Komunikaty PR

400. Certyfikat Obiekt Bez Barier dla Fabryki Norblina

2023-04-25  |  11:40
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania docx ( 0.05 MB )

Wielofunkcyjny kompleks na warszawskiej Woli - Fabryka Norblina - uzyskał certyfikaty „Obiekt Bez Barier” przyznawane przez Fundację Integracja. Potwierdzenie dostępności architektonicznej i dostosowania do potrzeb różnorodnych użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami, osób starszych, osób z czasową niepełnosprawnością i rodziców z dziećmi uzyskały zarówno nowe, jak i zabytkowe budynki kompleksu należącego do Grupy Capital Park.

Certyfikaty dostępności otrzymały trzy nowe budynki (Galwan, Plater i Verit) oraz dziewięć zabytkowych (Hala Ciągarni, Budynek administracyjno - mieszkalny, Hale Zespołu Prasy 1000T, Budynek Administracyjny i Namiarownia, Hale Zakuwarek, Hartownia, Budynek Laboratorium Mechanicznego, Hale Wykańczalni, Hala Odlewni). Sama dokumentacja złożona do audytu architektonicznego wymagała uzgodnień dot. rozwiązań projektowych i odbiorów opiniowanych przestrzeni. Ostatecznie udało się uzyskać dwa certyfikaty - jeden dla nowo wybudowanych budynków i drugi dla  zabytkowych obiektów po dawnych zakładach Norblin, Bracia Buch i T.Werner.

- Z Fundacją Integracja współpracujemy od wielu lat, od czasu naszego Call Center Poland. Konsultujemy z nią nasze projekty pod kontem dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Tak samo było z Fabryką Norblina. Współpracę z Fundacją zaczęliśmy już na etapie projektowym. Jej rekomendacje pozwoliły nam na etapie realizacji inwestycji na wprowadzenie szeregu udogodnień, które ułatwiają poruszanie się po naszym kompleksie osobom o różnych potrzebach i wymaganiach. Chcieliśmy, by każdy, kto odwiedza Fabrykę Norblina, czuł się w niej dobrze, dlatego wyeliminowaliśmy typowe bariery architektoniczne, wprowadziliśmy m.in. odpowiednie oświetlenie, dedykowane miejsca parkingowe zlokalizowane w bliskiej odległości lub bezpośrednio przy wejściach do pionów windowych czy szerokie windy z obniżonym panelem i powiadomieniami głosowymi oraz alfabetem Braille’a - mówi Kinga Nowakowska, dyrektor operacyjna i członkini zarządu Grupy Capital Park.

Dziś Fabryka Norblina to nowoczesny obiekt z licznymi udogodnieniami, które docenią osoby z różnymi niepełnosprawnościami, ale również rodziny z małymi dziećmi.

- Fabryka Norblina to połączenie historii i nowoczesności i między innymi z tego powodu była to jedna z najbardziej skomplikowanych inwestycji do oceny. Trudność polegała głównie ze względu na dostosowaniu zabytkowych murów i przestrzeni do współczesnych wymagań. Proces certyfikacji trwał aż 4 lata! Cieszymy się, że w całym projekcie nie zabrakło miejsca na dostępność. Komunikację w kompleksie zapewniają windy i schody ruchome. Na najważniejszych kondygnacjach zapewniono przejścia łączące budynki i skracające drogę pomiędzy nimi. W budynkach wykonano łącznie 19 toalet dla osób z niepełnosprawnościami w części usługowej i 42 toalety w części biurowej oraz 6 recepcji z obniżonym blatem. Ten sukces nie byłby możliwy bez fantastycznej współpracy z inwestorem - firmą Capital Park i projektantami z PRC Architekci - mówi Jarosław Bogucki z Fundacji Integracja.

Certyfikaty „Obiekt Bez Barier” od 2009 przyznaje Fundacja Integracja, której założycielem i wieloletnim prezesem był Piotr Pawłowski - dziennikarz, działacz społeczny, ambasador przemian społecznych w Polsce, pracujący na rzecz likwidacji barier architektonicznych, cyfrowych, społecznych i prawnych.

Fabryka Norblina to wielofunkcyjny kompleks w sercu warszawskiej Woli. Po wieloletnim procesie rewitalizacji dawnych zakładów Norblin, Bracia Buch i T. Werner przeprowadzonej przez Grupę Capital Park ponownie otworzył się na miasto zachwycając historyczną zabudową, w którą wkomponowana została nowoczesna architektura. Łączna powierzchnia kompleksu wnosi ponad 65.000 mkw., z czego 41.000 mkw. stanowi powierzchnia biurowa. Dla gości Fabryki Norblina dostępne są koncepty kulturalne, rozrywkowe i gastronomiczne, w tym m.in.: autorskie, butikowe kino KinoGram, ekologiczny targ – BioBazar, największa w stolicy strefa gastronomiczna z Food Town i restauracjami z obsługą kelnerską, Piano Bar z muzyką na żywo, restauracją i klubem muzycznym MOXO, Muzeum Fabryki Norblina, galeria Art Box Experience, Apple Muzeum Polska, centrum mądrej rozrywki Smart Kids Planet, a także sklepy, lokale usługowe oraz strefa zdrowia i urody. W czteropoziomowym podziemnym parkingu dla zmotoryzowanych znajduje się 720 miejsc postojowych oraz cztery stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych. Fabryka Norblina posiada także pierwszy w Polsce zautomatyzowany parking podziemny dla 96 rowerów oraz naziemne stojaki na 50 jednośladów. W kompleksie znajduje się także specjalna strefa rowerowa dedykowana najemcom z 200 miejscami postojowymi oraz pełną infrastrukturą dla rowerzystów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.