Komunikaty PR

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

2025-04-22  |  13:00
Biuro prasowe

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” zachęca do prostych wyborów, które w dłuższej perspektywie mają realny wpływ – na środowisko, domowy komfort i codzienne nawyki.

Wyobraź sobie, że przeciętne gospodarstwo domowe zużywa w ciągu roku tyle jednorazowych butelek, że można by nimi wypełnić całe mieszkanie. To sporo miejsca – ale też dużo potencjału. Bo każda z tych butelek to materiał, który może dostać drugie życie. Coraz częściej mówi się więc o potrzebie skutecznych rozwiązań, które pozwolą lepiej zagospodarować odpady – jednym z nich są programy kaucyjne. To właśnie w tym kierunku zmierzają nadchodzące zmiany. Już 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać nowy system kaucyjny. Obejmie on plastikowe butelki do 3 litrów oraz puszki metalowe do 1 litra, z kaucją wynoszącą 0,50 zł za sztukę. To krok w dobrą stronę, ale także wyzwanie – nowa inicjatywa będzie wymagała od konsumentów większej uwagi – specjalnego przechowywania niezgniecionych opakowań oraz ich zwrotu do punktów odbioru.

Zamiast jednak czekać na zmiany systemowe, warto zadziałać wcześniej – ograniczając zużycie jednorazowego plastiku u źródła. I tu z pomocą przychodzi SodaStream. Domowe saturatory i butelki wielorazowe to prosta alternatywa dla jednorazowych opakowań. To konkretne rozwiązanie, którego efekty odczuwa się nie tylko ekologicznie, ale też praktycznie: brak konieczności noszenia ciężkich zgrzewek, więcej miejsca w kuchni i mniej odpadów do segregacji.

Soda_03

Refill i system kaucyjny: uzupełniaj, zwracaj, nie marnuj

System SodaStream to jednak coś więcej niż wygodna butelka. Marka od lat wdraża podejście refillowe również w odniesieniu do cylindrów z CO₂. Działają one w systemie kaucyjnym: po zużyciu można je zwrócić, a firma poddaje je czyszczeniu, kontroli i ponownemu napełnieniu. Dzięki temu użytkownik nie tylko unika jednorazowych rozwiązań, ale staje się częścią gospodarki obiegu zamkniętego..

– Międzynarodowy Dzień Ziemi obchodzimy co roku z wyjątkowym zaangażowaniem – mówi Katarzyna Konwińska, Dyrektorka Marketingu na Europę Środkową w SodaStream. – Mamy świadomość, że w obecnej sytuacji geopolitycznej tematy ekologiczne bywają spychane na dalszy plan. Tym bardziej chcemy przypominać, że proste wybory, jeśli zostaną podjęte przez wiele osób, mogą przynieść realną zmianę. Dlatego w tym roku ponownie namawiamy: zamieńmy jednorazowe butelki na trwalsze rozwiązania – i wznieśmy wspólny toast wodą z bąbelkami.

Nowa kampania edukacyjno-wizerunkowa obejmuje działania 360° – spoty telewizyjne, obecność w kanałach digitalowych, mediach społecznościowych oraz outdoor w największych miastach Polski. Za adaptację materiałów globalnych, koncepcję kreatywną lokalnych działań i realizację kampanii odpowiada agencja Leo Warsaw, planowaniem i zakupem mediów zajęła się agencja mediowa Zenith, a działaniami SEO Performics – to pierwszy wspólny projekt SodaStream i agencji w ramach Publicis Groupe.

Plastikowe odpady nie znikną z dnia na dzień, ale każda decyzja, która ogranicza ich ilość, ma znaczenie. Dzień Ziemi to dobry moment, by się nad tym zastanowić – i zrobić krok w stronę wygodniejszej, bardziej świadomej codzienności. Czasem wszystko zaczyna się od jednej butelki.

Soda_02

Źródło: SodaStream

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Żywienie

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj

Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.