Sezon na nowoczesne solarium w europejskiej normie opalania
Zdaniem Pawła Grabowskiego z Polskiego Związku Solaryjnego, z solarium warto korzystać przez cały rok, gdyż, wbrew obiegowym opiniom, rozsądne doświetlanie się, to moc korzyści dla zdrowia i lepsze samopoczucie na co dzień. Ma to związek z witaminą D, która jest wyzwalana wraz z promieniami UV – wyjaśnia ekspert. Jednak, choć coraz więcej osób ma świadomość zdrowotnych korzyści związanych z opalaniem, solarium kojarzy się raczej z poprawą wyglądu skóry. Z tego powodu to właśnie wiosną
w salonach pojawia się najwięcej klientów.
Po zimie odczuwamy potrzebę regeneracji i odświeżenia, planujemy więc różnego rodzaju aktywności fizyczne, by poprawić sylwetkę, odwiedzamy salony piękności i właśnie solaria – wszystko po to,
by lepiej się poczuć, ładniej wyglądać i przygotować się do lata. Jeśli chodzi o solaria, trzeba być jednak cierpliwym – przestrzega Paweł Grabowski. Nie da się opalić podczas jednego czy dwóch seansów – takie wizyty trzeba rozłożyć na około miesiąc, nie spieszyć się i korzystać z urządzeń solaryjnych z głową po to, by się nie oparzyć. To właśnie oparzenie jest groźne i tego należy unikać za wszelką cenę.
Na szczęście w tej chwili w większości solariów nad naszym bezpieczeństwem czuwać będzie świetnie wyszkolona obsługa, która podpowie, jak mądrze skorzystać z urządzeń i przedstawi coś w rodzaju indywidualnego planu opalania uzależnionego od fototypu skóry.
Biznes solaryjny aktualnie rozwija się w kierunku beauty & wellness, czyli oferuje usługi pielęgnacji skóry w szerokim wymiarze, całościowe zaopiekowanie się klientem pod kątem nie tylko uzyskania opalenizny, zdrowego wyglądu, ale również pozyskania witaminy D, doświetlenia, poprawy nastroju
i wreszcie poprawy funkcjonowania systemu odpornościowego. Solaria traktowane są więc nie tylko jako alternatywne w stosunku do słońca miejsca uzyskania pięknej opalenizny, lecz przede wszystkim jako źródło odstresowania – zwłaszcza po zimie, gdy mała ilość światła wpływa na spadek nastroju.
Analizując współczesne trendy w branży, widzimy, że do solariów przychodzą dzisiaj osoby w bardzo różnym wieku – stwierdza przedstawiciel Polskiego Związku Solaryjnego. Poza ludźmi młodymi, nastawionymi na zadbanie o perfekcyjny wygląd, pojawiają się też klienci 60+, którzy chcą nadal dobrze się prezentować, a do tego korzystają z usług solaryjnych również ze względów zdrowotnych. Można więc śmiało powiedzieć, że pomimo różnego rodzaju kampanii zniechęcających do naszych usług, w tej chwili znacznie więcej jest klientów świadomych tego, jak funkcjonują urządzenia solaryjne i takich, którzy oczekują gwarancji, że usługa będzie korzystna dla zdrowia.
Polski Związek Solaryjny rekomenduje, by korzystać z profesjonalnych salonów, w których priorytetem jest bezpieczeństwo. Takie nowoczesne solarium potrafi spełnić oczekiwania wszystkich klientów.
Jak je odnaleźć? Przede wszystkim zwróćmy uwagę, czy wita nas dobrze wyszkolona obsługa, która przeprowadzi z nami wywiad przed seansem – podpowiada Dominik Wrzos, prezes Polskiego Związku Solaryjnego. Poza tym spytajmy, czy dany salon posiada urządzenia w tzw. europejskiej normie opalania. Chodzi o maksymalne natężenie UV w solarium, czyli 0,3 W / m2 – normę, która obowiązuje w większości krajów Unii.
Norma 0,3 ułatwia określenie właściwego czasu opalania dla klientów o różnych fototypach skóry poprzez ograniczenie natężenia promieniowania UV w urządzeniach solaryjnych, czego efektem ma być obniżenie ryzyka przedawkowania UV i oparzenia słonecznego przy jednoczesnym umożliwieniu korzystania z biopozytywnych efektów ekspozycji na UV, np. stymulacji produkcji witaminy D3.
Polski Związek Solaryjny zabiega o uporządkowanie przepisów dotyczących normy w naszym kraju.
Z naszego punktu widzenia, regulacje w tej kwestii to szansa dla branży solaryjnej – wyjaśnia prezes PZS. Naszym zdaniem wpłynie to na zatrzymanie akcji dezinformacyjnych, poprawę wizerunku solariów
i przede wszystkim zwiększy bezpieczeństwo klientów, korzystających z tego typu usług poprzez ograniczenia ryzyka oparzenia słonecznego.

3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.