Ruszył program „Velvet. Piątka dla Natury" dla szkół podstawowych w całej Polsce
Garden of Words
ul. Hrubieszowska 6A
01-209 Warszawa
z.kalinowska|gardenofwords.pl| |z.kalinowska|gardenofwords.pl
533 336 540
https://gardenofwords.eu/
1 października 2021 r. ruszyła pierwsza ogólnopolska edycja programu „Velvet. Piątka dla Natury”. Akcja ma inspirować i zachęcać uczniów, nauczycieli oraz dyrektorów szkół do wspólnego działania na rzecz ochrony środowiska. Organizatorzy zapraszają nauczycieli do podjęcia wspólnie z uczniami „Ekowyzwań”, a dyrektorów do ubiegania się o „Ekogranty”. Program obejmie zasięgiem nawet 14 tys. szkół podstawowych w Polsce. Na zwycięzców czeka 160 wycieczek edukacyjnych dla klas oraz 16 dofinansowań dla szkół o wartości 7 tys. zł każde. Opiekunem programu i fundatorem nagród jest firma Velvet CARE, właściciel marki Velvet – lidera kategorii papierowych produktów higienicznych w Polsce.
Program „Velvet. Piątka dla Natury” został stworzony, aby w atrakcyjny sposób zachęcić dzieci z klas I-III do poszerzania wiedzy na temat ochrony przyrody i zaszczepić w nich nawyki działania z korzyścią dla środowiska, przynosząc realną zmianę na lepsze. W tym roku po raz pierwszy program ma charakter ogólnopolski. Dyrektorzy oraz nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej z 14 tys. placówek oświatowych w całej Polsce mogą wziąć udział w programie, wybierając dedykowany dla siebie filar. W pierwszym z nich do zdobycia jest 16 „Ekograntów” o wartości 7 tys. zł każdy. Dofinansowania te można uzyskać dla realizowanych lub planowanych przez szkoły projektów ekologicznych. O „Ekogrant” ubiegać się może Dyrekcja szkoły składając odpowiedni wniosek. Drugi filar obejmuje „Ekowyzwania” – są to zadania i aktywności, które obejmują obszary działań ekologicznych wskazane w materiałach konkursowych. Wykonują je uczniowie pod kierunkiem swoich nauczycieli. W tej części programu do wygrania jest 160 wycieczek klasowych do ośrodków przyrodniczych na terenie danego województwa. Zwycięzcy „Ekowyzwań” zostaną wyłonieni poprzez powszechne głosowanie na stronie internetowej programu www.piatkadlanatury.pl. Każda szkoła może ubiegać się zarówno o „Ekogrant” na dofinansowanie szkolnego ekoprojektu, jak też realizować „Ekowyzwania”.
Prezes Artur Pielak: W Velvet CARE „Działamy dziś, z myślą o jutrze!”. Jesteśmy liderem w swojej branży i dlatego najwięcej wymagamy od siebie. Jako ambitna firma stale pracujemy nad tym, aby ograniczać wpływ naszej działalności na środowisko, ulepszać produkty i metody ich wytwarzania oraz odpowiedzialnie pozyskiwać surowce używane do ich produkcji. Naszą troskę o środowisko opisaliśmy w strategii Eco Agenda 2025, którą realizujemy na bieżąco. Nasze działania obejmują między innymi 5 obszarów, które zawarliśmy w znaku Save Nature, tj.: troskę o drzewa, oszczędzanie wody, segregowanie odpadów, redukcję zużycia plastiku oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych. Ikona Save Nature obecna jest na opakowaniach produktów Velvet i przedstawia kluczowe obszary, w których pracujemy realizując założenia Eco Agendy. Program „Velvet. Piątka dla Natury” to kolejny krok, jaki podejmujemy, aby inspirować dzieci, rodziców i środowisko szkół podstawowych i zachęcać do działania na rzecz ochrony przyrody.
Do tej pory odbyła się pilotażowa, regionalna edycja programu, realizowana w letnim semestrze roku szkolnego 2020/21, która była dedykowana szkołom z dwóch powiatów – olkuskiego (województwo małopolskie) oraz zawierciańskiego (województwo śląskie). Ta lokalizacja została wybrana ze względu na geograficzne położenie blisko fabryki Velvet CARE w Kluczach k/Olkusza zgodnie z założeniami Eko Agendy: „zaczynamy od siebie”. Edycja ta cieszyła się olbrzymim zainteresowaniem wśród nauczycieli i uczniów. Wzięło w niej udział 111 nauczycieli i dyrektorów spośród 93 szkół w obu powiatach.
Udział w programie „Velvet. Piątka dla Natury” w czterech prostych krokach:
- Zarejestrowanie się na stronie www.piatkadlanatury.pl przez nauczyciela – opiekuna klasy lub/i dyrektora szkoły;
- Pobranie materiałów dostępnych na stronie dla zarejestrowanych użytkowników;
- Dla nauczycieli: Przeprowadzenie min. jednej lekcji dotyczącej wybranego obszaru Save Nature zgodnie z jednym z zaproponowanych scenariuszy, udokumentowanie jej i realizacja przez uczniów wybranego „Ekowyzwania”;
Dla dyrektorów: Wypełnienie wniosku o dofinansowanie szkolnego ekoprojektu („Ekogrant”);
- Przesłanie zgłoszenia konkursowego poprzez formularz dostępny w profilu użytkownika strony www.piatkadlanatury.pl.
Co można wygrać?
Ogólnodostępne głosowanie publiczności wyłoni 160 klas, które najlepiej zrealizują „Ekowyzwania” ujęte w scenariuszach eko lekcji. Laureaci otrzymają nagrody w postaci wycieczek do wybranego miejsca edukacji przyrodniczej w swoim regionie. Dodatkowo dyrektorzy szkół mają możliwość złożenia wniosku o „Ekogrant” czyli dofinansowanie ekoprojektu realizowanego lub planowanego przez szkołę, nawiązującego do jednego z pięciu obszarów wskazanych w programie. Na szkoły czeka 16 grantów o wartości 7 tys. zł każdy. Kolejne 36 szkół otrzyma nagrody w postaci zapasu produktów marki Velvet.
Zapraszamy wszystkie szkoły podstawowe do udziału w programie.
https://piatkadlanatury.pl/
Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce
Polki mają mniej czasu na życie zawodowe
Upiornie dobra zabawa! Halloweenowe pomysły na firmową integrację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.