SOHO by Yareal wzbogaca ofertę dla najmłodszych
Park linearny, prawie 300 mieszkań i kolejnych 10 nowych lokali usługowych zostanie przekazanych na przełomie roku nowym mieszkańcom i użytkownikom w SOHO by Yareal. Wielofunkcyjny kompleks na warszawskim Kamionku wzbogaci się tym samym o 4 budynki apartamentowe i mieszkaniowe z usługami na parterach. Nowa zabudowa powstaje wzdłuż 300-metrowej zielonej osi, na której trwają prace obejmujące m.in. sadzenie drzew, krzewów i bylin, oraz wyposażanie parku. Wraz z oddaniem do użytku największej i najważniejszej części kompleksu, wprowadzi się do niego duże przedszkole - Słoneczna Kraina, z którym Yareal podpisał właśnie umowę najmu.
Jeszcze w tym roku liczba mieszkańców SOHO by Yareal zwiększy się o kilkaset kolejnych rodzin dołączających do rosnącej społeczności dynamicznie rozwijającego się Kamionka. Korzystne zmiany na terenie dzielnicy - w tym m.in. perspektywa budowy trzeciej linii metra ze stacją „Mińska” - sprawiły, że w ostatnich latach na Kamionek coraz chętniej przeprowadzają się kolejni miłośnicy praskich klimatów. Szczególnie głębokie zmiany są konsekwencją gruntownej rewitalizacji poprzemysłowych terenów w kwartale ulic Mińskiej, Chodakowskiej, Żupniczej i Bliskiej. W ramach projektu SOHO by Yareal sporym wyzwaniem było zaprojektowanie i urządzenie 300-metrowej osi parkowej, ciągnącej się wzdłuż całego nowego kwartału, który po zakończeniu prac budowlanych stanowić będzie lokalne centrum usług, rozrywki i rekreacji.
„Funkcja przedszkolna w ramach projektu mieszkaniowego była jednym z naszych celów w procesie komercjalizacji projektu. Tworzenie miejsc nie tylko atrakcyjnych biznesowo, ale przede wszystkim dla mieszkańców projektu, jest głównym założeniem Yareal. Projektowaliśmy zielony kompleks zgodnie z ideą 15-minutowego miasta, zapewniającego w jednym miejscu możliwość mieszkania, odpoczynku, rozrywki i pracy. Wybrane spośród wielu przedszkole Słoneczna Kraina, stworzy rodzinne miejsce dla naszych najmłodszych mieszkańców. A wokół przedszkola planujemy otworzyć dodatkowe usługi dla dzieci, w tym ich ulubione lodziarnie i sklepy” – wyjaśnia Marta Zawadzka, dyrektor ds. najmu powierzchni komercyjnych Yareal.
Przedszkole „Słoneczne Kraina” zajmie cały parter apartamentowca NEON. Z wnętrza przedszkola dzieci będą mogły wychodzić wprost do nowo urządzonego parku.
„70 dzieci uczęszczających do naszego przedszkola będzie miało do dyspozycji lokal o powierzchni ponad 300 mkw. z widokiem na bujną zieleń dookoła. Dosłownie kilka kroków będzie dzieliło nas od znakomicie wyposażonego placu zabaw wśród starych drzew. To już druga placówka Słonecznej Krainy w SOHO na Kamionku, gdzie stale przybywa rodzin z maluchami, potrzebującymi nauki, opieki i swobodnego dostępu do przyrody oraz możliwości spacerów” – dodaje Ewelina Hynek-Kwaśnik, dyrektorka Niepublicznego Przedszkola "Słoneczna Kraina" w Warszawie.
W wielofunkcyjnym kompleksie zaplanowano dobór zróżnicowanych najemców, których usługi uzupełnią ofertę już istniejącą w pobliżu SOHO by Yareal. Oprócz restauracji i kawiarni wśród najemców mają pojawić się również m.in. lokalna piekarnia, lodziarnia, drobne usługi, ale też opieka medyczna oraz usługi z kategorii zdrowie i uroda. W przyszłości, w miarę oddawania ostatnich etapów budowy, oferta handlowo-usługowa SOHO by Yareal będzie się powiększać. Docelowo zaoferuje ponad 11 000 mkw. powierzchni usługowej i handlowej, obejmującej nie tylko nowe budynki, ale również poddane rewitalizacji postindustrialne zabytki, które po przebudowie zyskają nowe funkcje. W wybranych budynkach Yareal planuje również stworzenie nowoczesnych powierzchni biurowych, gdzie swoje siedziby będą mogły znów lokować małe lokalne firmy.
