Rozpoczęła się wystawa plakatu ASP w Koneserze. Tematem przeciwdziałanie dezinfo
24 października w Centrum Praskim Koneser zainaugurowana została wystawa „Przeciwdziałanie dezinformacji. Kompetencje informacyjne i medialne dla każdego i stosowane przez wszystkich”. Prezentowane prace przygotowano w ramach Międzynarodowego Konkursu na Plakat dla studentów szkół artystycznych pod patronatem Polskiego Komitetu UNESCO. Wydarzenie jest częścią 27. Międzynarodowego Biennale Plakatu Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Konkurs, którego efekty można podziwiać w Centrum Praskim Koneser, jest bezpośrednio związany z obchodami Światowego Tygodnia Kompetencji Medialnych i Informacyjnych – Global Media and Information Literacy Week (24-31 października). Celem wydarzenia jest promocja edukacji medialnej i cyfrowej, dzięki której obywatele mogą zdobyć umiejętności niezbędne do świadomego korzystania z mediów oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych. Dużym wyzwaniem jest dziś również zdolność krytycznego odbierania komunikatów i tworzenia ich treści.
Studenci ASP mieli za zadanie przygotować plakaty na temat „Przeciwdziałanie dezinformacji. Kompetencje informacyjne i medialne dla każdego i stosowane przez wszystkich”. Prace oceniło Międzynarodowe Jury w składzie:
prof. Karel Mišek (Czechy)
prof. Thierry Sarfis (Francja)
prof. Sławomir Ratajski (UNESCO, Polska)
prof. Anabella Salem (Argentyna)
prof. Dogan Arslan (Turcja)
Robert Paršo (Słowacja)
prof. Błażej Ostoja Lniski (Polska)
prof. Lech Majewski (Polska)
Justyna Czerniakowska (Polska)
Wstęp na wystawę jest bezpłatny. Wydarzenie w całości odbywa się na otwartej przestrzeni Placu Konesera. Obowiązuje bezwzględne przestrzeganie obostrzeń związanych z pandemią: dezynfekcja rąk, zakrywanie nosa i ust oraz zachowanie bezpiecznego dystansu.
Organizatorami przeglądu jest ASP w Warszawie we współpracy z Turbo Poster oraz Centrum Praskim Koneser. Nad ekspozycją Honorowy Patronat objął Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu – prof. Piotr Gliński.
Więcej informacji na www.koneser.eu
***
Centrum Praskie Koneser to najczęściej nagradzana inwestycja mixed-use w Polsce i serce odradzającej się warszawskiej Pragi. Usytuowane na terenie XIX-wiecznej fabryki wódki, przywróciło do życia zabytkowe budynki i stworzyło nowy punkt na stołecznej mapie rozrywkowej, gastronomicznej, muzealnej, kulturalnej i zakupowej. Tu można znaleźć wiele restauracji i barów z kuchnią z całego świata: Bombaj Masala, Zoni, WuWu Bistro & Vodka Bar, Hana Sushi, Ferment Praski, frankie’s, ORZO, Koneser Grill, Bar Hotel Moxy, ¾ Koneser Bar, Syreni Śpiew, a także unikatowe sklepy i polskie marki, niedostępne w galeriach handlowych, tworzone przez rodzimych producentów, jak MUSCAT, BezAle, Mydlarnia Cztery Szpaki, Świece Zapachowe Domkove.pl czy Mamaiti.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Konsument
Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.