Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona w centrum handlowym Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim. Nowy model, tworzony we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami rozszerza możliwości rozwoju dla sieci. Jednocześnie Costa Coffee testuje innowacyjne podejście – pierwszy lokal powstał w połączeniu z Klubem Fikołki. Sieć zapowiada kolejne otwarcia i nie wklucza więcej niestandardowych współprac.
Lagardère Travel Retail kontynuuje rozwój Costa Coffee, wprowadzając model franczyzowy jako ważny element ekspansji sieci w Polsce. Pierwszy lokal prowadzony przez franczyzobiorcę rozpoczął działalność pod koniec lutego w centrum handlowym Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim. To hybrydowa przestrzeń, która łączy gastronomiczne doświadczenie Costa Coffee z ofertą Klubu Fikołki – sali zabaw dla dzieci.
Podobnie jak w przypadku So Coffee, które rozwija sieć w modelu franczyzowym od 2016 roku, celem jest przyspieszenie ekspansji i poszerzenie oferty rynkowej dla partnerów zewnętrznych. Obie marki dostrzegają ogromny potencjał współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami, którzy mogą rozwijać własne biznesy i jednocześnie – przez znajomość lokalnej społeczności - wspierać rozwój sieci. Kluczowe znaczenie w tym procesie mają elastyczność formatu oraz dostęp do sprawdzonych procesów operacyjnych, które wspierają stabilny rozwój partnerów biznesowych.
- Wejście w obszar franczyzy oznacza otwarcie nowego rozdziału w rozwoju Costa Coffee – to nowe możliwości ekspansji i potencjalnych partnerstw. Przez lata doświadczenia zdobytego w rozwijaniu franczyzy So Coffee wypracowaliśmy skuteczną strategię, która łączy wsparcie i autonomię franczyzobiorcy. Przedsiębiorcy, z którymi współpracujemy, otrzymują pomoc na każdym etapie – od oceny lokalizacji, przez przygotowanie projektu i szkolenie zespołu, po procesy operacyjne, marketing i dostęp do programu lojalnościowego Costa Coffee Club – wyjaśnia Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający segmentem Foodservice w Lagardère Travel Retail w Polsce.
Nowo otwarty lokal został zaprojektowany jako hybrydowa przestrzeń łącząca ofertę Costa Coffee z Klubem Fikołki. Punkt oferuje 28 ogólnodostępnych miejsc z klasyczną ofertą kawiarni oraz 22 siedzeń usytuowanych po stronie sali zabaw, gdzie goście mogą skorzystać z dedykowanego menu dla najmłodszych. Zgodnie z zamysłem współpracy, profil oraz projekt lokalu odpowiadają zarówno na potrzeby dorosłych poszukujących chwili relaksu przy filiżance kawy, jak i dzieci, które mogą cieszyć się przestrzenią stworzoną z myślą zabawie.
– Koncepcja połączenia kawiarni Costa Coffee z Klubem Fikołki została opracowana we współpracy z właścicielem Fikołków jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie niestandardowymi formatami gastronomicznymi. To pierwsze takie rozwiązanie w naszej sieci, ale traktujemy je jako wzorzec dla przyszłych projektów franczyzowych. Zależy nam, by sieć była w stanie w pełni adaptować się do nowych, innowacyjnych form współpracy, które nie tylko poszerzają zasięg marki, ale także tworzą unikalne doświadczenia dla różnych grup klientów. Jesteśmy otwarci na kolejne nieszablonowe realizacje – podkreśla Maciej Gajkowski.
Obecnie Lagardère Travel Retail w Polsce prowadzi rozmowy dotyczące otwarcia trzech nowych lokali Costa Coffee w modelu franczyzowym. W planach jest kolejna realizacja we współpracy z Klubem Fikołki – tym razem w Bydgoszczy.
– Rozpoczęcie współpracy z Lagardère Travel Retail i możliwość uruchamiania lokali Costa Coffee w modelu franczyzowym, to kolejny element w naszej strategii mający na celu zwiększanie ruchu w Klubach Fikołki. Pod koniec 2024 roku zmieniliśmy model biznesowy na abonamentowy, co zwiększyło częstotliwość wizyt klientów. Wprowadzenie marki Costa Coffee ma być kolejnym powodem do przyjścia. Usytuowanie kawiarni pozwala również na korzystanie z jej oferty przez klientów, którzy nie będą korzystali z oferty klubu. Dzięki takiemu modelowi oczekujemy, że zyskają wszystkie strony współpracy – powiedział Bertrand Jasiński, prezes zarządu spółki Sale Zabaw Fikołki.
Źródło: Lagardère Travel Retail

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Dziennie policjanci zatrzymują średnio 69 osób z zakazem prowadzenia pojazdów. Trwają prace nad zaostrzeniem przepisów dla kierowców
W 2024 roku policjanci przeprowadzili ponad 16 mln badań na zawartość alkoholu w organizmie i zatrzymali 91,3 tys. nietrzeźwych kierujących. W 2022 roku, przy mniejszej liczbie kontroli, było ich niemal 104,5 tys. Spadek jest zauważalny, ale problem wciąż jest poważny. Dodatkowo 16,5 tys. osób naruszyło sądowy zakaz prowadzenia pojazdów, a 8,2 tys. nie zastosowało się do decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania. Trwają prace nad przepisami, które zaostrzą kary w tym obszarze.
Telekomunikacja
Samotność coraz bardziej dotyka Polaków. Dla 90 proc. z nich problemem są też narastające podziały

Polacy coraz częściej czują się samotni i wyobcowani, mimo że technologia daje im nieograniczone możliwości komunikacji. Według badań 68 proc. społeczeństwa doświadcza samotności, a 90 proc. ma dość narastających podziałów. T-Mobile Polska rusza z platformą #BurzymyBariery, której celem jest zachęcenie Polaków do prawdziwego dialogu i eliminacja barier komunikacyjnych.
Gwiazdy
Malwina Wędzikowska: W dżungli przez miesiąc rewidowałam swoje życie. Przehulałam dużo czasu na toksycznych ludzi

Prezenterka jest teraz na takim etapie swojego życia, że oddala się od ludzi, którzy nie wnoszą w nie nic pozytywnego. Zamiast tracić czas na toksyczne relacje, inwestuje w rozwój osobisty, dużo czasu poświęca też na pracę i rozwijanie swoich pasji. Malwina Wędzikowska nie ukrywa też, że jest dumna z kontynuacji formatu „The Traitors. Zdrajcy” i wierzy, że druga edycja również przyciągnie przed telewizory wielu widzów.