Rozpoczyna się plenerowa wystawa prac Papcia Chmiela w warszawskim Koneserze
Od 5 października do 14 listopada na stołecznym placu Konesera będzie można podziwiać plenerową, bezpłatną wystawę poświęconą twórczości Henryka Chmielewskiego, czyli popularnego Papcia Chmiela. Wydarzenie organizowane jest w 55. rocznicę ukazania się pierwszej książkowej wersji komiksu Tytus, Romek i A’Tomek. Oprócz wystawy przewidziane są pokazy filmowe i warsztaty.
64 lata temu, w październiku 1957 r., w czasopiśmie „Świat Młodych” po raz pierwszy ukazał się komiks Tytus, Romek i A’Tomek. Jego autor, Henryk Chmielewski, po sukcesie pierwszych publikacji zdecydował się na tworzenie kolejnych animowanych przygód. Po latach stały się one najdłuższą, polską serią komiksową, liczącą kilkadziesiąt księg. Papcio Chmiel zmarł w styczniu br. i wciąż jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich autorów komiksowych. Właśnie dlatego w Centrum Praskim Koneser zorganizowano bezpłatną, plenerową wystawę, przybliżającą zarówno twórczość, jak i życiorys artysty.
– Prezentujemy zwiedzającym pomysłowość i kreatywność Papcia Chmiela, uwidaczniającą się w przygodach bohaterów, ciekawych dialogach czy wynalazkach pojawiających się w komiksach. Skupiamy się zwłaszcza na pierwszych księgach komiksu Tytusa, Romka i A‘Tomka, bo dzięki nim widzowie przypomną sobie lub dowiedzą się, jaki był początek kultowej serii. Bardzo ważne są także dla nas księgi historyczne, pokazujące doskonałe zorientowanie Henryka Chmielewskiego w historii Polski oraz jak ciekawie interpretował i popularyzował dzieje naszego kraju w swoich komiksach – podkreśla Piotr Kułak, kurator wystawy, Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego.
Wystawie towarzyszyć będą dodatkowe wydarzenia, w tym m.in. poranki dla dzieci z pokazami filmów, a także warsztaty kreatywne pod tytułem „Rysuj z Tytusem”.
Organizatorami wystawy są Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego i Centrum Praskie Koneser, a partnerem wydawnictwo Prószyński i S-ka.
Więcej informacji: koneser.eu
***
Centrum Praskie Koneser to najczęściej nagradzana inwestycja mixed-use w Polsce i serce odradzającej się warszawskiej Pragi. Usytuowane na terenie XIX-wiecznej fabryki wódki, przywróciło do życia zabytkowe budynki i stworzyło nowy punkt na stołecznej mapie rozrywkowej, gastronomicznej, muzealnej, kulturalnej i zakupowej. Tu można znaleźć wiele restauracji i barów z kuchnią z całego świata: AZIA, Bombaj Masala, Ferment Praski, frankie’s, ORZO, Koneser Grill, Syreni Śpiew, a także unikatowe sklepy i polskie marki, tworzone przez rodzimych producentów, takie jak Mydlarnia Cztery Szpaki, Świece Zapachowe Domkove.pl czy Minimal Line. Ogólnodostępny plac Konesera, stanowiący rdzeń inwestycji, to miejsce licznych wystaw, targów i różnego rodzaju wydarzeń oraz pokazów artystycznych. Centrum Praskie Koneser jest również hubem sztuki, w którym znajduje się Muzeum Polskiej Wódki i nietuzinkowe galerie: Art Sułek Space, Czajka Art Gallery, Dom ze Sztuką, ToTuart oraz Zwierzyniec.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.