Stacjonarnie i na zapas
W czasie pandemii niektóre nasze nawyki zakupowe uległy zmianie. Chętniej niż dotychczas wybieramy produkty w większych opakowaniach. Na ogół planujemy zakupy, bo też więcej gotujemy w domu i potrzebne nam są konkretne artykuły. Mimo nowych trendów pewne zachowania konsumentów są jednak wciąż takie same. Polacy nadal najczęściej kupują żywność w sklepach stacjonarnych i stale sięgają też po swoje ulubione produkty, m.in. drobne słodkie przekąski i gumy do żucia. Kategorię tych ostatnich rozszerza nowość od Mentos – Sour Gum o smaku zielonego jabłka.
Wybuch pandemii znacznie przeorganizował światową gospodarkę i handel. Niepewne czasy miały i wciąż mają wpływ także na decyzje kupujących oraz ich nastroje. Dziś, gdy w tzw. nowej rzeczywistości żyjemy już od pół roku łatwiej zbadać i ocenić, jak koronawirus wpłynął na zachowania konsumenckie.
Polacy częściej kupują na zapas – wynika z najnowszego sondażu Biostat. Prawie co trzeci z nas zamierza w najbliższym czasie zrobić większe zakupy m.in. żywności, a także środków higienicznych, leków oraz środków bezpieczeństwa osobistego[1]. Jednocześnie okazuje się, że w kwestii kupowania jedzenia, nawet w czasie pandemii, pozostaliśmy tradycjonalistami. W badaniu „Global State of the Consumer Tracker” czytamy, że aż 90 proc. ankietowanych po żywność wybiera się do sklepów stacjonarnych. Co ciekawe, nasze przywiązanie do tradycyjnych zakupów spożywczych plasuje nas na drugim miejscu wśród przebadanych europejskich konsumentów.[2] Wśród artykułów, po które Polacy niezmiennie chętnie sięgają u stacjonarnych detalistów są m.in. drobne przekąski i gumy do żucia czyli produkty impulsowe kupowane podczas wizyty w sklepie „przy okazji”. - W ofercie Perfetti Van Melle znajdziemy wiele propozycji ze strefy przykasowej, w tym szerokie portfolio cukierków i gum do żucia od Mentos, które stale rozszerzamy wprowadzając innowacyjne nowości. Jedną z tegorocznych jest kwaśna wersja gum do żucia – Mentos Sour Gum, dostępna w dwóch wariantach: truskawkowym, a od niedawna także o smaku zielonego jabłka – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle Polska.
Nowość od Mentos – Sour Gum Green Apple wyróżnia się na sklepowych półkach i przy kasie czyli w strefie zakupów impulsowych, m.in. dzięki oryginalnej szacie graficznej opakowania przykuwającej uwagę zwłaszcza młodszych konsumentów. Gumy dostępne są w dwóch formatach opakowania – klasycznej rolce oraz nowej kieszonkowej butelce, która mieści 15 drażetek i nadaje się do ponownego uzupełnienia.
[1] https://www.biostat.com.pl/polacy-na-zakupach-podczas-pandemii-covid-19.php
[2] https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/ponad-60-proc-polakow-ktorzy-decyduja-sie-placic-wiecej-za-udogodnienia-kieruje-sie-potrzeba-ochrony-zdrowia-consumer-tracker.html?nc=1
![Polscy konsumenci zainteresowani mlekiem A2A2 Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1837589612,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Polscy konsumenci zainteresowani mlekiem A2A2
![Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?](/files/_uploaded/glownekonf_1498182712,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?
![Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania](/files/_uploaded/glownekonf_981356281,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/wojciechowska-pokolenie-z-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić
Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.
Edukacja
Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym
![](/files/1922771799/fastheroes-112-dzieci-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.
Teatr
Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności
![](/files/1922771799/banasiuk-wypior-foto,w_133,r_png,_small.png)
Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.