścicielem Magnolia Park jest Union Investment Real Estate GmbH, inwestor o bogatych zasobach, posiadający specjalistyczną wiedzę z zakresu zarządzania nieruchomościami z ponad 50-letnim doświadczeniem w branży. Union Investment rozpoczął działalność jako fundusz zarządzający nieruchomościami w Polsce w roku 2008. Od tego czasu nabył zdywersyfikowane portfolio nieruchomości biurowych, handlowych oraz hoteli i kontynuuje dynamiczny wzrost. Łączna wartość aktywów w Polsce to ponad 2 mld euro. Fundusze Union Investment specjalizujące się w nieruchomościach handlowych oraz fundusze specjalne inwestują w wielu różnych lokalizacjach w kraju.
O Multi
Multi Poland jest częścią Multi Corporation, czołowej paneuropejskiej firmy oferującej kompleksowe usługi zarządzania aktywami nieruchomości handlowych. Zarządza ona ok. 100 obiektami handlowymi w Europie i Turcji, w tym
6 w Polsce. Są wśród nich: centra ponadregionalne, galerie śródmiejskie, pasaże i parki handlowe, centra wyprzedażowe, mniejsze obiekty convenience, a także projekty wielofunkcyjne. Są one odwiedzane przez ponad 400 milionów klientów rocznie, którzy wydają w nich, szacunkowo, 4 miliardy euro w ponad 6 000 sklepów, restauracji i lokali rozrywkowych. Klientami Multi są zarówno globalni inwestorzy nieruchomościowi, jak Union Investment, Credit Suisse, Allianz, CBRE Global Investors, Corestate Capital Group czy Commerz Real, jak i regionalni deweloperzy
i właściciele. Multi oferuje pełne spektrum usług zarządczych, w tym: asset management, zarządzanie operacyjne, przebudowę i remonty, komercjalizację, marketing oraz zarządzanie zgodnością z przepisami. Zespół Multi skupia się na uzyskaniu jak największego wzrostu wartości zarządzanego obiektu handlowego. Dzięki swojej szczegółowej znajomości sieci handlowych i innych najemców, inwestorów, konsumentów oraz rynków lokalnych Multi chroni i podnosi wartość aktywów w każdej fazie procesu zarządzania. Ekspercka wiedza firmy z zakresu finansów, handlu i techniczna pozwoliła jej w ostatnich kilku latach wyprzedzić branżę w kategoriach najmu, przychodu z czynszów i nowoczesnego marketingu centrów handlowych. Od założenia w 1982 r. firma brała udział w ponad 200 projektach deweloperskich, zdobywając za nie ponad 200 nagród branżowych. Dziś Multi Corporation działa w 14 krajach, w tym w Holandii, gdzie ma swoją siedzibę, a także w: Belgii, Niemczech, Włoszech, Polsce, Portugalii, Słowacji, Hiszpanii, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Turcji, Łotwie oraz na Ukrainie i Węgrzech. W polskim portfolio Multi znajdują się nieruchomości komercyjne zlokalizowane we Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Koninie, Bielsku-Białej, Katowicach i Szczecinie.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.