SOHO by Yareal powstaje na Pradze Południe, w odległości o 5 km od ścisłego śródmieścia Warszawy, w pobliżu Parku Skaryszewskiego i Jeziorka Kamionkowskiego. 5-hektarowy kompleks składa się z nowych budynków wielorodzinnych z apartamentami i mieszkaniami o podwyższonym standardzie. Po ukończeniu inwestycja stanie się miejscem zamieszkania około 900 rodzin oraz siedzibą kilkudziesięciu firm, które będą świadczyć usługi przede wszystkim mieszkańcom i sąsiadom. To największy w historii Yareal projekt mieszkaniowy, który zdobył pionierski na polskim rynku certyfikat BREEAM Communities. Potwierdza on, że kompleks spełnia najwyższe standardy jakości projektu urbanistycznego, powstałego w konsultacji m.in. z lokalnym samorządem i z konserwatorem zabytków.
Więcej informacji na temat SOHO by Yareal na stronie inwestycji: https://www.yareal.pl/sohobyyareal.
* * *
YAREAL Polska to kluczowy gracz w branży deweloperskiej w Polsce. Spółka należy do YAM Invest Group i jest zarządzana przez YAREAL Polska Holding, której kapitał własny przekracza 350 mln zł. Firma YAREAL Polska zrealizowała wiele projektów nieruchomościowych o charakterystycznym stylu architektonicznym, dowodząc swojego szerokiego doświadczenia zarówno na rynku mieszkaniowym, jak i biurowym. Jakość, innowacyjność, doskonałe relacje z klientami oraz zaangażowanie w ochronę środowiska stały się DNA firmy. Od listopada 2005 roku spółka jest członkiem Polskiego Związku Firm Deweloperskich.
Od 2005 roku zrealizowaliśmy 17 projektów mieszkaniowych i 7 projektów biurowych o łącznej powierzchni ponad 123 tys. metrów kwadratowych. Renomowani architekci i projektanci krajobrazu, niekwestionowane lokalizacje, innowacje i działania proekologiczne zapewniają naszym klientom dostęp do wysokich standardów i jakości oraz oferują najlepszy stosunek jakości do ceny.
YAM Invest Group zapewnia firmie YAREAL długoterminowy kapitał własny w celu realizacji selektywnej strategii zabezpieczania najlepszych możliwości w zakresie nieruchomości w odpowiednim czasie. Niezależnie od oczekiwań, budżetu czy stylu życia YAREAL stara się oferować swoim klientom dostęp do wysokiej jakości standardów i wsparcie dostosowane do ich potrzeb.
Projekty YAREAL były wielokrotnie nagradzane przez profesjonalistów z branży nieruchomości, co jest cennym dowodem uznania i stanowi istotną część solidnego dorobku budowanego przez ostatnie niemal dwadzieścia lat. Ważniejsze nagrody i wyróżnienia:
- budynek biurowy Nowogrodzka Square – Grand Prix i wyróżnienie w konkursie „Nagroda Architektoniczna Prezydenta m.st. Warszawy 2019” (kategoria „Najlepszy budynek komercyjny”),
- budynek biurowy Nowogrodzka Square – nagroda PLGBC w konkursie „Green building awards 2018” (kategoria „Najlepszy certyfikowany budynek ekologiczny”),
- apartamentowiec Konstancińska Residence – nagroda w plebiscycie Domiporta – „Mieszkanie Roku 2014/2015”,
- apartamentowiec Hoża 55 – nagroda Construction & Investment Journal „Residential Luxury Development of the Year” w 2013 r.,
- budynek biurowy Oxygen Park – Construction & Investment Journal „ESSA Green Award” w 2013 r.,
- budynek biurowy Mokotowska Square – nagroda Eurobuild za „New Office of the Year 2011, Poland”, nagroda Construction & Investment Journal za „Best refurbishment/ expansion of the year 2011”, nagroda w konkursie European Property Awards za „BREEAM Application In-Process”, nagroda główna CEE Quality Awards za „Office Development of the Year”,
- budynek biurowy Renaissance – nagroda Construction & Investment Journal (kategoria „Best Office Development in 2004”).
Spędźcie FestiwaLove wakacje w Atrium Biała!
Start akcji „Powrót do szkoły” w sklepach sieci Netto
Karmienie piersią w pierwszych tygodniach – praktyczne porady
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Handel
Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności
W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.
Media
Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść
Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.