Komunikaty PR

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

2025-07-21  |  09:00
Biuro prasowe

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za kierownicą. Dlaczego? Latem wzrasta liczba wypadków z udziałem użytkowników tych pojazdów, a wielu z nich nie jest świadoma obowiązujących przepisów w zakresie trzeźwości. W ubiegłym roku co piąty wypadek zawiniony przez kierujących hulajnogą elektryczną był spowodowany przez osoby pod wpływem alkoholu. W przypadku rowerzystów było to co dziesiąte zdarzenie.

Z analiz wynika, że problem nie leży wyłącznie w nieznajomości przepisów – chodzi o konkretny sposób myślenia: że na rowerze można więcej, że tu odpowiedzialność jest „lżejsza”. Oliwia Tran zaznacza jednak: – Odpowiedzialność na drodze nie ma wyjątków – niezależnie od tego, na czym jedziemy, zasady bezpieczeństwa i zdrowego rozsądku są takie same, dlatego warto zapoznać się z naszym Przewodnikiem, dostępnym na stronie Trzymaj Pion.

Przewodnik po przepisach ruchu drogowego dla użytkowników rowerów, hulajnóg elektrycznych, Urządzeń Transportu Osobistego oraz Urządzeń Wspomagających Ruch zawiera kompleksowe informacje dotyczące mikro mobilności miejskiej, podane w przystępnej, graficznej formie.

Trzymaj Pion zawita do Gdańska już 26 i 27 lipca

Już 26 i 27 lipca, przy trasie rowerowej R10 obok molo w Gdańsku Brzeźnie, odbędzie się event promujący bezpieczną jazdę i odpowiedzialne zachowania na drodze. W programie m.in.: konkursy z nagrodami, szkolenia z pierwszej pomocy i strefy edukacyjne.

Latem wiele osób przesiada się z samochodów na rowery, hulajnogi czy UTO. Korzystanie   z alternatywnych do samochodu form transportu to trend, który warto wspierać. Zbyt często jednak nie zdajemy sobie sprawy, że obowiązują nas wówczas te same przepisy ruchu drogowego i te same ograniczenia dot. alkoholu we krwi – mówi Tomasz Zagajewski, prezes zarządu Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. – Warto pamiętać, że lepiej sięgać po napoje bezalkoholowe, bo po spożyciu alkoholu każdy pojazd, nawet elektryczna hulajnoga, staje się potencjalnym zagrożeniem.

pion_01

Deklaracja odpowiedzialnego rowerzysty

W ramach tegorocznej odsłony Trzymaj Pion powstała deklaracja „Nakręcam mile, nie promile”, skierowana do wszystkich użytkowników rowerów, hulajnóg, UTO i UWR, którzy cenią bezpieczeństwo i odpowiedzialność. Internauci mogą wyrazić swoje poparcie na stronie kampanii www.trzymajpion.pl lub zrobić to osobiście, podczas wydarzenia w Gdańsku Brzeźnie. Przez całe lato na portalu publikowane będą praktyczne treści dotyczące bezpiecznej jazdy po drogach i ścieżkach.

O Kampanii

Kampania społeczna Trzymaj Pion, realizowana przez Grupę Żywiec od 2016 roku, ma na celu zwiększanie świadomości na temat odpowiedzialności i trzeźwości wśród uczestników ruchu drogowego, w szczególności użytkowników pojazdów z kategorii mikro mobilności m.in. rowerów, hulajnóg, UTO i UWR. Tegoroczna odsłona realizowana jest we współpracy z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Fundację Edukacja Zdrowie Bezpieczeństwo, które prowadzą tegoroczne działania edukacyjne w ramach kampanii Trzymaj Pion.

Źródło: Biuro prasowe kampanii "Trzymaj pion"

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Edukacja

Poznanie osobowości kota kluczem do prawidłowej opieki nad nim. Wsparciem może być spotkanie z behawiorystą

Z ogólnopolskiego badania „Zachowanie, osobowość i codzienność kotów” przeprowadzonego przez WHISKAS wynika, że aż 85 proc. opiekunów traktuje koty jako pełnoprawnych członków rodziny, 65 proc. uważa je za swoich najlepszych przyjaciół, a 61 proc. – za powierników codziennych myśli i emocji. Koty potrzebują jednak odpowiedzialnej opieki. Podobnie jak ludzie, mają różne typy osobowości i potrzeby behawioralne, których zaspokajanie jest kluczem do osiągnięcia kociego dobrostanu. W przypadku zauważenia niepokojących objawów u swojego pupila pomocna może być rozmowa z behawiorystą.

Media

Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą

Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.