Rozpoczęła się wystawa plakatu ASP w Koneserze. Tematem przeciwdziałanie dezinfo
24 października w Centrum Praskim Koneser zainaugurowana została wystawa „Przeciwdziałanie dezinformacji. Kompetencje informacyjne i medialne dla każdego i stosowane przez wszystkich”. Prezentowane prace przygotowano w ramach Międzynarodowego Konkursu na Plakat dla studentów szkół artystycznych pod patronatem Polskiego Komitetu UNESCO. Wydarzenie jest częścią 27. Międzynarodowego Biennale Plakatu Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Konkurs, którego efekty można podziwiać w Centrum Praskim Koneser, jest bezpośrednio związany z obchodami Światowego Tygodnia Kompetencji Medialnych i Informacyjnych – Global Media and Information Literacy Week (24-31 października). Celem wydarzenia jest promocja edukacji medialnej i cyfrowej, dzięki której obywatele mogą zdobyć umiejętności niezbędne do świadomego korzystania z mediów oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych. Dużym wyzwaniem jest dziś również zdolność krytycznego odbierania komunikatów i tworzenia ich treści.
Studenci ASP mieli za zadanie przygotować plakaty na temat „Przeciwdziałanie dezinformacji. Kompetencje informacyjne i medialne dla każdego i stosowane przez wszystkich”. Prace oceniło Międzynarodowe Jury w składzie:
prof. Karel Mišek (Czechy)
prof. Thierry Sarfis (Francja)
prof. Sławomir Ratajski (UNESCO, Polska)
prof. Anabella Salem (Argentyna)
prof. Dogan Arslan (Turcja)
Robert Paršo (Słowacja)
prof. Błażej Ostoja Lniski (Polska)
prof. Lech Majewski (Polska)
Justyna Czerniakowska (Polska)
Wstęp na wystawę jest bezpłatny. Wydarzenie w całości odbywa się na otwartej przestrzeni Placu Konesera. Obowiązuje bezwzględne przestrzeganie obostrzeń związanych z pandemią: dezynfekcja rąk, zakrywanie nosa i ust oraz zachowanie bezpiecznego dystansu.
Organizatorami przeglądu jest ASP w Warszawie we współpracy z Turbo Poster oraz Centrum Praskim Koneser. Nad ekspozycją Honorowy Patronat objął Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu – prof. Piotr Gliński.
Więcej informacji na www.koneser.eu
***
Centrum Praskie Koneser to najczęściej nagradzana inwestycja mixed-use w Polsce i serce odradzającej się warszawskiej Pragi. Usytuowane na terenie XIX-wiecznej fabryki wódki, przywróciło do życia zabytkowe budynki i stworzyło nowy punkt na stołecznej mapie rozrywkowej, gastronomicznej, muzealnej, kulturalnej i zakupowej. Tu można znaleźć wiele restauracji i barów z kuchnią z całego świata: Bombaj Masala, Zoni, WuWu Bistro & Vodka Bar, Hana Sushi, Ferment Praski, frankie’s, ORZO, Koneser Grill, Bar Hotel Moxy, ¾ Koneser Bar, Syreni Śpiew, a także unikatowe sklepy i polskie marki, niedostępne w galeriach handlowych, tworzone przez rodzimych producentów, jak MUSCAT, BezAle, Mydlarnia Cztery Szpaki, Świece Zapachowe Domkove.pl czy Mamaiti.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Dom i ogród
Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.