Aktywny wypoczynek czy chwila dla siebie – 5 wiosennych trendów
Czy materiały z recyklingu mogą iść w parze z niezawodnością akcesoriów rowerowych? Jak zadbać o ogród teraz, aby sprzyjał kwitnącym już roślinom i wypoczynkowi? Co zabrać ze sobą na wycieczkę za miasto i jak urządzić piknik w pobliskim parku, troszcząc się jednocześnie o środowisko? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w najnowszej, wiosennej kolekcji Tchibo.
Trend 1: Baw się modą, która napawa pozytywną energią i chroni zasoby
Maj to czas kolorów i sięgania po więcej. Kompletując wiosenną i letnią garderobę, warto pamiętać o środowisku. Dlaczego? Ponieważ to również my, konsumenci, mamy wpływ na to, czy marki, którym ufamy, troszczą się o jego kondycję. Zwracajmy uwagę na tę odzież, która powstała z poszanowaniem zasobów naturalnych planety, a producent wykorzystuje np. włókna bawełny ze zrównoważonych upraw oraz materiały pochodzące z recyklingu. W taki właśnie sposób powstaje odzież Tchibo – marki, która dba o to, aby skala wytwarzania nowych ubrań z materiałów z odzysku była coraz większa. Recykling tworzyw sztucznych wiąże się również z mniejszym zużyciem wody i energii oraz redukcją emisji CO2 do atmosfery.
To nowy wymiar mody – gdy czujemy się stylowo i modnie, a zarazem mamy świadomość, że dzięki naszym wyborom troszczymy się o planetę i jej zasoby. W wiosennej kolekcji Tchibo upolować możemy np. koszulki z poliestru pochodzącego z recyklingu, w kultowym princie poziomych pasków czy też w iście wiosennym, żywym odcieniu czerwieni. Z kolei na chłodniejsze wieczory świetnie sprawdzą się swetry w kolorze ciemnej zieleni, wykonane w 80% z uprawianej ekologicznie bawełny. Wybór jest spory – bawmy się modą, zadbajmy o lepsze jutro dla nas i dla planety.
Trend 2: Aktywnie poznawaj bliższą okolicę i malownicze zakątki kraju
Rowerowa wycieczka za miasto a może weekend z bliskimi nad morzem? Każda okazja jest dobra, aby poznawać nowe zakątki Polski, najlepiej aktywnie. Każdą podróż, tę mniejszą i tę większą, warto rozpocząć z dobrym wyposażeniem. Do pokonywania kolejnych kilometrów trasami rowerowymi czy podczas spaceru po wybrzeżu niezbędne mogą okazać się ekologiczne akcesoria i sportowa odzież. Spodenki rowerowe wykonane w 70% z poliamidu z recyklingu, przeciwdeszczowy pokrowiec na plecak, do którego produkcji użyto 100% poliestru z odzyskanych włókien, a może wygodny, sportowy T-shirt, którego zawartość włókien z odzysku to aż 65%?
Tchibo pozostawia wybór i gwarantuje coś jeszcze – niezawodność ekologicznych akcesoriów sportowych dla amatorów rowerowych wycieczek. Wytrzymałość materiałów idzie tu w parze z troską o środowisko. Dlatego wybierając rękawiczki rowerowe z włóknami bawełny uprawianej ekologicznie czy praktyczny pokrowiec na siodełko z poliestru z recyklingu, zachowujemy bezpieczeństwo na trasie i odpowiedzialnie wykorzystujemy zasoby planety.
Trend 3: Zaskocz bliskich i zaproś ich na piknik
Wspólny posiłek z bliskimi w otoczeniu natury to doskonały pomysł na spędzenie wolnego czasu. Nie od dziś wiadomo, że to właśnie natura wpływa na nasze dobre samopoczucie. Zafunduj sobie i najbliższym relaks pośród zieleni. Organizując piknik, postaraj się zrezygnować z jednorazowych kubków, talerzyków i innego wyposażenia piknikowych koszyków, które wykorzystasz tylko raz. Bądź eko! Co będzie dobrą alternatywą? Wielorazowe kubki na napoje, sztućce i piknikowe talerze, które z łatwością można myć i wielokrotnie wykorzystywać w przyszłości. Znalazły się one również w ofercie Tchibo. Wytrzymałe naczynia posłużą Ci na lata i będą Twoim odpowiedzialnym wyborem dla planety.
Trend 4: Zaszalej w swoim ogrodzie
Wiosna to czas, gdy nasz ogród zamienia się w jeden duży ekosystem. Owady, kwitnące drzewa i cieszące oko kwiaty pomagają nam zapomnieć o codzienności. Jeśli chcemy aktywnie aranżować nasz ogród, to teraz jest na to najlepszy moment! W pracach ogrodniczych pomogą Ci zrównoważone akcesoria od Tchibo – drewniane skrzynie, spinki do roślin z polipropylenu z recyklingu, a nawet kule nasienne dzikich ziół, dzięki którym ekologiczną żywność wyprodukujemy nawet na własnym balkonie. W ofercie marki znaleźć można także wygodne i ergonomiczne meble ogrodowe – na przykład wykonany z drewna akacjowego posiadającego certyfikat FSC® stolik kawowy, który z pewnością posłuży przez lata, ozdabiając nasze ogrody od wczesnej wiosny aż po późną jesień.
Trend 5: Pamiętaj o chwili dla siebie
Aromatyczna kawa w ulubionym fotelu lub w towarzystwie promieni słońca i szumu drzew na tarasie czy na balkonie brzmi jak relaks idealny. Odpoczywając w domowym zaciszu, również możemy podążać z duchem ekologii. Wybierając ceramiczne akcesoria kuchenne i zastawę stołową, a także stawiając na kawę uprawianą i wypalaną z poszanowaniem środowiska oraz standardów pracy plantatorów, realnie przyczyniamy się do ograniczania negatywnego wpływu na planetę.
– W Tchibo stale stawiamy sobie za wymóg wspieranie przyjaznej środowisku produkcji oraz tworzenie dobrych warunków pracy na plantacjach i w zakładach produkcyjnych na całym świecie. Chcemy, aby nasi konsumenci, ciesząc się smakiem kawy, mieli pewność, że powstała ona z poszanowaniem środowiska i lokalnej społeczności, która ją wyprodukowała, ziarna są najlepszej jakości, a przy ich wypalaniu wykorzystano energię z zielonych źródeł – tak jak ma to miejsce w palarni kawy Tchibo w podwarszawskich Markach – mówi Gabriela Bar-Rutkowska, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej i odpowiedzialności biznesu Tchibo Warszawa Sp. z o.o.
Zainspirowani? Oferta Tchibo kryje jeszcze więcej praktycznych wskazówek, jak wiosenne akcesoria wybierać z myślą o sobie i o planecie. Odwiedź nasz sklep online Tchibo.pl oraz salony stacjonarne Tchibo i daj się zaskoczyć!

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.